Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opinnot takkuaa ja opinto-oikeuden menettäminen

Vierailija
13.05.2023 |

Menetin opinto-oikeuteni kun opinnot eteni niin hitaasti. Yksi syy on fyysinen sairaus joka aiheutti aika paljon voimattomuutta mutta myös masennusta ja kiinnostuksen puutetta. Gradu on ihan hyvällä mallilla ja yksi kurssi puuttuu.

Tuo viimeinen kurssi on oikea murheenkryyni. Ei menny läpi vaikka nyt luinkin kokeeseen. Kaipaisin jotain taustatukea tai vertaistukea.

Töissä en käy mutta sairaalassa vietän 3-4 päivää viikossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm? Mikä ala?

Oletko siis nyt menettänyt opinto-oikeuden?

Ei muuta kuin hetimiten yliopiston opintoneuvojalle kertomaan tilanteesi. Lääkärintodistuksia vastaan saanet opinto-oikeuden takaisin. Yliopistoilla on harkinnanvaraa, jos opiskelija koittaa hoitaa asiansa.

Vierailija
2/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se valmistuminen muuttaisi? Noilla spekseillä et kuitenkaan pääse minnekään töihin olit valmis tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vika kurssi: onko vain tentittävä? Jos ei, niin hiolehdi, ettei psasuoritukset vanhene.

Jos kurssin järjestelyt tekevät oppimisesta vaikeaa, niin mene puhumaan luennoitsijalle asiasta, löytyisikö vaihtoehtoisia tapoja suorittaa kurssi.

Vierailija
4/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se valmistuminen muuttaisi? Noilla spekseillä et kuitenkaan pääse minnekään töihin olit valmis tai et.

No no. Voi päästäkin, ja sairaustilanne voi muuttua. Asiat kannattaa hoitaa, eikä antaa vuosien työn valua hukkaan.

Vierailija
5/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin saanut sairauden perusteella lisäaikaa, mutta koska moneen vuoteen ei ole tullut kurssisuorituksia ja gradu on jymähtänyt menetin oikeuden tammikuussa. Nyt jos saan gradun käytännössä valmiiksi, voisin anoa opinto-oikeuden palauttamista.

ap

Vierailija
6/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin saanut sairauden perusteella lisäaikaa, mutta koska moneen vuoteen ei ole tullut kurssisuorituksia ja gradu on jymähtänyt menetin oikeuden tammikuussa. Nyt jos saan gradun käytännössä valmiiksi, voisin anoa opinto-oikeuden palauttamista.

ap

Tietänet itse tilanteesi parhaiten.

Mutta sovi silti yliopiston kanssa, miten edetä, olethan tehnyt sen? Pöytälaatikossa oleva valmis gradu ei ole tae opinto-oikeuden palauttamisesta, joskin yliopistolta olisi erikoista, jos tämä ei käy.

Mutta ilman opinto-oikeutta et myöskään voi virallisesti suorittaa puuttuvaa kurssiasi. Ja tuen saanti gradunteossa voi olla kiven alla.

Suosittelisin, että selvität tarkkaan, mitä opinto-oikeuden takaisinsaanti oikeasti edellyttää ja laadit suunnitelman, miten saat sen gradun maaliin, ja pyrit seuraamaan sitä. Suunnitelma saa viikkoihisi rytmiä.

Minua käy itseäni tekniikan alalta valmistuneena hieman jopa sääliksi muiden alojen lopputyötekijät, jotka jätetään vuosiksi tekemään jotain loppujen lopuksi tyhjänpäiväistä opinnäytettä. Teet sen nyt vaikka väkisin valmiiksi. Tsemppiä!

Vierailija
7/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta sovi silti yliopiston kanssa, miten edetä, olethan tehnyt sen? Pöytälaatikossa oleva valmis gradu ei ole tae opinto-oikeuden palauttamisesta, joskin yliopistolta olisi erikoista, jos tämä ei käy.

Mutta ilman opinto-oikeutta et myöskään voi virallisesti suorittaa puuttuvaa kurssiasi. Ja tuen saanti gradunteossa voi olla kiven alla.

Suosittelisin, että selvität tarkkaan, mitä opinto-oikeuden takaisinsaanti oikeasti edellyttää ja laadit suunnitelman, miten saat sen gradun maaliin, ja pyrit seuraamaan sitä. Suunnitelma saa viikkoihisi rytmiä.

Minua käy itseäni tekniikan alalta valmistuneena hieman jopa sääliksi muiden alojen lopputyötekijät, jotka jätetään vuosiksi tekemään jotain loppujen lopuksi tyhjänpäiväistä opinnäytettä. Teet sen nyt vaikka väkisin valmiiksi. Tsemppiä!

Muuten asiallinen, mutta väitätkö oikeasti, että muut alat kuin tekniikka ovat tyhjänpäiväisiä?!!!!!

Vierailija
8/8 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muuten asiallinen, mutta väitätkö oikeasti, että muut alat kuin tekniikka ovat tyhjänpäiväisiä?!!!!!

En väitä. Miksi niin luulet?

(Väitän ennemmin, että kaikki maisterityöt ovat aika tyhjänpäiväisiä. Tärkeintä niissä on osoittaa, että osaa tieteelisen tutkielman tekoprosessin omalla alallaan. Ei ole mitään järkeä jäädä tekemään sellaista vuosikausiksi. )