Selittäkää mulle miksi ihmiset eivät ymmärrä eroa sillä että on mielipide ja että sanotaanko se ikävästi ääneen
Esim jos ei pidä jotain henkilöä omaan makuun kauniina, niin koetaan että on ok kirjoitella arvosteluja välillä hyvinkin alatyylisesti. Ruoditaan kaikki rasvaprosentista ikääntymisen merkkeihin yms.
Ja sitten kun heille sanotaan että arvostelu on rumaa, he eivät jotenkin ymmärrä, että mielipiteitä saa olla, mutta se ääneen ruotiminen on ikävää. Nuuskittavat että ei siinä ole mitään pahaa jos ei tykkää. Kun eivät ymmärrä ettei kaikkea ole sopivaa kailottaa ääneen.
En käsitä miten tämä on niin vaikea ymmärtää
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
monet ihmiset on aika ikäviä
Eivätkä jotenkin edes tajua peitellä sitä. Luulevat että jos on mielipide niin se on okei sanoa ääneen. Puuttuu käsitys siitä, että kaikkien mielipiteiden ei tarvitse tulla kuulluksi, varsinkin jos ne ovat ikäviä eikä millään tavalla rakentavia.
Ja sitten kun sanotaan että onko pakko olla ilkeä niin vastataan että Se on vain mun mielipide. Niin ei se pyhitä yhtään mitään.
Pitäisikö olla tarkkaan kirjatut säännöt siitä mitä ei saa sanoa ja sitten pahoinpitelyä ja vankilaa niille, jotka tätä rikkoo?
Olen myös havahtunut tähän nyt vasta nelikymppisenä ja pikku hiljaa heivannut tuollaiset ihmiset elämästäni pois kokonaan. En jaksa että joku tuo tuollaista negatiivisuutta elämääni, itse kun koen olevani peruspositiivinen ja optimistinen niin pilaahan se fiilikset jos toinen haukkuu vaikka tv:ssä näytetyn poliitikon (ulkonäön) pystyyn siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö olla tarkkaan kirjatut säännöt siitä mitä ei saa sanoa ja sitten pahoinpitelyä ja vankilaa niille, jotka tätä rikkoo?
Jos sinulta puuttuu käsitys siitä mikä on esim rakentavaa kritiikkiä ja mikä on turhaa haukkumista, joo sun kaltaisille varmaan pitäisi järjestää jotain tukiryhmiä tai auttavia puhelimia. Voit sitten soittaa sinne ja kysyä että kun minä en tykkää naapurin rouvan mekosta, että onko ok käydä haukkumassa se mekko vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös havahtunut tähän nyt vasta nelikymppisenä ja pikku hiljaa heivannut tuollaiset ihmiset elämästäni pois kokonaan. En jaksa että joku tuo tuollaista negatiivisuutta elämääni, itse kun koen olevani peruspositiivinen ja optimistinen niin pilaahan se fiilikset jos toinen haukkuu vaikka tv:ssä näytetyn poliitikon (ulkonäön) pystyyn siinä vieressä.
Niinpä. Siinä miettii itsekseen että jahas olikohan tämän yksilön kehityksen huippu nyt sitten nähty. Tuokin varmaan olisi okei sanoa ääneen kyseiselle henkilölle hänen logiikkansa mukaan, kysehän on vain mielipiteestä! Mielipiteen saa sanoa, eikö?
monet ihmiset on aika ikäviä