Erityisherkkyys
Hei, olen lapsesta asti ollut erityisherkkä, joka on siis luonteenpiirre tai ominaisuus jossa mieli ja keho reagoi herkästi ja voimakkaasti eri tunteisiin, ärsykkeisiin jne eli olet herkkä. Minulla stressi, jota minulla on nyt paljon mm. Opintojen takia ilmenee minulla kovina rytmihäiriöinä ja välillä tuntuu todella vaikealta kestää stressiä fyysisesti ja henkisesti. Jos olet erityisherkkä miten hallitset stressiä ja millaisessa työssä esimerkiksi olet? Kaikenlaiset erityisherkkyyden toverien kommentit ovat tervetulleita, kaipaisin vertaistukea.
Kommentit (3)
Karsimalla turhat ärsykkeet, keskittymällä olennaiseen ja jättämällä turhat hömpötykset pois arjesta, hengittämällä, kylpemällä, lihastreenillä, musiikin kuuntelulla, meditoimalla, asmr-videoiden katselulla nyt muun muassa.
Meditointi. Huomion siirtäminen pois siitä mitä havaitsee sisälle omaan tietoisuuteen. Myös totean välillä että en ole valinnut olla olemassa jotenka kaikki tapahtuu ilman tahtoa kuin itsestään samoin tavoin kuin aurinko loistaa.
en missään työssä