Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä olemassa "kesälapsia"?

Vierailija
06.05.2023 |

Parikymmentä vuotta sitten kun olin nuori, meillä porukoilla oli muutamana kesänä kesälapsia. En tiedä onko niillä joku virallinen nimi? Olivat siis läheisestä kaupungista ja viettivät muutaman päivän lomalla kotonamme maalla. Muistaakseni kävivät pariin otteeseen kesän aikana. Joku järjestö tai sossu oli järjestänyt tämän. Tietääkö joku onko tällaista toimintaa vielä ja mistä voisi etsiä? Olisi hauskaa jos tänne maalle tulisi lapsivieraita, kun meillä itsellä on vain yksi lapsi niin olisi hänellekin seuraa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Ottaisin mielelläni itselleni kesälapsen.

Vierailija
2/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siis sijoitetuista lapsista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ne lapset jotka vanhempieni luona kävivät, eivät olleet sijoitettuja. Jotain tuen tarvetta heillä siis oli, esim erään yksinhuoltajan lapset olivat meillä useana kesänä. AP

Vierailija
5/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, hakemusta vaan laittamaan.

Vierailija
6/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.pelastakaalapset.fi/tukea-lapsille-ja-perheille/lomakodit/

Kiitos! Tämä kuulostaa oikealta. AP

Vierailija
7/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis ne lapset jotka vanhempieni luona kävivät, eivät olleet sijoitettuja. Jotain tuen tarvetta heillä siis oli, esim erään yksinhuoltajan lapset olivat meillä useana kesänä. AP

Meillä oli myös ja kaikista heistä tuli tosi läheisiä meille lapsille. Yksi tappoi itsensä myöhemmin, muut edelleen elämässä mukana. Meillä oli myös jälkihuoltonuoria nuorisovankilan jälkeen, veljinä pidän heitäkin. Sit kun omat lapset on isompia, varmasti teen saman kuin vanhempani.

Vierailija
8/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tukiperhetoiminnasta. Tukiperhe voi ottaa lapsen luokseen esimerkiksi kerran kuussa viikonloppuna ja lomilla. Sosiaalitoimesta voi kysyä lisää, tukiperheistä on kova pula.

Vierailija
9/16 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko hankalia/haastavia lapsia noin yleensä?

Vierailija
10/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo.. meillä on tällähetkellä tollanen alakouluikänen poika kesälapsena.

onneksi lähtee huomenna, aivan saatanan raskas paska jota oon ny viimeset pari päivää jo vältellyt.

sisarukset on ihan samaa mieltä kanssani, itse emme missään nimessä olleet samanlaisia, poika pomottaa, kiukuttelee, purnaa ruuasta ja ei osaa olla hetkeäkään paikallaan hiljaa. todella raskasta. ja kaikki tämä siis täysin vieraassa perheessä, ei minkäänlaista vieraskoreutta kyllä pode. sanoin eilen äidilleni jo että turha odottaa lapsenlapsia tämän esimerkin jälkeen..

Vierailija
11/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tätä pohdimme äidin kanssa, että jos vanhemmilla ei ole muuta paikkaa jonne kakarat tunkea, eivät nuo kyseessä olevat kakarat ole luultavasti kovin moneen paikkaan tervetulleita. eli vastauksena kysymykseesi, kyllä ovat.

Vierailija
12/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on tukiperhetoiminnasta. Tukiperhe voi ottaa lapsen luokseen esimerkiksi kerran kuussa viikonloppuna ja lomilla. Sosiaalitoimesta voi kysyä lisää, tukiperheistä on kova pula.

Ei, kesälapset kävivät vain kesälomalla. Tuttavaperheellä oli kesälapsia 70- ja 80-luvuilla. He olivat aika pitkän matkan takaa, joten ei ollut mahdollistakaan käydä kerran kuussa ympäri vuoden. 

Vierailija
13/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kesälapsi 90-luvulla. Muutamana kesänä olin samassa paikassa maalla.

Vierailija
14/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon niitä -fiilejä, minkä takia on varmaan mennyt tarkaksi, mitä lapsille ja nuorille järjestetään.

Vierailija
15/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa ei minulla oli maalla paljon tälläistä kesälapsia kavereina..

Nämä tuli ruotsista kun vanhemmat lähetti lapset kesäksi Suomeen  mummolaan.

Vierailija
16/16 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Kesänlapsi mä oon.

Oo, villi luonteeni on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan