Pitääkö nuoresta olla huolissaan?
täyttää kesällä 18v,on lukiossa.
Kavereita ihan mukavasti, yksi bestis.
Se mistä vähän olen huolissani on, että hän ei harrasta mitään. Aiemmin syy on ollut se, että ei ole ollut rahaa. Nyt hän tulee koulusta, lepäilee hetken ja sitten illaks menee kavereiden kaa "ulos hengaamaan"
Syytän todella paljon itseäni. olen vasta nyt toipumassa menneisyyden traumoistani jne. Eli enpä ole itsekään paljon mitään jaksanut tehdä kuin töitä ja kotihommia. Miten voin tytärtäni moittia, kun en ole itse ollut hyvänä esimerkkinä?
Meillä on onneksi avoimet välit, hän juttelee elämästään ja pystyy kertomaan murheensa.
mutta tuo "liikkumattonuus" ja tietyn sortin introverttisuus vähän häiritsee
Kommentit (3)
Mikään kertomastasi ei ole syy huolestua nuoresta, vaan kyse on sinun omasta riittämättömyyden tunteesta. Jos olisit tuuppinut häntä kaiken maailman harrastuksiin ja puuhiin, voisit olla syyttämättä itseäsi. Kukaan ei ole täydellinen, ei vaikka olisi äiti. Arvostaisit sitä, että teillä on hyvät välit, ja nuori hoitaa koulunsa. Niin ei ole jokaisen lapsen eikä nuoren kanssa, vaikka heille olisi kaikki tarjottu hopeavadilla nenän alle. Todennäköisesti nuoresi on täysin tyytyväinen elämäänsä ja sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikään kertomastasi ei ole syy huolestua nuoresta, vaan kyse on sinun omasta riittämättömyyden tunteesta. Jos olisit tuuppinut häntä kaiken maailman harrastuksiin ja puuhiin, voisit olla syyttämättä itseäsi. Kukaan ei ole täydellinen, ei vaikka olisi äiti. Arvostaisit sitä, että teillä on hyvät välit, ja nuori hoitaa koulunsa. Niin ei ole jokaisen lapsen eikä nuoren kanssa, vaikka heille olisi kaikki tarjottu hopeavadilla nenän alle. Todennäköisesti nuoresi on täysin tyytyväinen elämäänsä ja sinuun.
Kiitos
Mulla takana ero miesystävästä. Erosin koska suhde oli kuormittava ja vei osan voimistani. Kerroin nuorelle, että saatan välillä olla surullinen että tietää mistä johtuu. Hän sanoi ihanasti "äiti tule tänne, tarvitset nyt halsuksen" ja että "anna sun kaikkien tunteiden tulla, kyllä se joskus helpottaa"
Älä stressaa, kuulostaa että teillä on asiat hyvin.