Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SYYSMAMIT 05 ¤¤¤¤

04.12.2006 |

mITENKÄS SE JOULUN ODOTUS SUJUU taaperon kaa???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on kävellyt muutaman kuukauden, hurjana juoksee ja törmäilee kaikkeen. Pää on mustelmia ja kuhmuja täynnä, peloton jäbä. Pientä uhmaa jo havaittavissa, kiljuu hirveän kovaa ollessaan epätyytyväinen.

Leikkii ja " tappelee" veljensä kanssa kaiket päivät, lukee mielellään kirjoja ja kuljettaa ympäriinsä unirättiä. Rakastaa kylpemistä ja uintia.

Molemmat pojat edelleen kotihoidossa, käydään ahkerasti kerhoissa ja kyläilemässä.

Poika nukkuu hyvin yönsä, heräilee vaan aamuisin niin pirun aikaseen (jopa klo 5). Olen lopettanut imettämisen, joten aamulla varhain vaan ylös ja puuron keittoon, sänkyyn ei voi jäädä tissittelemään.

Nukkuu yhdet kunnon päiväunet puolen päivän aikaan klo 11-15 välisenä aikana. Nukkuu edelleen vaunuissa ulkona.

Syö itse mielellään, juo nokkamukista ja nokkapullosta. Ei puhu vielä, omia höpötyksiä vaan. Veljensäkin oppi puhumaan kunnollla vasta 2 vuotiaana, olemme kaksikielinen perhe.

Eipä tässä muuta!

Hyvää joulun odotusta syysmammoille. Missä olettekin...

t. mujerita+pojat 3v7kk ja 1v3kk

Vierailija
2/8 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikahan syntyi sitten lokakuun puolella, mut la oli syyskuussa ja sitten vauvoissa kirjottelin tähän pinoon.

Meille kuuluu hyvää, poika on rauhallinen, hymyilevä oma itsensä :) Mutta nyt on omaa tahtoakin jo löytynyt ja osaa olla myös aika-ajoin aikas hurja pikkumies. (Mutta pääosin kiltti). Ollaan kans aikas liikkuvaista sorttia, yritetään kyläillä ja pyöriä pitkin poikin (ettei äiti tylsisty!). Pojasta muskari ja uinti on kivaa puuhaa, mutta nyt nekin sitten loppuvat jouluksi.

Joulun odotus sujuu koristeita laitellen ja IHMETELLEN. Pipareita täytyis tehdä joku päivä, taikina oottaa pakastimessa =D

1-vuotissyttäreiden jälkeen on nyt kolmatta kertaa flunssassa :( ja illat on taas hiukan risaisia, ei millään haluis jäädä sänkyyn yksinään ja tuntuu et tulee jo laidan yli kiipeemällä, joten oon miettinyt jo isompaan sänkyyn siirtoa, mut mitenköhän sit kävis.. tulis kokoajan pois sieltä.. ONKO muut siirtynyt jo pinnasängystä isompaan sänkyyn ???

Meillä herätään edelleen muutamia kertoja yössä, lähinnä tutin hapuiluun tai pahoihin uniin. Ja " äiti on vähän väsynyt" -paita ois siis tullut pitkään käyttöön meillä ;)

Tuli jo aikas stoori meidän arkea, joten muillekin syyskuisille 05 vuoro.. jatkakaa pinoa! Joulunodotusta.

Ai niin ja meillä ei poika sano kyllä yhtään mitään, omiansa höpäjää ja välillä sit kuulee jonkun muka sanan, mut en usko et tarkottaa sit kuiteskaan mitään niillä.. en tiiä..

Emmuli ja poitsu 1 v 2 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero on edelleen kotihoidossa, luultavasti vielä ensi syksyyn. Kävelemään oppi pari kuukautta sitten, joten nyt meno on aika vilkasta. Oikein hyväntuulinen kaveri, vaikka hampaita on tulossa paljon. Tosin ei ole vieläkään nukkunut yhtäkään kokonaista yötä. Onneksi vain ähisee muutaman kerran yössä ja rauhoittuu heti silittelyihin.

Joululahjatoiveissa on autotalo. Kuinkas muilla syyskuisilla menee?

Olen yrittänyt etsiä pinoja, muttei ole enää löytynyt.

Vierailija
4/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ehdin jotain raapustaa, olikin aika etsiminen että löysin tämän pinon. Onko meitä tosiaan näin vähän??

Meidän poika kehittyi liikunnassa huimasti 1-v. synttärien tienoilla, mutta ei ole lähtenyt vielä kävelemään. On edelleen varovainen ja rauhallinen, ei kai näe mitään syytä kävellä kun konttaamallakin pääsee. Tukia pitkin ja yhdellä sormella talutettuna kyllä kävelee hyvin. Sanoja on muutamia: äiti, isi, ankka, i-haa, kissa (=sssa), ammuu. Äitin kännykkä on äk-ki. Ymmärtää paljon puhetta, joskus ihan yllättyy kun hän poimii jonkun sanan lauseesta ja hakee sen tavaran tai katsoo sinne päin.

Viimeset kolme kk on ollu aika rikkonaista unien suhteen; varmaan noi liikkumaan opettelut ja parit flunssat on tärvelly yöunia. Pääsääntöisesti on kyllä nukkunu hyvin. Nyt on viime päivinä nukkunu melkein 13 h yössä hiiskumatta, ja päälle 2 h päikkäreitä. Olemme lievästi sanoen tyytyväisiä nykytilanteeseen...

Joko teillä muilla on vauvakuumetta, tai peräti seuraava tulossa? Nythän sitä pitäis aktivoitua jos haluais sen klassisen 2 vuoden ikäeron ;) Meillä mun ois viisainta valmistua ennen seuraavaa, mutta eihän sitä elämää voi liian tarkkaan suunnitella.

Hyvää joulunaikaa kaikille!

t. minä ja pojukka 1v. 3kk.

Vierailija
5/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja valmistellaan joulua. Meidän vesseli on ollu viidettä viikkoa kipeenä ja nyt on toinen antibiootti kuuri menossa korvatulehdukseen, yöt on ollu melkoista hulinaa mut jospa se tästä pian rauhoittus. Poika on kävellyt kohta 5kk ja juoksu askelia ottaa nyt, kova on touhuaan ja joka paikkaan kerkee... siskojen perään on kova kiirus ja huuto tulee jos ei pääse leikkiin mukaan. Keskiviikkona olis tuo neuvolakin ja saadaan päivitettyä taas noita mittoja. Ruokailut sujuu ihan hyvin ja reiluja annoksia poika vetelee, täysin syötettävä on, ei edes ole kiinnostunut lusikan käytöstä. Maito menee pullosta edelleen mut ei tunnu olevan kuitenkaan kovin tärkeä hänelle, ajattelinkin että jospa sitten kun hän paranee niin alkaisin vierottaan pullostakin pois.

Kotihoidossa on ja luultavasti tulee olemaan vielä pari vuotta, mulla itselläni ei ole kiirettä töihin ja ei mulla ole edes työpaikkaa minne palata.

Tällästä meillä. Hyvää joulua kaikille :)

S ja V

Vierailija
6/8 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pitkästä aikaa lukea, mitä muille samanikäisille taaperoille kuuluu!

Meillä on sellainen tyttö, joka yrittää jo nyt jättää päiväunet väliin!!! Ei ole koskaan tarvinnut ihan hirveästi unta ja ihan vauvanakin valvoi välillä tuntitolkulla ja nukkui sitten yöllä hyvin. Typy alkoi nukkua yöt heräämättä hieman alle vuoden ikäisenä ja nukkuu edelleen lähes kellon ympäri heräämättä. Joskus jos herää, huutelee omasta huoneestaan pari kertaa, eikä sinne tarvi edes mennä ja nukahtaa sitten heti itsekseen. Eli meillä tuo yönukkuminen toimii kuin unelma!

Sanoja tulee jo paljon ihan tunnistettavasti ja kukko taitaa olla niitä uusimpia sanoja :) Tuntuu ihan hassulta kun tytön kanssa voi välillä jopa melkein keskustella ja kun toinen ymmärtää ihan täysin kaiken. Sitä olenkin jo tässä pitkään ihmetellyt kuinka viisaita nuo pienet ovat, vaikka eivät vielä puhukaan! Eli täytyy olla tarkkana niiden omienkin juttujen kanssa:)

Syöminen omalla lusikalla kiinnostaa meillä kovasti, mutta on se vaan melkoista sotkemista. Muutenkin ruoka maistuu ihan hyvin ja jopa aamu- ja iltapuurot uppoaa ihan mallikkaasti. Potallakin ollaan käyty jo puolivuotiaasta, välillä hyvällä ja välillä vähän huonommalla menestyksellä. Vielä ei tyttö läheskään aina ilmoita milloin on hätä, mutta kun on tullut kakka housuun tulee heti sen kertomaan. Ehkäpä seuraava askel on, että tulee ilmoittamaan hieman aikaisemmin...

Meillä on ollut todella loistavat 15kk ja olen nauttinut esikoisesta 100%. Toki välillä on ollut raskaita päivä ja tuntuu, että kaikki kaatuu päälle, mutta kokonaisuudessaan olen kyllä nauttinut tästä ajasta uuden perheenjäsenen kanssa. Katsotaan millainen zombien olen sitten keväällä kun meille syntyy toinen lapsi... Voi olla jo vähän totisempi ilme :) Eli lapsille tulee aika tasan 1,5v ikäeroa ja varmasti kiirettä pitää. Mutta ollaan hirmu onnellisia, että meille tämä toinen lapsi näin pian suotiin. Vauvalle annettiin mahdollisuus tulla heti kun vain oli tullakseen ja nopsasti sitten tärppäsikin, toisin kuin tämän esikoisen kanssa.

Eipä tässä sen kummempia... Oikein iloista joulua kaikille ja kaikkea hyvää uudelle vuodelle!

napoltti ja Milla sekä masun uusi asukas rv 28+4

Vierailija
7/8 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa pojalla touhua ja vauhtia riittää ja siskolta joka vajaa 4v, matkii aivan kaiken....

Haluaa tehdä kaiken saman, veikkei ymmärrä, ettei taitoa ja harkintakykyä oikein riitä...siskoa naurattaa...

Meillä lähti kävelemään 11kk ja sanoja ei oikein vielä tule.Tosin kirjoista osaa melkein kaikki kuvat näyttää...ymmärtää kiellot ja useimmiten tekee silti ja nauraa tai lähtee karkuun...

En muistanutkaan tätä yksivuotiasta joka tosi syli kaipuinen ja " lahkeessa" roikkuu ja silti ensi uhmaa nähtävissä...

Rattaissa EI MISSÄÄN NIMESSÄ HALUA istua vaan pitäisi kävellä itse ja ohjata mahdollisimman vähän...nyt jo onneksi pitää kädestä kiinni kun nähnyt, että siskokin pitää!

Meillä syö hurjasti ja hyvin itsekkin jo...ainakun äiti vain antaisi...

Onnea odottaville. Meillähän kävi keskenmeno n.3kk sitten...

Onneksi nämä kaksi ihanaa jo on...

Josko vielä uutta uskaltaisi yrittää...

RAuhaisaa joulua ja hyvää uutta vuotta, pikkutaaperoille perheineen!

Vierailija
8/8 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip täältäkin!

Meille kuuluu hyvää, kotona ollaan edelleen, kouluun olisi tarkoitus palata ensi syksynä.. Amira on aikamoinen rasavilli, touhua ja energiaa riittää vaikka muille jakaa! Parhaiten tykkää leikkiä dubloilla joten niitä on sitten tulossa tytsylle joululahjaksikin. Kissa-pehmolelu on myös tosi tärkeä eikä ilman sitä lähdetä mihinkään.

Hampaita on kymmenen ja sanoja tulee paljon, koko ajan oppii uusia, mm. kissa, kenkä, bambi, tonttu, pois, äiti, baba (=isänsä), pappa, mämmä on mummi, tättä on täti, pamppa on veljeni Jani, kakka, pissa..... Amira oppi kävelemään 10kk vanhana joten nyt kiipeillään paljon ja juoksennellaan ympäriinsä.

Pientä uhmaa tytössä jo näkyy kun huuto alkaa kun ei saa mitä haluaa. Kiukutella osaa ja pitää jo hieman puoliaan, pikkuserkkunsa kanssa tulee jo joitain taisteluja leluista.

Painokontrolliin pitäisi varata aika sillä amira on kuin pikkuinen kirppu mutta pirteä..:D

Jouluksi mennään mun vanhempien luo joten sinne lähdetään perjantaina. Huomenna lähtee äiti elokuviin ja neiti menee enonsa luo hoitoon, pieni breikki tässä arjessa..:) Mies on tosiaan ulkomailla opiskelija vaihdossa joten kahdestaan ollaan.

Nyt pitääkin joutua.. Hauskaa ja rauhallista joulua kaikille!

Iida-Ilona ja Amira (s.17.9.-05)