Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako ukkonen teitä?

Vierailija
18.05.2023 |

Vai nautitteko jyrinästä, välähdyksistä?
Pelottaa jo etukäteen kesän ukkoset. Kertokaa vinkkejä millä te muut pelokkaat olette pärjänneet!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pelota, en nautikaan. Mitä väliä? Ei sille itse mitään mahda..

Vierailija
2/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Ei pelota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä vähän jännitti. Olin kalassa ja mereltä päin tuli ukkonen. Kovaa jytinää oli ja näin kun ukkonen lähestyi kovaa vauhtia. Lähdin ajamaan rantaa kohti mutta minun 6 hv moottorilla ei lujaa pääse joten ukkonen saavutti minut. Ympärillä salamoi ja pelkäsin tosissani että kohta osuu lähelle minua. Katsoin kyllä säätietoja että se menee ohi meren puolelta mutta se muuttikin suuntaa ja tuli kohti. Pääsin venesatamaan ja kiinnitin veneeni. Menin suojaan sellaiseen pieneen huoltorakennukseen joka oli venesatamassa. Tunnin se ukkonen siinä jytisi kunnolla. Oli kovin ukkonen 10 vuoteen mitä olen nähnyt. Viime kesänä oli 3-4 kovaa ukkosta muutenkin mutta olin kotona niihin aikaan.

Vierailija
4/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ;_;

Vierailija
5/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maadoita itsesi.

Vierailija
6/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa se vähän. Lapsuudessa opittu suhtautuminen, joka osin on aiheellista, osin ylimitoitettua . Tiedän, että salama voi aiheuttaa koko rakennuksen tuhoutumisen. Siksi en ihan ymmärrä myrskynmetsästäjiä ja niitä, jotka varta vasten hakeutuvat läheltä katsomaan salamointia.

Vierailija
7/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika persiilleen rakennettu rakennus jos salama sen hajottaa.

Vierailija
8/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NJET, on luojan väline millä rankaisee nistejä.

Vierailija
9/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pelottaa, mutta ei aina. Eikä siis liity edes siihen, että aina jossain tietyssä paikassa pelottaa, mutta sitten toisessa ei vaan jostain muusta se pelko tulee/jää tulematta.

Eikä vaikuta sekään olenko yksin vaiko onko muita ihmisiä.

10/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Tykkään ukkosesta

Vierailija
11/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Saa aikaan todella jännän tunteen, kuin itsekin latautuisi ja olisi ihan täynnä energiaa. Viime kesänä ukkosti pitkästä aikaa ihan kunnolla ja mies melkein suuttui kun halusin nautiskella showsta istuskelemalla terassilla sateensuojassa ja katsella. Oli liian vaarallista pihalla kuulemma.

Toinen sääilmiö, joka tuntuu vaikuttavan kehoon, on sade tai tarkemmin sitä edeltävä matalapaine ennen kuin sade alkaa. Tulen todella väsyneeksi ja pää saattaa tulla kipeäksi. Onko muilla tällaista?

Vierailija
12/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pelkäsin ihan kunnolla kun olin ajamassa töistä kotiin ukkosmyräkässä mikä  räiski ihan tosissaan ja vettäkin tuli paikoitellen kuin saavista kaatamalla ja mietin siinä jo, että pakko varmasti heittää parkkiin hetkeksi kunhan vaan tulee se sopiva levennys..

Sitten iski salama tien pientareeseen käytännössä ihan auton kohdalle.

Vierailija
13/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Saa aikaan todella jännän tunteen, kuin itsekin latautuisi ja olisi ihan täynnä energiaa. Viime kesänä ukkosti pitkästä aikaa ihan kunnolla ja mies melkein suuttui kun halusin nautiskella showsta istuskelemalla terassilla sateensuojassa ja katsella. Oli liian vaarallista pihalla kuulemma.

Toinen sääilmiö, joka tuntuu vaikuttavan kehoon, on sade tai tarkemmin sitä edeltävä matalapaine ennen kuin sade alkaa. Tulen todella väsyneeksi ja pää saattaa tulla kipeäksi. Onko muilla tällaista?

Mä saan hedarin käytännössä aina ennen ukkosta ja miltei 100% varmuudella voinkin päätellä siitä, että jahans kohta ryskää vaikka ei vielä näkyisi edes niitä ukkospilviä.

Vierailija
14/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota vaikka olen ollut talossa sisällä kun ukkonen meuhkasi. 1,5 kerroksinen talo niin hajotti kaikki pistorasiat. Lopuksi muuttui eteisessä jotenkin palloksi ja räjähti ulko-ovella, eteisen ikkunat meni kaikki rikki pirstaleiksi. Vakuutukset oli kunnossa niin korvasi täysin.

Vierailija
15/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää pelota. Sain lapsena kammon kun oli pakko kävellä kouluun ukkosella. Aikuisena jouduin kohtaamaan pelon yksin ollessa ja tuli kova ukkonen. Selvisin siitä ja enää en pelkää. Ulos en halua mutta sisällä voin katsoa. Asuin kylällä jossa ukkoset olivat usein rajuja. Nykyisessä kaupungissa ei oo näkynyt ukkosta pitkään aikaan, jos yrittääkin niin kiertää tai kuivuu matkalla. Helteilläkään ei auta toivoa hetken helpotusta.

Vierailija
16/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ammattini puolesta ukkoseen liittyviä rankkasateita.

Vierailija
17/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se pelkääminen mitään auta

Vierailija
18/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ollessa vähän pelkään, tai ainakin mua hermostuttaa. Talon pitäisi periaatteessa olla ukkossuojattu, mutta silti. Ja talon vieressä kasvaa korkeita puita (pari kertaa on sellainen ukkosella rysähtänyt maahan, mutta ei ainakaan toistaiseksi talon päälle *koputan puuta*). Ja sähköt menee usein siellä ukkosella poikki, ja niiden korjaantumisessa voi kestää kauan.

Vierailija
19/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa kerrostalossa ei pelota, mutta omakotitalossa pelottaa. Saati, jos olisi ulkona. Joka vuosihan nuo ukkoset sytyttelee taloja tai piharakennuksia palamaan.

Vierailija
20/41 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt. Jokainen järkevä aikuinen tietää ja ymmärtää, että ukkosessa ei ole mitään pelättävää. Mietit vaan ihan rauhassa, että mikä siinä ukkosessa nyt sitten olisi niin pelottavaa ja yrität järjellä iskostaa päähäsi, että pelkoon ei ole syytä. Jos se ei kuitenkaan onnistu, niin teet niinku minä, eli ukkosella sängyn alle makaamaan tunget korviin sukkia ja laulat porsaita äidin oomme kaikki, niin lujaa kuin pystyt ja niin kauan että ukkonen menee pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi