Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö punaista lihaa suositusten mukaisesti?

Vierailija
05.05.2023 |

Nykyisten ravitsemussuositusten mukaan punaista lihaa pitäisi syödä korkeintaan 500 g viikossa, eli noin 71-72 g päivässä, ja nyt sitten on ehdotettu, että määrä pitäisi laskea 350 g viikossa, mikä vastaisi 50 päivässä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon vähemmän. Parin viikon välein 400 g luomujauhelihaa koko perheen ruokaan ja kokolihaa (yleensä poroa tai peuraa) max kerran kuussa ehkä 150 g/naama.

Vierailija
2/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juuri ollenkaan. Vain silloin tällöin. Teemu Selänne syö minunkin osuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin punaisen lihan pois, kun ferritiiniarvot nousivat ihan hurjasti vaihevuosien alettua. Nyt mennään kalalla ja kanalla. 

Vierailija
4/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aiemmin syönyt liikaa. Kun jäin pari vuotta sitten työttämäksi aloin syödä kasvisperäisesti säästääkseni kuluissa. Nyt olen taas töissä ja liha ei enää maistu samoin kuin ennen. 

Mutta sitten välillä on ihanaa syödä grillattua lihaa tai kunnon mediumulkofileepihvi.

Vierailija
5/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö suositusten mukaan.

Vierailija
6/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin punaisen lihan pois, kun ferritiiniarvot nousivat ihan hurjasti vaihevuosien alettua. Nyt mennään kalalla ja kanalla. 

Ja ennen oli 30, mutta viimeksi jopa 250. Naiselle liikaa, mutta ilmeisesti miehille arvot vielä ihan ok. Tosin en ymmärrä miksi tuo nyt on naisille liikaa, mutta ei miehille? 

Vierailija
7/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, syön lihaa silloin kun mieli tekee.

Vierailija
8/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ollenkaan.punaista lihaa

Vierailija
9/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vähemmän, ei vaan ole varaa. Pavut ja herneet ovat pääproteiininlähde, joskus voi ehkä kanaa tai sikajauhista ottaa tarjouksesta.

Vierailija
10/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö en. Syöminen ja ruoanlaitto ovat minulle tärkeitä asioita. Teen ruokaa vain ensiluokkaisista raaka-aineista. Ei siis määrä vaan laatu. Syön lihaa, kalaa, kanaa, kasvisruokaa vuorottelemalla. En todellakaan tiedä niiden grammamääriä, enkä välitä. Ruoan ravintotiheydestä olen kiinnostunut, aika vähän mitään höttöä tulee syötyä. Eineksiä, lihavalmisteita eli "punaista" lihaa en syö. Kutsun punaiseksi lihaksi teollisesti valmistettua lihaa. Ostan vain raakaa luomulihaa, nautaa, lammasta, riistaa.

Vierailija
11/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt lihaa viimeksi kesällä 1996, joten ei ylity suositukset.

Vierailija
12/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ööö en. Syöminen ja ruoanlaitto ovat minulle tärkeitä asioita. Teen ruokaa vain ensiluokkaisista raaka-aineista. Ei siis määrä vaan laatu. Syön lihaa, kalaa, kanaa, kasvisruokaa vuorottelemalla. En todellakaan tiedä niiden grammamääriä, enkä välitä. Ruoan ravintotiheydestä olen kiinnostunut, aika vähän mitään höttöä tulee syötyä. Eineksiä, lihavalmisteita eli "punaista" lihaa en syö. Kutsun punaiseksi lihaksi teollisesti valmistettua lihaa. Ostan vain raakaa luomulihaa, nautaa, lammasta, riistaa.

Nauta, lammas ja riista (sekä sika) ovat kaikki nimenomaan punaista lihaa.

Vierailija
13/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan syö punaista lihaa, mutta kalaa tulee syötyä jopa kilo viikossa ja olen miettinyt, että onkohan sekään ihan hyväksi. 

Vierailija
14/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha pitää nälän loitolla paremmin kuin vihannekset. Liha auttaa pysymään kunnossa, varsinkin kun tekee fyysistä työtä.

Vierailija
15/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinadia eile ole lihaa... se on sitä kommunistien vegaaniruokavaliota missä pylly odottaa piikkiä

Vierailija
16/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viikosta. Tällä punaista lihaa mennyt noin 120g bursapihvissä. Muutoin oli kasviksia tai kanaa.

Mutta olikin erilainen viikko.

Kyllä se taitaa pysyä alle, tai ei paljoa mene yli. Esim jos ostaa 500g paketin josta sylissä 2 ihmistä kaksi päivää, ja loput kanaa, kasviksia, härksitä tms alle jaa.

Vierailija
17/17 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö suositusten mukaisesti, vaan paljon vähemmän. Nykyään myöskään kanaa ei tule juurikaan syötyä, koska inhottaa se laatu, mitä noista tehotuottoloista tuutataan markkinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän