Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntouttavan työtoiminnan kokeneilta vertaistukea

Vierailija
12.05.2023 |

Elämässäni sattui monta kriisiä samanaikaisesti ja ajattelin, että voisin ottaa huilia ja toipumisaikaa kuntouttavassa ja sitä minulle suositeltiin. Nyt olen jonkin aikaa tätä touhua katellut ja tullut siihen johtopäätökseen, että tästä on kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä. Onneksi olen saanut itselleni hankittua työpaikan, johon henk kunta täällä suhtautuu penseästi.
Muutenkin olen huomannut, että ohjaajat käyttäytyy asiakkaita kohtaan sillä oletuksella, että lähtökohtaisesti nämä ihmiset olisivtadta jotenkin lapsen tasolla. Komennellaan, paimennetaan, keksitään palavereissa kyykyttäviä ja alentavia sääntöjä kuin päiväkotilaisille, kyttäillään ja nuhdellaan, jos on toiminut jotain uutta keksittyä sääntöä vastaan, kun ei ole tiennyt.
Asenne ohjaajilla siis tosi ruma ja olen kyllä ajatellut, että tässähän nujerretaan ja alennetaan jo usein valmiiksi nujerrettua ihmisiä ja huomaa, kun terhakat tyypit tullessaan käy täällä flegmaattisiksi ja alistetuiksi.
Mitä kokemuksia muilla on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset pois sieltä

Vierailija
2/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa kun oli esim nuorten työpajoja ,niin oli ihan kivoja ohjaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajan ja sun välillä on yksi iso ero; ohjaaja on töissä ja sinä vain kuntoutumassa. Siksi pitää varmistaa, että ohjeet menevät perille ja niitä noudatetaan. Kyse on kaikkien turvallisuudesta. 

P.S. Muista ohjaajille puhuttaessa kaava "puhuttelu, esittely, asia".

Vierailija
4/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa siellä on ja sinä puhut paskaa. Aina hyvin kohdeltu niin myös muitakin.

Vierailija
5/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat alentavaan sävyyn ihan syystä, muuten olisit töissä.

Ei normaali työkykyinen ihminen kärsisi työtoimintaa, jos on kokemusta palkkatyöstä.

Työstä saa palkan tai siitä laskutetaan sen mukaisesti, moniongelmaisten kerhoja tuollaiset työkokeilut.

Vierailija
6/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös huonot kokemukset kuntouttavasta, tuntuu että suhtaudutaan niin kuin olisi jotenkin vähäjärkinen. Hyvä että löysit töitä, onnea!

Vierailija
7/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava ei ole mikään meriitti. Sinne joudutaan. Kenenkään ei pitäisi suostua myymään työpanostaan lähes ilmaiseksi. CV:ssä ei kannata mainostaa kuntouttavaa työtoimintaa. Ei kai kukaan esim. korkeakoulututkinnon suorittanut sinne edes mene. Voi verrata kehitysvammaisten työtoimintaan. Ei ole koskaan tarjottu.