Sinä prisman tai cittarin työntekijä, tiedätkö missä teillä on sydäniskuri?
Oli hämmentävää, kun tuli oikea tilanne vastaan jossa tarvittiin sydäniskuria kun asiakas sai sydänkohtauksen.
Kaupan työntekijä ei oikeasti tiennyt missä heillä on sydäniskuri. Onneksi vartija tiesi. Kaupan työntekijän asenteista huokui oikein sellainen "asia ei kuulu minulle".
Sydäniskuri tunnetaan myös deffana tai defibrillaattorina. Monessa isossa kaupassa ja kauppakeskuksessa sellainen on. Veikkaanpa, että tästä eteen tulleesta tapauksesta kaupan työntekijät saavat vielä kuulla ensi viikolla kun päälliköt ovat töissä...
Kommentit (3)
Eiköhän se ole kaupan johdon asia opastaa ensin henkilöstö... miten tämä kääntyy nyt henkilöstön viaksi? Tyypillistä toki Suomessa...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole kaupan johdon asia opastaa ensin henkilöstö... miten tämä kääntyy nyt henkilöstön viaksi? Tyypillistä toki Suomessa...
Työturvallisuuslaki edellyttää työpaikkaa ylläpitämään ensiapukoulutusta.
Ja sekö ei riittänyt että vartija tiesi? Käsitykseni mukaan noissa isoissa marketeissa ja kauppakeskuksissa nimenomaan vartijat perehdytetään noihin, ei myyjät.