Hirveä työpaikka. Miten vastaat jos kysellään kannattiko vaihto?
Ei todellakaan kannattanut, mutta ei ole varaa olla työttömänäkään. Pakko vain hammasta purren todeta, että onhan uudessa työssä puolensa.
Vanha työ oli paljon parempi, mutta sitä ei kannata koeajalla ääneen sanoa. Maito on jo maassa. Ei tilanne parane kuin löytämällä muu työ ja se voi viedä aikaa. Oletteko samoilla linjoilla?
Kommentit (29)
Pelkään koeaikapurkua, jos nostan esiin paljon uuden työn epäkohtia. Työpaikan ilmapiiri on jo valmiiksi todella kireä. En olisi vaihtanut, jos olisin tiennyt tämän etukäteen.
MicMac kirjoitti:
Mulla päinvastainen tilanne: uusi työ on aivan huikea ja kehuessani useampi on kysynyt, että enkä tykännytkään edellisestä...
Hieno tilanne. Olen kateellinen. Tunnen olevani ansassa uudessa työssä. En viihdy, mutten heti viitsisi vaihtaa työpaikkaa, ettei sitä aleta ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
MicMac kirjoitti:
Mulla päinvastainen tilanne: uusi työ on aivan huikea ja kehuessani useampi on kysynyt, että enkä tykännytkään edellisestä...
Hieno tilanne. Olen kateellinen. Tunnen olevani ansassa uudessa työssä. En viihdy, mutten heti viitsisi vaihtaa työpaikkaa, ettei sitä aleta ihmetellä.
Ahdistaa käydä töissä ilmapiiriongelmien takia. En ole aiemmin ikinä katunut uuden työn vastaanottamista tähän tapaan.
Koeaikana suu suppuun. Naama peruslukemilla ja aivan jäätävällä pokalla eteenpäin. Koeajalla voi purkaa ja sen jälkeen irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MicMac kirjoitti:
Ahdistaa käydä töissä ilmapiiriongelmien takia. En ole aiemmin ikinä katunut uuden työn vastaanottamista tähän tapaan.
Onko siellä oikeasti kauhea ilmapiiri (näkyy jotenkin ihan konkreettisesti) vai kuvitteletko vain?
Mutta ei sulla tosiaan oikein muita vaihtiksia ole, kuin etsiä sitä uutta työtä. Mutta kyllähän se erikoiselta näyttää, että etsit sitä oltuasi edellisessä kovin lyhyen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Koeaikana suu suppuun. Naama peruslukemilla ja aivan jäätävällä pokalla eteenpäin. Koeajalla voi purkaa ja sen jälkeen irtisanoutua.
Jos olisi uusi työ tiedossa. Ei ole. Kaipaan takaisin vanhaan työhöni, mutta siihen ei enää pysty palaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MicMac kirjoitti:
Onko siellä oikeasti kauhea ilmapiiri (näkyy jotenkin ihan konkreettisesti) vai kuvitteletko vain?
Mutta ei sulla tosiaan oikein muita vaihtiksia ole, kuin etsiä sitä uutta työtä. Mutta kyllähän se erikoiselta näyttää, että etsit sitä oltuasi edellisessä kovin lyhyen aikaa.
Näkyy konkreettisesti. En halua tässä avata asiaa tämän enempää.
Itselläni oli kamala entinen työ ilmapiirin vuoksi. Vaihdoin aivan ihanaan työpaikkaan, jossa ei pidetä jatkuvasti yllä kiirettä, kaadetaa liikaa vastuuta yhdelle ja työkaverit ovat oikein mukavia. Mun masennus parantui työpaikan vaihdon myötä. Sanoisin siis, että ehdottomasti kannattaa vaihtaa.
Never look back! Se oli ja meni, aivan sama miksi. Olen koeaikapurkanut molemmin puolin. Olen hakenut töitä ja rekrytoinut. Jatka hakemista, tilanteet muuttuvat eikä kukaan oikeasti jaksa pitkään veivata jonkun työpaikanvaihtoa, koska pitää tehdä tulostakin. Lähde kouluun tms, heti papereita sisään ja syksyllä koulunpenkille. Vuosia sitten pakenin kesäyliopistoon, kun alkoi itse asiassa koko firma luistamaan alta. Syksyllä koko pulju oli säpissä. M56
Minua hiertää, kun uudessa työssä kaikki puuhaa ja ahertaa omissa projekteissaan yksin. Aiemmassa työssä oli enemmän keskustelua ja yhteistä pohdintaa. Tunnen itseni yksinäiseksi vaikka työssäni pärjäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Minua hiertää, kun uudessa työssä kaikki puuhaa ja ahertaa omissa projekteissaan yksin. Aiemmassa työssä oli enemmän keskustelua ja yhteistä pohdintaa. Tunnen itseni yksinäiseksi vaikka työssäni pärjäänkin.
Sama juttu minun työssäni. Mistään et oikein saa kunnolla tietoa. Ihmiset ovat tosi välinpitämättömän oloisia.
Vierailija kirjoitti:
Never look back! Se oli ja meni, aivan sama miksi. Olen koeaikapurkanut molemmin puolin. Olen hakenut töitä ja rekrytoinut. Jatka hakemista, tilanteet muuttuvat eikä kukaan oikeasti jaksa pitkään veivata jonkun työpaikanvaihtoa, koska pitää tehdä tulostakin. Lähde kouluun tms, heti papereita sisään ja syksyllä koulunpenkille. Vuosia sitten pakenin kesäyliopistoon, kun alkoi itse asiassa koko firma luistamaan alta. Syksyllä koko pulju oli säpissä. M56
Elämäntilanne ei mahdollista opiskelua. Otin työn vastaan, koska tämän piti sopia paremmin elämäntilanteeseeni. Työ onkin ihan hirveä ja olen tosi ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntilanne ei mahdollista opiskelua. Otin työn vastaan, koska tämän piti sopia paremmin elämäntilanteeseeni. Työ onkin ihan hirveä ja olen tosi ahdistunut.
Aiempi työ oli sitä mitä halusin tehdä, mutta hankala käytännön järjestelyjen takia. Tämä uusi työ taas ei toimi ollenkaan.
Oli minulla aiempi työ josta pidin. Vaan sitä ei enää ole. Älä todellakaan katso taaksepäin. Onhan se toki mahdollista että ne pyytää vanhaan firmaan takaisin. Mutta sekään ei sovi elämäntilanteeseesi. Kyllä se ikävä helpottaa. Firmat ovat vain kirjaimia talojen seinissä ja pakettiautojen kyljissä. M56
Vierailija kirjoitti:
Oli minulla aiempi työ josta pidin. Vaan sitä ei enää ole. Älä todellakaan katso taaksepäin. Onhan se toki mahdollista että ne pyytää vanhaan firmaan takaisin. Mutta sekään ei sovi elämäntilanteeseesi. Kyllä se ikävä helpottaa. Firmat ovat vain kirjaimia talojen seinissä ja pakettiautojen kyljissä. M56
Ikävä voi helpottaa, mutta ahdistus tuskin katoaa. Olen joutunut uudella työpaikalla silmätikuksi, koska työ on minulle uutta. Siihen ei suhtauduta hyvin, ettei ole tietoa miten uusia töitä pitäisi hoitaa eikä opastusta juurikaan anneta.
Vierailija kirjoitti:
Toi olisi mulle unelma... saisi olla ihan rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudessa työt et vain ilman opastusta saa töitä sujumaan, kun et tiedä miten niitä pitäisi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudessa työt et vain ilman opastusta saa töitä sujumaan, kun et tiedä miten niitä pitäisi hoitaa.
Siinä vaiheessa palkkaa ei välttämättä tule kovin pitkään, koska et saa osoitettua että olet hyvä rekrytointi.