Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa lapsen ummetus keskustelut poistetaan, miksi?

Vierailija
16.05.2023 |

Lapsella välillä pahaa ummetusta, käytössä pegorion reiluilla aikuisten annoksilla. Silti ei vatsa välillä toimi. Välillä menty sairaalaan ja he ovat täyttäneet suolen nesteellä ja lapsella entistä vaikeampi olla kun suolessa lisäksi nestettä järkyttävät määrät. Käskivät vaan kotiin lähteä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita maidotonta ruokavaliota! Poikani vatsaongelmat ratkesi sillä parissa päivässä. Ja tosiaan oli syönyt jo monta vuotta ummetuslääkettä.

Vierailija
2/4 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko tarpeeksi aterioiden yhteydessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomaa ja liikuntaa, pois kokonaan banaani ja juusto, pähkinät ja rusinat. Aamu- ja iltapalaksi vetelään vesipuuroa, luumuja. Pitäisi parissa viikossa tehota. Suoliston tähystys tai kuvaus, jos jatkuu pitempään?

Vierailija
4/4 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa liian vähän kuituja. Ja se määrä, joka kuituja pitäisi saada, on paljon isompi kuin mitä luullaan.

Kuidun pitäisi sisältää jättimäärät kunnollisia kasviskuituja, kuten keitettyä kaalia, keitettyä porkkanaa ja muuta "limaista" kuitua, joka tuo liukkautta ja massaa suoleen. Makrogolivalmisteet eivät vedä näille vertoja, etenkin, kun niistä voi tulla liian märkää tavaraa, ja se on oma ongelmansa.

Itse huomasin kasviskuidun olennaisuuden vasta aikuisena. En ole luopunut lihasta mutta olen luopunut pitkälti kaupan valmisruuista. Vasta nyt minulla on normaali ulosteen koostumus ja ulostan joka päivä. Lapsuus ja nuoruus tosi vaikeita näiden asioiden suhteen.

Olen huomannut, että ummetus palaa heti, kun on päivä, jolloin keitetyn kasvismassan osuus on pieni ja iso osa päivän ruuista on korvautunut esim. einespitsoilla ja muulla sellaisella, jossa paljon lisäaineita ja vehnäjauhoja ilman kuituja.

Hyvässä suolen toiminnassa auttaa myös se, että monina päivinä syö papuja, joissa on paljon hyvää kuitua. Tämä kaikki on  tietty surkeita uutisia lapselle... he kun haluaisivat syödä vain herkkua, karkkia, lihapiirakkaa, keksejä... ja ne kaikki teettävät ummetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi