*+* MAANANTAITA SYYSPOPPOO -04 *+*
Kommentit (19)
Ihana ilma :(
Ulos pitäis suoriutua,piti tulla kurkkaa vaan pikasee!
Ramika ja Pirkot
Missä tosiaan kaikki? Onko pikkujouluväki vielä horteessa:) Itsellä on ainakin aika tursake olo. Piti eilen junalta mennä Kodin Ykköseen ja sitten söin Hesen hampparin. Nyt turvottaa. Mutta ihanaa, Onni nukkui 9 asti!
Ulos pitäs ehkä mennä. Aamu alkoi Onnin osalta jollain testaamisella. Menin suihkuun ja tällä kertaa Onni tahtoi mukaan. En viitsinyt olla ottamatta vaikka tiesin, ettei ilman huutoa saa poikaa suihkusta pois. Mikään ei sitten ollut hyvin hetkeen. Ei halunnut suihkusta pois millään eikä mikään muukaan kiinnostanut mitä ehdotin ikään kuin siksi, että olis unohtanut sen suihkuharmituksen. Annoin sitten huutaa. Kohta poika olikin jo oma itsensä ja kysyin halataanko ja ollaan kavereita, niin johan kelpasi! Sitten on ollut taas aivan ihana.
Huomenna pikkujoulut! Odotan kyllä jo innolla vaikka eilen tuntui sille, etten jaksais. Kiva päästä miehen kanssa liikenteeseen ja muidenkin vieraiden tietty. Sitten saa keskiviikkona rauhoittua Itsenäisyyspäivän viettoon. Se on aina kuitenkin aika tärkeä päivä mulle.
Jatulle paranemista! Ihana arjen aloitus sulla, kun heti sitten kipeänä:(
Missäs Enkeli! Mimmuli?
Nyt pikkuhiljaa pihalle.
Loppuun mattogalluppi. Millaiset matot teidän huusholleissanne on???
Meillä on ajankohtaista ostella mattoja vähän joka huoneeseen. Nyt löytyi ihana olkkarin matto, jolla oli hintaa paljon mun kukkarolle (175e). Äiti sanoi että laittais mielellään tuollaiseen rahaa meidän joululahjaa ajatellen ja lupasi ostaa maton. Saa vielä pari kymppiä alennusta jollain kupongeilla. Matto on punainen, sellainen karvamatto. Siis sellaisia lankoja ne karvat. Mua vaan nyt mietityttää kun meillä on yks pyöreä ruskea samanlainen karvamatto tuossa makkarin ja vessan oven edessä ja lisäksi haluaisin pyöreän punaisen sellaisen vierashuoneesee. Mutta eihän koko asunnon matot voi olla karvaisia?! Mutta kun tuo olkkarin matto olis niin ihana. Ja punainen sen pitäs ollakin, että sais väriä kun verhoissa vaan oli sitä punaista ja sitten pari tyynyä sohvalla on punaisia.
Kiitos jos mattoasiaan saan vastauksia.
T-P
Kohta pitää kauppaan ja neuvolaan suunnistaa. Ja sit kun mies tulee töistä niin taidan karata ostoksille ja ottaa vain toisen lapsukaisen mukaan.
Mulla alkoi taas flunssa. Pääkipeä, nenä vuotaa, yskittää ja kurkku kipeä. Toivottavasti en tartuta tätä lapsiin. Torstaina kun tosiaan ollaan tallinnaan lähdössä. Ei yhtään kiva jos lapset ovat kipeinä.
Meillä lapset heräs aamulla 9.30. Venla heräs ekan kerran maidolle 8.30 ja jatkoi uniaan. Nyt ovat jo monena aamuna heränneet vasta 9.30 aikoihin. Eikait se oo ihme ettei Veeti nuku päivä unia kun nukkuu aamuisin niin pitkään.
Tulkaa kaikki sanoman edes BÖÖ!
Nyt laittautumaan lähtöön.
Öttis, Veeti ja Venla tänään tasan 3kk
Jatu, mene uudelleen lääkäriin, jos pahenee vielä! Toivottavasti ei tarvis!
Meillä esikoinen yskii ja yskii. Tuleekohan taas terveeksi ikinä. Kello kuuden puuska näyttää olevan yön jälkeen vakio. Onneksi ei viikolla haittaa, kun kohta pitäis herätä muutenkin.
En tiedä kehtaanko edes kertoa:) Menin töihin tänään ja huomasin, etten ottanutkaan reppua mukaan. Repussa luonnollisesti kannettava jne. Eilen pakkasin valmiiksi, tänä aamuna ei käynyt mielessäkään koko kannettava. Tulin sitten takas kotiin saman tien ja jäin tänne tekemään töitä. Käyhän se näinkin. Hyvin olen saanutkin tehtyä. Mutta mitähän töissä ajattelevat, kun varsinkin viikonlopun jälkeen käy näin:)
Minäkin menen huomenna kaupungille pikkujouluilemaan. Entisten ulkomusmaiden kavereiden kera. Sitten saa todellakin riittää mulle menot vähäksi aikaa. Saa välillä keskittyä taas jouluun ja perheeseenkin. Mutta huomenna pääsen viimein myös kampajalle.
TiPi, meillä isot, vaaleat villamatot alakerrassa. Eteisessä joku tylsä eteismatto. Lapsillakin luonnonvalkoinen villamatto ja yläkerran käytävällä paperinarumatto, sekin luonnonvalkoinen. En siis uskalla käyttää värejä:) Työhuoneen matto on hillitty harmaa puuvillamatto by Ikea.
Taidan mennä lämmittämään hernekeittoa. Paljoa muuta ei ole kaapissa, kun en ollut varautunut etäpäivään.
T: Ynis
Lempo, väsyneenä pääsi lipsahtamaan viestiin minun omat pelot.. Eli Äk:lla iso lapsi->iso eppari/isot repeämät mahd. -> eli jos lapsi sai olla kainalossa, niin ei ainakaan leikkurissa asti ole tarvinnut äitiä paikkailla synnytyksen jälkeen.
Lila75, neurooseineen ja pelkoineen.
en tarkoittanut mitään sen vakavampaa kuin että silmiini sattui eilisestä pinosta uusi nimimerkki, joka paljastui sitten viestin lopusta sinuksi :)
t. Lemponen - töissä käymässä
Lempo, sehän oli sitten kolmanneksi viimeinen viestini. ;-) Tampereella kyselinkin että miten saan töissä pyyhittyä nikkini pois koneelta. Yniksen vinkitkään eivät tehonneet, joten otin sitten käyttöön töissä ollessani uuden nikin. Jos joku sattuu eksyä töissä vauva-palstalle niin ei kirjautumiskohtaan rävähdä samantien Lila75. Haullahan ei minua kovin äkkiä tuon uuden nikin takaa löydä.
Sini muistaa edelleen että äiti otti Tampereelle Hänen Hammasharjan. On edelleen kovin tuohtunut äitinsä mokasta. Pitkävihainenko?? Toivottavasti ei.
Rosan leuka tulehtui ja silmät taitavat vaatia lääkärissä käyntiä. Nyt kuuluu pölötes vaunuista. Gotta go!
Lila75, Sini ja Rosa 9kk
mutta en jaksaisi kantaa korttani kekoon. Kauhea ilma ei paljon tee mieli ulkoilla.
Käytiin koko perheen voimin " kaupungilla" . Eipä kyllä mitään ihmeitä löydetty. Pojille ostettiin kuitenkin turvaliivit, Aa ei ihan vielä omaansa tarvi, mutta Eelle tosi tarpeen kun kävelee pitkiä matkoja.
Matoista: Meillä keräily erä kaikkia vanhoja sieltä sun täältä. Pääosin räsymattoja. meillä kyllä muutenkin sisustus kaikkien vanhoja. Ehkä sitten joskus...
Mari
kirjoittamiseen, mutta toiseten lukemiseen kyllä. Täytyy kai kuitenkin kantaa kortensa kekoon, lyhykäiseen pinoon :)
Matot ovat meillä pääasiassa räsymattoja. Olohuoneessa joku itämaisviritelmä tosin. karvalankamatot ovat ihania! Ei haittaa vaikka olisi joka huoneessa (nimim. joskus -johonkin uuteen taloon- ehkä meillekin).
Antsa leikkii rekka-autolla ja hokee: " liniauto, liniauto" . Bussi on muuten meillä pop :) Lapset pääsevät siihen aniharvoin (lähinnä esim. tarhan/koulun retkillä). kesällä sitten hittejä ovat Helsingissä käydessä metro sekä raitsikka.
Meillä on kunnon talvi taas ja britit saapuneet.
ei inspistä siis, mutta olette ajatuksissa*
SaaMa
ja kiitos pikkujouluilijoille erikivasta viikonlopusta!!!
- onneksi lähdin mukaan, vaikka aina iskee jonkinlainen ´ujostus´ ennen tapaamisiin lähtöä, mutta aina niin mukavaa ja antoisaa reissussa -
ja kivaa oli tavata livenä myös Lila ja T-P - kerettiin T-P:n kanssa enemmänkin turista kun huonetovereita oltiin. Ja Kukkuun kaunokainen on ylivertaisen ihana!!
Onnea vielä täältäkin Äitikuulle ja koko perheelle!!!
taisinkin olla se, joka jäi sitten ainoana " lorvimaan" Treelle vielä sunnuntaina - oli kyllä tosi kivaa myös se iltapäivä - tapasin ystävääni, jonka kanssa emme ole aikoihin nähneet- kävimme mainiossa näyttelyssä vapriikissa, jossa kotimaisten painokankaiden historiaa esiteltiin laajasti, aivan mahdottoman veikeitä kankaita, ja sen innostama sitten kun mentiin Finlaysonin tehtaanmyymälään, niin mukavasti tarttuikin riepuja mukaan, ts. liinavaatteita yms. - suosittelen siellä shoppailua. Ja mahtavassa pittoreskissa vohveliravitelassa vielä herkkuhetki, ei voinut tyytyväisempänä junaan lähteä.
Kalentereja olette tilanneet, vaikuttaa siltä? Ehdotin juuri miehelle, että tilataan mekin, ja hän aina " ei mitään liian helppoa ratkaisua" ajattelutavan omaavana alkoi tietty suunnittelemaan että tulostetaan vaan kuvat ja taitetaan se oman maun mukaan, että tehdään taidekalenteri - sanoin vaan että niin, minä se teen loppuviimeks- eli taidanpa mennä ifin sivuille...
kaikkea olisi asiaa, mutta omanapainen raporttini päättyy tähän...
ai niin, T-P:n mattogallup. meillä niukasti mattoja. yksi vaalean harmaa äitinin mulle kutoma (kun olin vauva) villamatto (missä villa lankoina, siis hapsuisena) oh.ssa, pieni matto eteisessä ja tietty kylpän matto.
Onnea viikkoon kaikille tasapäisesti!
Maija
Ompa tosi hiljaista!!
Nyt böööööö kierros okay??????
Öttis ja Jatu koittakaahan tervehtyä!!
MattoG
oi mun lempiaihe verhojen lisäksi
Meillä on nyt joulumatot eteisessä,meiän makkarissa punaset aika basic ollkarissa paperinaru matot.Keittiössä limenvärinen pitkä räsymatto.
Sit seuraavaksi laitetaan kevät matot.Olkkariin sellainen ihana iso raidallinen (turkoosi,oranssi,pinkki)
Sit kesämatot on erikseen valkoinen lankamatto olkkariin ja makkareihin valkoiset.
Mä oon ihan mattofriikkki!!!Varastot täynnä mattoja ja verhoja :)))
Nyt ruokaa napaan pimuille moi
Ramika
Maija, minä kävin Finlaysonin tehtaanmyymälässä lauantaina aamulla. En paljoa löytänyt, mutta lapsille pussilakanasetit sain ja yhdet tyynyliinat lisäksi. Siellä oli myös tosi edullisia joulupöytäliinoja, muttei tarvita, kun on jo sopiva. Houkutteli silti:)
Matot ja verhot, hui kaunistus:) Ramika, tule meillekin valkkaamaan niitä. Olen totaalisen surkea kodin tekstiilien kanssa. Siksipä onkin niin yksipuolinen värivalikoima matoissa. Toisaalta se on meille helpointa, kun värien kirjoa tulee kaikista tavaroista ja sekamelskasta muutenkin. Pysyy edes jokin harmonia kämpässä:)
Huomenna jää työpäivä lyhyeksi. Aamulla mennään korvaklinikalle kommunikaatiokansio-ohjaukseen. Iltapäivällä mulla on kampaaja, joten sen välin ehdin vaan olla töissä. Onneksi on tunteja varastossa.
Vaikka onkin väsynyt olo, niin sain vähän imuroitua ja siistittyä muutenkin kämppää (se toissaviikonlopun 8h siivousrupeama innostaa yrittämään taas).
Päiväkodin tätien lahjatkin on Enkelin suklaakeksejä vailla valmiina. Ostin Tampereelta yhdestä käsityöliikkeestä tuoksuvia tuikkukynttilöitä. Tänään löytyi pikkuisia olkipossuja (jotka on todella hyvä muisto meidän lapsista, tykkäävät hulluna olkipossuista) kuusenkoristeeksi. Aion pakata niitä pikkuleipiä sellofaaniin ja laittaa pari tuikkua ja olkipossukoristeen vielä mukaan niiden kanssa. Kaiketi ihan kelvollinen lahjus ja halvalla saa kaikille kahdeksalle tädille omat.
Enkeli, miten teillä sujuu? Mitä psykologi sanoi perjantaina? Toivottavasti elämä oikeasti helpottaa eikä enää mene pahempaan suuntaan!
T: Ynis
pitäis tenttiin lukea, ei kiinnosta yhtään. 8 tenttiä, 2 harjoitustyötä ja 11 päivää koulua... ei ole tekemisen puutetta ei.
Mattog: meillä olkkarissa tuollainen aika vaalean limenvihreä matto jossa muutama iso kukkanen (valkoisia), eteisen matossa vihreää ja punaista (ei sovi meidän eteiseen mut on ainoa riittävän iso matto), vessassa punainen pyöreä matto ja Idan huoneessa pinkki matto, jossa appelsiineja. Muita mattoja ei olekaan kun ei meidän keittiöön tai meidän makuuhuoneeseen mahdu. Haluaisin olohuoneeseen harmaan tai luonnonvaalean maton tai ehkäpä viininpunaisen... sellaisen ihanan pörröisen. Ehkä sit joskus.
Idalle on iskeny puheripuli, päiväkodissa sanoivat et ei ollu tyttö hetkeäkään hiljaa koko päivänä... no kai se sentään nukkuessa oli vaiti :) nyt kävi äsken ite potalla, komensi isäänsä et ei saa tulla tänne vessaan, Ida menee ite!
Päätä särkee, nukuin eilen päiväunet joten sain unta yöllä joskus yhdeltä... Ida ei suostunu omassa sängyssä nukkumaan joten oli ahdasta. Kamala hiki ja muutenkin heräilen vähän väliä, no kaipa se on näitä loppuraskauden iloja. Kävelin tänään osan koulumatkoista, yht. reilut 2km, aamulla se vielä meni mut iltapäivällä rupes maha painamaan... ja tuo kurja kurja vesisade! Toivottavasti joulupukki tuo mulle uuden sateenvarjon...
Ihanaa ku keskiviikko on vapaa, no torstaina on koe taas et ei varsinainen vapaapäivä ole sit kuitenkaan ku pitää lukea. Huomenna ruokakauppaan tungeksimaan muiden kanssa, saattaahan se olla et ruoka loppuu kesken ku yhden päivän on kaupat kiinni :)
Joulukortit meillä edelleen tilaamatta, viime vuonna tilasin tavalliset valokuvat Idasta, jotka sit liimasin kartongille ja koristelin muutenkin... nyt puuttuu se kuvakin vielä, joten ehkä päädyn tiimariin ostamaan tarjouskortteja...
Vuokra on maksamatta, joten pankkipalveluun pitää siirtyä :(
Petra, Ida ja vauva rv 37+3
Mitään muuta ei sitten irtoakaan.
Meille varmaan myönnetään joku Vuoden sairastajat -titteli. T on taasen sairas. Nenä vuotaa kuin räystäs. Yskää. Kuumetta. Ja Neitin nenä valuu myös. Esikon kurkku on kipeä. En ehkä jaksa enää.
Kateellinen minä nostaa päätään, kun lueskelen teidän mukavasta vkonlopusta, hyvästä seurasta, hyvästä ruoasta. Oma viikonloppu ei taaskaan poikennut normaalista yh-arjesta. Boring!
T pelkäsi joulupukkia kaupassa. Se ratkaisi asian, tänäkään jouluna joulupukki ei vieraile meidän huusholissa vaan jättää lahjasäkin sievästi kuusen juurelle. Minkä kuusen, saisi kysyä. Se taitaa vielä kasvaa metsässä. Josko ens vkonloppuna sen saisi haettua, ihan luvallisesti setäni metsästä.
T:n nukuttaminen on taasen ottanut takapakkia. Miljoona tai ainakin tuhat kertaa saa käydä peittelemässä takaisin sänkyyn. Taas kuuluu puhkaa jotain tuossa oven takana. Huoh....
Jotain piti vielä kirjoittaa, en muista mitä. Sama pää kesät, talvet...
Mimmu ja lapset x3
Miten tämä maha voi jo näillä viikoilla painaa näin paljon? Vielä ois ainakin 13 vkoa kanniskeltava... Aamusta vielä ihan siedettävä, mutta illalla oon ihan köntys jos oon ollut paljon jalkeilla ja touhunnut (kuten tänään).
Tampereen reissusta minunkin puolesta kiitokset! Mukavaa oli. Kovasti olisi houkuttanut muutama viinilasillinenkin nauttia ja jäädä vaikka sinne aulabaariin maailmaa parantamaan, mutta eipä tässä olotilassa jaksanut. Yöunien puolesta tosin oisin voinut olla yökerhossa tappiin asti, nukuin ehkä kolme tuntia. Maailman huonoin hotellissa nukkuja!
Oikein mukavaa oli myös tavata Lila ja TP kasvotusten!
Voitaisko sopia, että huomenna ei sada? Pitäisi päästä ulkoilemaan, äidin ja tyttären. Tänään leivottiin pipareita ja on rakennettu kymmenkunta erilaista duplo-kaupunkia - puistossa aika kuluu yleensä vähän nopeammin. Vaikka onhan nuo sadevaatteet toki keksitty. Miehellä vielä pikkujoulut huomenna, ihan yh-päivä kuten myös perjantaista eteenpäin kun mies menee leikkaukseen.
Meidän uhmiksemme on nyt (tilapäisesti?) rauhoittunut, ollut oikeastaan aivan ihana koko ajan. Kyllä se taitaa vaikuttaa, että äiti on nyt kotona ja vähän virkeämpää seuraa kuin vielä viikko sitten. Eilen aamulla oli kiukunnut hurjasti, kun olin vielä matkalla takaisin kotiin, iltapäivä meni sitten oikein mukavasti puistoillessa. Nyt typy on myös leikkinyt pieniä hetkiä itsekseen, ennenkuulumatonta herkkua meillä.
TP:n mattog: eteisessä on vaalea sisalmatto (erittäin epäkäytännöllinen väri!), typyn huoneessa omenan(?)vihreä räsymatto ja olkkarissa valkea paperinaru-puuvillamatto. Olkkariin haluttaisiin juuri sellainen paksu, pehmeä karvalankamatto, jossa ois mukava loikoilla. Vauvan kanssa tulee kumminkin istuttua taas niin paljon lattialla. Veli oli Kodin Anttilasta ostanut juuri sellaisen kuin mekin haluttaisiin, taidetaan matkia. Väri tulee varmaankin olemaan joku vaalea, toisaalta lämmin punainenkin kävisi tuon meidän maitokahviseinämme kanssa yksiin.
Ramika, melkoinen vuodenaikasisustaja olet! Ihailtavaa. Meillä vaihtuu keittiön ja olkkarin verhot kesäksi, muuten samat vermeet ympäri vuoden.
Tekisi mieli jotain herkkua, mutta ähky olo syömättäkin. Huomaa, että viimeinen kolmannes on alkanut! Tiivii, mukavaa että olet seuranani voimassa paksusti ja kankeasti ;). Ehkä mun pitäisi vaan istuskella ja seurustella ystävien kanssa, Treella ei nimittäin maha tuntunut pahasti painavan!
- tea -
Äitikuulle ja koko perheelle paljon onnea nyytin syntymän johdosta! =) Ihanaa vauva-aikaa. Kuvia sitten kehiin, kun ehdit.
Oispa voinut olla pikkujouluissa mukana¿
Meillä tapahtuu taas kaikki samaan syssyyn. Stressin aiheita on liiaksikin, vähempikin piisaisi. Kirjoittaminen ei oikein ota onnistuakseen. Onneksi on joulu tulossa, pysyy toivo mielessä.
Jaksua ja haleja kaikille. Olette paljon ajatuksissani.
-Mimmuli ja Nöösä
Mulla tuo otsikointi sujuu aina yhtä hyvin ;)
Paranemisia Jatulle ja Öttikselle sekä Mimmun perheeseen.
Kovasti voimia Mimmulille!
Toivottavasti Enkelillä ja muilla, jotka ei oo pinoihin ehtiny, on kuitenki asiat ok.
Meidän päivät kuluu arkirutiineissa ja jouluvalmisteluissa. Yöt rauhattomia. Pekka uneksii, hyörii, nousee pystyyn, potkii... Sanavarasto kasvaa hurjaa vauhtia (vaikka kuulija saa yhä olla tosi tarkkana) ja liekö poika itekin kasvaa ja se vaikuttaa sitten öihin.
Oon miettiny, että mitkä perintötekijät sitä onkaan lapsilleen antanu :( Mun suvusta löytyy kyllä tauteja joka lähtöön. Isältäni ja tädiltäni löytyi joku mitokondrio? eli lihakset väsyy/kipeytyy/voimat kaikkoaa eikä siihen oo mitään lääkettä tai parannuskonstia. Ainoastaan kipulääkitys. Todennäköisesti tulee johtamaan ennenaikaiselle/sairaseläkkeelle.
Siskoni tilannettä jännään. Torstaina la ja verenpaineet turhan korkealla.
Vai pitäis joulukorttijuttujakin miettiä. Entäs kun lahjoistakin moni on vielä kaupassa ja kaikki paketoimatta. Hmmm.
T@hti
tai minä sairastan.Illalla tuli kamala tukkonenä ja kurkkukipu,nyt särkee joka paikkaa..Voi kun nyt huolestuttaa Kaunokainen,toivottavasti ei saanut tautia!Oltiin aika lähekkäin...ja eikös nämä räkikset tartu ennen oireita?!Toivottavassti kukaan muukaan ei tautia saa,erityisesti Tea!
Typy on nyt kunnossa mutpoika oli taas vklna yskiny!Kyl on nyt kumma tauti!
Tulkaahan koloistanne!
jatu