Asuntoilmoitusten stailatuista kuvista
Jotkut kiinteistövälitysfirmat käyttää stailaajia ennen kuin asunnosta otetaan kuvia. Omalla paikkakunnalla tätä tekee yksi firma ja he ilmoittavat myyntiin tulleet asunnot aina sunnuntaisin. Taas on rivi asuntoja myynnissä ja niissä kaikissa tismalleen sama sisustus :D Kaikissa sama matto, samat verhot ja samat sisustussälät - ja se mukamas huolettomasti sohvalle heitetty torkkupeitto. Ihan naurettavan näköistä ja korostuu kun ne on kaikki siinä peräkkäin. En kyllä ikinä valitse tuota firmaa jos/kun asuntoni myyntiin laitan. Onko tuollainen oikeasti kannattavaa?
Kommentit (13)
Piensijoittaja kirjoitti:
Mitä väliä? Minä olen aina ostanut asunnon, enkä sisustusta.
Koska ei tee mieli edes mennä sinne. Kuvilla on valtava vaikutus moniin ostajiin, ei sitä kannata kieltää, se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei tee mieli edes mennä sinne. Kuvilla on valtava vaikutus moniin ostajiin, ei sitä kannata kieltää, se on fakta.
Ei kai niitä muuten stailattaisikaan. Kunhan vain ihmettelen ihmisten ostokriteerejä. Muistan itsekin jollain asuntonäytöllä ihmetelleeni, kun toinen katsoja mietti, millaiset verhot ikkunaan sopisi ja minä tutkin samalla taloyhtiön korjaushistoriaa ja etsin kylppäristä kopolaattoja.
Stailaus saa huonosti menevät asunnot paremmin kaupaksi. Monet ovat jo muuttaneet eikä huoneistossa ole huonekaluja ja siitä ei saa selvää kuinka tilava esim olohuone on. Siksi stailataan.
Stailaamisen ymmärrän mutta miksi ei käytetä asukkaiden omia juttuja? Miksi pitää kaikille roudata ne samat matot ja muut tekstiilit ja härpäkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tavallaan. Sinua miellyttää enemmän nuhjuiselta näyttävä asunto, ja haluat mennä sellaiseen katselemaan. Ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Stailaamisen ymmärrän mutta miksi ei käytetä asukkaiden omia juttuja? Miksi pitää kaikille roudata ne samat matot ja muut tekstiilit ja härpäkkeet?
On aika paljon halvempaa kalustaa asunto digitaalisen kirjaston kuvilla, kuin mennä asukkaan kotiin järjestelemään huonekaluja, siivoamaan ja maalaamaan seiniä.
Viimeisen viiden vuoden aikana kaksi myytyä asuntoa, toinen Helsingissä, toinen Vantaalla.
Molemmista ostajat alkoivat kilpaa nokittamaan tarjouksiaan, vaikkei edes ollut mikään tarjouskauppa.
Tähän kokemukseen nojaten, sanon että todellakin kannatti laitattaa huoleton torkkupeitto ja ruskea oksa kämpille.
M40
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä muuten stailattaisikaan. Kunhan vain ihmettelen ihmisten ostokriteerejä. Muistan itsekin jollain asuntonäytöllä ihmetelleeni, kun toinen katsoja mietti, millaiset verhot ikkunaan sopisi ja minä tutkin samalla taloyhtiön korjaushistoriaa ja etsin kylppäristä kopolaattoja.
Sinäkö itsekehussasi luulet, etteivät muut ostajat mieti kyseisiä asioita, esim. rauhassa omassa kodissaan? Minä en ainakaan tuhlaa aikaani asuntonäytöissä lukemalla kymmensivuisia isännöintitoimiston paperinivaskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö itsekehussasi luulet, etteivät muut ostajat mieti kyseisiä asioita, esim. rauhassa omassa kodissaan? Minä en ainakaan tuhlaa aikaani asuntonäytöissä lukemalla kymmensivuisia isännöintitoimiston paperinivaskoja.
Aikamoisia fakiireja kun löytävät kopolaatat kotoaan käsin.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön paperit pyydetään välittäjältä etukäteen tutustuttavaksi. Sitten niihin voi palata näytöllä jos kysyttävää on. Paperit lienevät suht kunnossa, kun kerta näytölle on vaivauduttu.
Minä puolestani ihmettelen ihmisiä, jotka vasta näytöllä vaativat saada kaikki dokkarit käteen ja sitten niitä pitäisi välittäjän alkaa tulkkaamaan siinä näyttöhetkellä.
Ethän sä töissäkään osallistu palaveriin ilman, että olet valmistautunut faktoilla etukäteen?
Tee kotiläksys, pöljä.
Itse en pidä siitä kun joissakin ilmoituskuvissa on digitaalisesti lisätty huonekalut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika paljon halvempaa kalustaa asunto digitaalisen kirjaston kuvilla, kuin mennä asukkaan kotiin järjestelemään huonekaluja, siivoamaan ja maalaamaan seiniä.
No nyt ymmärrän vielä vähemmän! Jos ne matot ja muut on digitaalisesta kirjastosta, miksi ihmeessä käytetään aina samoja??