Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuttomat häät

684!
07.05.2023 |

Elämänkumppanini lähisukulainen on menossa naimisiin. Puolisoni ja minut on ohimennen kasvotusten kutsunut parin vanhemmat, ei itse hääpari.
Hääpari on liberaali ja he eivät oikein osaa hoitaa käytännön asioita.

Menisitkö häihin / pieneen hääjuhlaan jos sua ei kutsuta suoraan? Kauanko odottaisit oikeaa kutsua?
Tämähän ei ole minkään etiketin mukaista ja ärsyttää kun ei ole hajua edes miten pitää pukeutua.

Jos kaikki infoaminen tapahtuu tyyliin hääviikolla, menee hermo. Naurettavaa olettaa, että ihmiset näkevät ison vaivan päivää varten jonkun huhupuhekutsun mukaan, ostavat lahjat ja järkkäävät lapsille hoitajat jne. Tuntuu koko ajan, että mitään häitä ei oikeasti edes ole.

Olis ihan ok, jos meitä ei kutsuttaisi ollenkaan jos kerta on vaikeaa saada hommaa kasaan. Aikuiset ihmiset kyseessä.

Onks sulla vastaavia hämmentäviä hääkutsukokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaisten kesken pitäisi asia pystyä selvittämään. Yleensä häihin on budjetti, joka osin muodostuu häävieraiden lukumäärän mukaan.

Miehesi vanhemmat ovat kutsuneet teidät miehen siskon häihin?

Vierailija
2/5 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Kutsun pitää tulla tilaisuuden järjestäjiltä eli vihkiparilta. Tässä tapauksessa tekstarikin riittäisi. Voi, olla, että vihkipari ei edes tiedä, että sukulaiset ovat omatoimisesti kutsuneet teidät mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin ei mennä ilman kutsua. Nykyisin ei vanhemmat kutsu hääparin häihin ketään. Hääpari kutsuu itse. Älkää nolatko itseänne.

Tuskin olette läheisiä, jos ette tiedä häistä mitään. Jos häpari on liberaali niin ovat voineet kutsua ne oikeasti läheiset, ei pakko sukulaisia.

Vierailija
4/5 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: Hyviä pointteja, kiitti. Puolison sisko kyseessä, joo. Eivät kauhean läheisiä puolisoni kanssa.

Ei itse asiassa tiedetä edes missä mahdollinen juhla on.

Koen, että oma tehtäväni ei ole alkaa selvittää yhtään mitään.

Kai pitää unohtaa koko homma ja olla stressaamatta. Jos ajankohtaan tulee jotain muuta, se menee edelle.

Vierailija
5/5 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

684! kirjoitti:

Ap jatkaa: Hyviä pointteja, kiitti. Puolison sisko kyseessä, joo. Eivät kauhean läheisiä puolisoni kanssa.

Ei itse asiassa tiedetä edes missä mahdollinen juhla on.

Koen, että oma tehtäväni ei ole alkaa selvittää yhtään mitään.

Kai pitää unohtaa koko homma ja olla stressaamatta. Jos ajankohtaan tulee jotain muuta, se menee edelle.

Miten voit edes kuvitella meneväsi juhlaan, josta et edes tiedä, missä se pidetään?