Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIten teillä syyhy oireillut?

Vierailija
08.05.2023 |

Jos sinulla on ollut syyhy, niin miten sen huomasit? Minulla muutamia outoja pieniä kutisevia näppyjä vain toisessa käsivarressa. Eivät lähde pois mutta eivät leviäkään. Mietin voiko olla syyhyä? Normaalisti ei ole ollut mitään ihottumia, allergioita tms. Puolisolla ja lapsilla ei oireita myäskään.
Ja edelleen: jos sinulla on ollut syyhy, niin millä sait sen pois?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vaiva ei ole sellainen että tulisi mieleen lähteä lääkärille näyttämään. Pikemminkin kutina ärsyttää vain eikä tietenkään haluaisi tartuttaa muita, jos kyseessä on syyhy. Siksi noita tuntomerkkejä kyselen. ap

Vierailija
2/7 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukalon ja etusormen väliin ilmestyi n. sentin pituinen käytävä ihon alle. Sitten alkoi kutista, etenkin alueet joihin vaatteet painoivat. Sitten lähes koko kroppa. Öisin raavin koipiani niin että niihin tuli mustelmia. Kämmeniin ja ranteisiin tuli muutama pahkura/käytävän alku.

Nix-voide on täysin turha, vasta Scatol-kuuri tehosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyyn myydään voidetta apteekissa ilman reseptiä.

Voi olla allergiaakin. Onko sinulla uusia koruja tai uutta pesuainetta esim. Minulle tuli etelästä ostetusta riipuksesta samoja oireita.

Vierailija
4/7 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnet sen jos on syyhy. Voin sanoa kutina aivan järjetöntä. Mulla ei lääkäri löytänyt niitä käytäviä. Lapseltani noukittiin kaksi kertaa kädestä. Jos on syyhy unohda koko nix voide. 

Vierailija
5/7 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnet sen jos on syyhy. Voin sanoa kutina aivan järjetöntä. Mulla ei lääkäri löytänyt niitä käytäviä. Lapseltani noukittiin kaksi kertaa kädestä. Jos on syyhy unohda koko nix voide. 

Kutina ei välttämättä ole järjetöntä. Mulla oli ranteessa yksi kutiava paukama, jota luulin kuivuudeksi, mutta se alkoikin pidentyä, joten diagnoosi oli selvä ja kaivoin käytävän päästä elävän punkin. Vasta kun käytävä oli suunnilleen sentin mittainen, alkoi kutina käsivarsissa, rinnassa, kaulalla ja kasvoilla. Ivermektiinillä lähti.

Vierailija
6/7 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä kutinaa päivittäin, koko ajan?

Vierailija
7/7 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä kutinaa päivittäin, koko ajan?

Mulla ei ollut. Kutitti vähän sieltä, vähän täältä, yhtenä iltana hieman syyhysi jalkapöytä, mutta se meni ohi kortison voiteella (luulin, että kyseessä oli atooppiseen ihoon taipuvaisen ihoni normaalia oireilua). Yhtäkään käytävää ei ollut eikä tullut vaikka hoito piti vielä uusia toiseen kertaan.

En olisi koskaan uskonut, että itselläni oli syyhyä ellei perheessä yhdellä olisi oireet olleet pahemmat ja hän joutui käymään ihotautilääkärillä kovan syyhyämisen takia jossa sitten todettiin syyhy...

Ilmeisesti lisääntynen käsien desinfioinnin takia syyhylle tyypillisiä käytäviä tulee harvoin käsiin ja ranteisiin. Olen myös ymmärtänyt, että ilmeisesti tälle uudelle syyhykannalle käytävien muodostuminen olisi harvinaista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi