Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mukavaa tekemistä siellä maalla sitten on?

Vierailija
05.05.2023 |

Vastapainoksi tuolle toiselle ketjulle missä ihmeteltiin mitä tekemistä kaupungissa on. Mitä mukavaa maalla voi tehdä nimenomaan sellaista mitä kaupungissa ei voisi tehdä? Monissa kaupungeissa on metsä ja järvetkin lähellä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no itse voin lämmittää oman rantasaunan ja mennä uimaan omalta laiturilta.

Minulla on hevosia joilla ratsastan omilla mailla ja kentällä.

Voin ampua, polttaa nuotiota, ajella mönkkärillä jne, kaikki omilla mailla.

Ja huom, ei yhtäkään naapuria mailla halmeilla.

Sitä en voi tehdä kaupungissa.

Vierailija
2/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava on tekijän silmässä, mutta itse nautin puutarhuroinnista. Kasvatan syötäviä juttuja kasvimaalla ja kasvihuoneessa. Piharakennuksessa on kanoja ja pari lammasta. Ja kaikki se muu ok-taloon liittyvä on mielestäni mukavaa: puulämmitys, pihan hoito, nikkarointi. Ihan nää perus.

Mikä nyt kellekin mukavaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras asia on se, että saa olla rauhassa. Ei tarvitse kuunnella/katsoa/sietää muita ihmisiä.

Vierailija
4/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti paras asia on se, että saa olla rauhassa. Ei tarvitse kuunnella/katsoa/sietää muita ihmisiä.

Maallahan naapurit ja muut ryntää sisään koputtamatta.

Vierailija
6/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava on tekijän silmässä, mutta itse nautin puutarhuroinnista. Kasvatan syötäviä juttuja kasvimaalla ja kasvihuoneessa. Piharakennuksessa on kanoja ja pari lammasta. Ja kaikki se muu ok-taloon liittyvä on mielestäni mukavaa: puulämmitys, pihan hoito, nikkarointi. Ihan nää perus.

Mikä nyt kellekin mukavaa on.

Mun vanhemmat tekee tuota ihan samaa kaupungissa (miinus lammas).

Vierailija
7/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäretket ilman liikennemelua eikä yhtään vastaantulijaa. Täydellinen rauha ja hiljaisuus. Linnunlaulun ja tuulen huminan kuulee. Peurat, jänikset, ketut ym. seurattavana pihalla. Koiran voi päästää yksin pihalle. Tähtitaivas ja kuutamo näkyy kun ei valosaastetta. Nämä nyt ainakin plussaa.

Vierailija
8/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut nyt viisi vuotta maalla, enkä ole koskaan puhunut sanaakaan naapureideni kanssa.

Vierailija
9/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota iso koira niin ei ryntää.

Vierailija
10/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmiä naijaan.

Vierailija
11/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan ryntää, kun ei ole naapureita, lähin on varmaan tuossa 15km päässä. En tunne enkö halua tuntea.

Vierailija
12/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvi, oma piha, oma rauha. Lähellä huvituksia, jos niistä piittaa.

Vierailija
13/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut nyt viisi vuotta maalla, enkä ole koskaan puhunut sanaakaan naapureideni kanssa.

Onko tämä oikeasti jollekin unelmien tilanne? Että ketään ihmisiä ei näy missään, ja jos näkyisikin, niin ainakaan ei tervehditä.

Ei kuulosta houkuttelevalta minulle.

T.kaupunkilainen

Vierailija
14/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn olemaan landella vain pieninä annoksina. Se verkkainen tahti, jumalattoman tylsä elämä ja puuduttava saamattomuus ei vaan sovi minulle. Talvet (rospuutto) on kaikkein pahinta aikaa.

Kesälomalla voin käydä, mutta jäämään en rupea.

Vierailija
15/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen jatkuvasti peuroja lähimetsikössä, välillä myös kettuja, ja toki rusakkoita, joskus lähistöllä nähnyt lumikon, takapihalla kanahaukan, pöllön, ja just kävin 10 minsan pyörämatkan päästä hakemsssa korvasieniä. Ei tullut metsässä ketään vastaan, yli tunnin kuljeskelin. Ja kaikki tää Kehä III:n sisäpuolella.

Vierailija
16/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väljemmin rakennettu, ihmisiä vähemmän. Puhtaampi luonto, marjametsät.

Vierailija
17/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen niin, että jos ihminen on kiinnostunut ja halukas elämään jossain, hän löytää ne hyvä puolet ja asiat miksi siellä tahtoo olla. Ei niitä tarvitse tuputtaa heille, joita asia ei kiinnosta.

Ja itse siis vietän n. puolet vuodesta kaupungissa, puolet maaseudulla

Vierailija
18/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe pääseväni Treella metsään tai rauhalliselle niitylle, ihmisiä ja melut. Ei ole täälläpäin maa-alaa. Taloja on. Hyttysaikana ei kannata mennä tai huonolla säällä, jos joku pääsee maalle. Maalla voisi uida järvessä saunasta tai jos lämmin ilma. Voi mennä purolle tai niitynreunaan. Voi kasvattaa mansikoita tai kasveja. Voi katsoa taivasta ja jos on auto pääsee jonnekin.

Vierailija
19/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppahommia ja sisustamista on monella pienissä punaisissa tuvissa.

Vierailija
20/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä oikeasti jollekin unelmien tilanne? Että ketään ihmisiä ei näy missään, ja jos näkyisikin, niin ainakaan ei tervehditä.

Ei kuulosta houkuttelevalta minulle.

T.kaupunkilainen

Mä olen syntyjäni ihan kaupunkilainen ja mulle toi on just unelmatilanne! En pidä muista ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi