Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja yhteinen lemmikki

Vierailija
11.05.2023 |

Sattuu kirjoittaa tätä, mutta minun on pakko kysyä mielipidettä vaikeaan asiaan.

Yhteinen kissamme oli minulla jo ennen yhteenmuuttoa. Kissa on 13-vuotias, sillä on munuaisten vajaatoiminta, mutta sillä pitäisi olla vielä vuosia jäljellä. Se on tyytyväinen rouvaskissa, joka tykkää vaellella isossa asunnossamme ja päättää itse, nukkuuko vieressä vai sohvalla vai vierashuoneessa.

Kissa kasvoi kanssani, ja vaikka kissa onkin sovitusti yhteinen ja vaikka mies on kovasti kiintynyt kissaan (ja toisin päin), pidän sitä ensisijaisesti minun kissanani. Olen huolehtinut siitä koko sen elämän ajan, luovutusiästä asti. Minä olen aina ollut vastuussa eläinlääkärikuluista ja terveyden ylläpitämisestä yleensä, vaikka kissa onkin yhteinen.

Meillä on huono parisuhde, ja olen päättänyt erotessamme muuttaa toiselle paikkakunnalle. Tilaa tulee olemaan hyvin vähän. Mies taas jää asumaan tähän isoon asuntoon.

Olen miettinyt, että kissalle olisi varmaan parasta jäädä asumaan miehen luo, koska tämä on sen koti. Täällä sillä on tilaa. Ja sillä olisi täällä myös kaikesta huolimatta rakastava huolenpitäjä.

Mutta kuten sanoin, pidän itseäni kissan ensisijaisena hoivaajana. Rakastan sitä kuin omaa lastani, vaikka lapsia minulla ei olekaan, ja tämä on kaikkein nolointa ja vaikeinta kirjoittaa: minua sattuu aivan maatakaatavasti ajatus jostain toisesta naisesta hoitamassa minun kissaani.

Miehen luo jäämisessä olisi myös se hyvä puoli, että kissan ei tarvitsisi matkustaa pitkää matkaa ja sopeutua uuteen kotiin enää tuolla iällä.

Punnitsen siis mikä olisi kissalleni parasta, mutta mustasukkaisuus on ottamassa vallan.

Miehellä ei ole hänen parisuhdehistoriansa tuntien aikomustakaan elää kauaa yksin, samaan aikaan kun ei aio pitää minuun eli exäänsä mitään yhteyttä. Joku tulee tilalleni, ja tämä joku olisi tuleva kissaäiti minun paikallani.

Miehelle sopii, että kissa jää.

Päätös on siis tekemättä.

Otanko kissani mukaani, vai jätänkö miehelle, joka on tehnyt selväksi, ettei aio missään tapauksessa pitää minuun mitään yhteyttä, jos ero tulee? En siis koskaan enää saisi kuulla kissastani.

Kiitos ajatuksista!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vaan vaihtoehto lienee kissalle hyvä, jos se on kiintynyt molempiin.

Vierailija
22/23 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää aladoobia ja jakakaa se keskenänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mukaan, jos sinulla on yhtäläiset edellytykset huolehtia sen erityistarpeista.

Jos nyt ei mitään ihan erityistä syytä ole mikä antaisi olettaa päin vastoin, kissa sopeutuu kyllä uuteen ympäristöönsä.