Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi tässä tilanteessa on "oikeassa", sisko vai minä?

Vierailija
15.05.2023 |

Pikkusiskoni on minua useamman vuoden nuorempi, ja meillä on eri isät. Tästä johtuen emme ole asuneet saman katon alla koskaan, mutta olemme olleet tekemisissä aina.

Olemme aika eri luonteisia. Ongelma on ollut se, että siskollani on tapana "ylpeillä" asioista ja värittää kertomuksia hieman, aina omaa osuuttaan korostaen. Tai hän ns. tittelidroppailee, että tuntee sellaisen ja tällaisen henkilön. Hän asuu mielestään hienommalla asuinalueella kuin me muut ja niin edelleen.

Minä en koskaan ole vastannut hänen juttuihinsa. En ole lähtenyt ihailemaan, enkä kyseenalaistamaan, enkä nokittamaan. En voi sietää kehujen kalastelua, enkä lähde sellaiseen muidenkaan kanssa. Kyllä sitten aina kehun kun huomaan siihen aihetta, kannustan parhaani mukaan ja olen auttanut siskoa joskus rahallisesti.

Nyt hän on nostanut kissan pöydälle. Kaikki lähti siitä, että hän puolisonsa kanssa kertoi kasvotusten, että ketkä on valittu heidän lapsensa kummeiksi. Tähän väliin huomautan, että en olettanut että minua pyydettäisiin enkä pyytänyt olla kummina. Ei silti tuntunut kovin mukavalta, kun sisko kertoi että kummivalinnat oli tehty "mieluummin opettaja ja insinööri kuin keittäjä".

Jep, olen kokki ammatiltani ja teen ravintola-alan töitä.

Tästä on vuosi, ja olen ollut hiljaa enkä ottanut yhteyttä ristiäisten jälkeen. Ei siskokaan, kunnes eilen ilmeisesti äitienpäivä sai hänet mietteliääksi, ja sain täyslaidallisen sitä itseään whatsappiin. En kuulemma ole kannustava enkä muita tukeva ihminen, ja että olen kylmä ja itserakas shaiba, koska en koskaan kehu häntä mistään enkä pidä yhteyttä. Kateellinenkin kuulemma olen.

En oikeastaan edes kaipaa vastauksia, kunhan avaudun kun tuli aika paha mieli. Kiitos jos jaksoit lukea tänne asti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala sisko sulla.

Vierailija
2/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on hänen tulkintansa. Kysy, miten hän on tukenut sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi kuulostaa tyypilliseltä nuorimmalta "pikkuprinsessalta", joka kuvittelee maailman pyörivän hänen napansa ympärillä. Älä vastaa mitään tai jos vastaat niin kerro rehellisesti miltä sinusta esim. tuo kummiasia tuntui. Välithän siinä menee lopullisesti, mutta ei ne kummoisella tolalla ole olleetkaan.

Vierailija
4/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on vielä niin nuori ilmeisesti, että hän opettelee ymmärtämään erilaisia elämäntapoja ja -arvoja kuin hänen omansa ovat. Tässä prosessissa voi kestää jopa kuusikymppiseksi asti.

Esimerkiksi minun pelkän merkonomikoulutuksen saanut anoppini on vasta aivan viime vuosina oivaltanut, että kaikki eivät ajattele eikä kaikkien pidä ajatella tai kokea samoin kuin hän itse.

Koulutus saattaa korreloida asian kanssa. Myös se voi vaikuttaa, onko yksilöllä taipumusta pohdiskeluun tai onko hän ollut pakotettu pohdiskelemaan itsensä suhdetta toisiin, ei esimerkiksi ole saanut mitä on kovasti toivonut.

Vierailija
5/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla taitaa olla aviokriisi ja kummivalinnatkin menny persiilleen. Älä välitä.

Vierailija
6/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vaikuttaa siltä että sinun elämäsi on mallillaan ja olet siihen suht' tyytyväinen, mutta .. jokin pieni kateus paistaa tämän siskon taholta, olkoon syy mikä vaan.

Vierailija
7/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä noteeraa tuollaista, korkeintaan voit vastata että palataan asiaan sitten kun olet oppinut käyttäytymään.

Tuommoinen käytös kumpuaa kateudesta ja alemmuudentunteesta, sellaisten ihmisten kanssa oleminen kuluttaa vaan energiaa ja omaa positiivisuutta.

Vierailija
9/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sina taydellinen, ja ihan ilman itsesi korostamista. Aaltoja.

Vierailija
10/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ap on oikeassa, mutta tää on niitä kertoja. Rasittavia nuo tyypit jotka pelaa ystäviensä titteleillä.

Vierailija
11/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä hämmästellä näitä sisarussuhteita, joista palstalla saa lukea. Me nimittelimme toisiamme lapsina ja teineinä, aikuisena emme koskaan.

Vierailija
12/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän positiivista tästä haluaa löytää, niin olis voinut olla melko raskasta olla tuollaisen henkilön lapsen kummina, että silleen aateltuna säästyit

Vierailija
13/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että siskosi kakarat eivät käy edes lukiota.

Vierailija
14/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin oikeassa?

Vierailija
15/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani asuu tärkeilevä eläkkeellä oleva opettajanainen.

Kaksi lasta, kumpikaan ei ole edes lukiota käynyt. Siitä hän ei mainitse, muuten kehuu perhettään aina.

Vierailija
16/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siskon oma koulutus on, kun korostaa titteleitä? Jotenkin sain sellaisen käsityksen, että sinä olet tyytyväinen elämääsi, ja sisko sen tietää ja hänellä ärsyttää. Omat asiat hänellä ei ilmeisesti ole niin hyvin.

Vierailija
17/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siskokset eivät vaan pidä toisistaan? Ei ole mikään velvollisuus ja pakko olla tekemisissä jonkun kanssa vain siksi, että ollaan sukulaisia. Joskus aika tekee tehtävänsä ja elämänkokemus, sitten huomaa ettei sisko niin kamala ollutkaan. Ihmiset aikuistuvat eri tahtiin. Kokki on sitäpaitsi hyvä ammatti!

Vierailija
18/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni reilusti vanhempi hankkiutui raskaaksi, jotta saisi vanhemmiltamme lisää huomiota, mutta myös puolisoltaan joka hakkasikin sisareni sairaalakuntoon pari kertaa. Sisareni on läheisriippuvainen, entinen alkoholisti joka ei koskaan kasvanut aikuiseksi. Nyt kummastelee kaikille kun en ole kiinnostunut hänen rakkaudenhedelmästään. Kohteliaat ja etäiset välit kaikista parhaimmat kun välit olleet aina todella vaikeat tämän sisaren kanssa.

Vierailija
19/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea sisko. Hänellä on selvästi koko ajan paha olo.

Vierailija
20/21 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rehellisesti, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Saman verran olet hänelle kehuja palauttanut kuin hän on antanut sinulle.