Diabetes on sairaus
Liian usein, ihan hikeentymiseen asti, täällä vauvapalstalla kommentoijat eivät ymmärrä sitä vaan pitävät sitä vain ruokailuongelmana.
Oisko kiva jos heidän masennustaan, migreeniään, epämääräisiä särkyjä, suolistovaivoja kuitattaisiin, söisit oikein.
Kommentit (9)
No, nuo mainitsemasi asiat hoituisivat syömällä oikein.
Vierailija kirjoitti:
2. tyypin diabetes on pelkkä elintasosairaus.
Se on perinnöllinen. Se oli ennen sokeritauti. Sukulaisiani on kuollut 50- luvulla siihen kun hoito ei ollut nykyisen laista.
Ja sille läskin tuputtajalle, näiden maalaismiesten ruokavalio oli läskiä, perunaa ja paljon työtä päälle. Syntyneet 1800- luvun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on perinnöllinen. Se oli ennen sokeritauti. Sukulaisiani on kuollut 50- luvulla siihen kun hoito ei ollut nykyisen laista.
Ja sille läskin tuputtajalle, näiden maalaismiesten ruokavalio oli läskiä, perunaa ja paljon työtä päälle. Syntyneet 1800- luvun puolella.
Olisivat jättäneet perunan pois, niin voisivat elää tänäänkin.
2-tyypin diabetes voi joskus olla laihallakin. Mutta ylipaino lisää riskiä, siinä missä geneettinen alttiuskin.
2 tyypin diabeteksen pystyy selättämään ruokavaliolla ja elintapojen pysyvä muutos estää sairauden uudelleen puhkeamisen. Tiedän mistä puhun, sillä olen itse selättänyt 2-tyypin diabeteksen eikä siinä mennyt montaa kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
2 tyypin diabeteksen pystyy selättämään ruokavaliolla ja elintapojen pysyvä muutos estää sairauden uudelleen puhkeamisen. Tiedän mistä puhun, sillä olen itse selättänyt 2-tyypin diabeteksen eikä siinä mennyt montaa kuukautta.
No minun sukulaiseni ei siihen pystynyt. Söi kyllä koko ikänsä tosi terveellisesti, vähähiilihydraattista ruokavaliota, ei makeaa edes koskaan. Juoksi maratooneja ja harjoitteli ympäri vuoden. Lääkityksellä oli viisikymppisestä lähtien.
Tässä mielestäni loistava infopläjäys siitä miten 2-tyypin hoitaminen insuliinilla vain pahentaa tilannetta:
Siis insuliinin lisääminen systeemiin on vain oireen hoitoa, kun varsinainen häiriötila, jota lisäinsuliini pahentaa, eli insuliiniresistenssi etenee taustalla salakavalasti!
(Svedut on tuossakin maailman huipulla!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun sukulaiseni ei siihen pystynyt. Söi kyllä koko ikänsä tosi terveellisesti, vähähiilihydraattista ruokavaliota, ei makeaa edes koskaan. Juoksi maratooneja ja harjoitteli ympäri vuoden. Lääkityksellä oli viisikymppisestä lähtien.
Maratooneja!? Voi hyvät hyssykät sentään! Maratoonihan aiheuttaa melkoisen stressin ropalle, ja stressi on yksi tehokkaimpia kakkosdiabeteksen pahentajia!