Jos saa tuista joka kuukausi 1550-1600e nettohyödyn, niin kannattaako mennä matalapalkkatöihin? Tällainen mahdollista yksin asuvalle PK-Seudulla
Mun vuokrani on siis 895e, ja se huomoidaan kokonaisuudessaan perustoimeentulotuessa. Eli mulle jää pakollisten menojen (vuokra, sähkö, kotivakuutus, lääkärit ja lääkkeet) jälkeen 555e/kk.
Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.
Kun laskee 895e + 555e + sähkölasku 80e/kk nykyhinnalla, niin tulee jo 1530e...Siihen vielä kotivakuutus ja lääkärit + lääkkeet päälle.
Mihin töihin mun kannattaisi hakeutua? Koulutuksena pelkkä lukio ja yli 10v työttömyyttä takana.
Kommentit (5)
Ei suomessa kannata töitä tehdä, saan kotona olemalla 24000€ nettona vuoteen. Antaa niiden tehdä keille homma maistuu. Veroja vaan lisää, niin jää meille köyhillekin lisää kelan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa kannata töitä tehdä, saan kotona olemalla 24000€ nettona vuoteen. Antaa niiden tehdä keille homma maistuu. Veroja vaan lisää, niin jää meille köyhillekin lisää kelan palkkaa.
2000e/kk? Miten noin paljon?
ap
pimeesti voi tienata 500 euroa kk jos on suhteita. Kannattaa hyödyntää suhteet jos saa töitä jostain vähäksi aikaa edes niin tienaatte rahaa. Eläminen on nykyään kallista koska ruuan hinta nousee.
Menisin töihin, jos se olisi mahdollista. Pienikin palkka kerryttää eläkettä. Uskon, että eläkkeitä tullaan saamaan jatkossakin mutta sosiaalitukien kanssa vaikeampaa.
Ehkä koodaajaksi jos on lahjoja?