Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos joku sanoo nimesi aina väärin?

Vierailija
04.05.2023 |

Vaikka nyt kansainvälisen kaupan alalla? Ja oma nimesi on lyhyt ja helppo.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallinen pyrkimys loukata.

Vierailija
2/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nimeäni ollaan sanottu väärin ihan pienestä pojasta saakka. Tietyt ihmisryhmät niin niillä on joku pakonomainen tarve lausua nimeni väärin, minä sanon että nimeni sanovat väärin ihmiset jotka ovat rasisteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimeni (lyhyt, kansainvälinen ja kaikin puolin helppo nimi) lausuttiin edellisessä asuinmaassani aina väärin. Siis ei niin, että siinä olisi ollut vain lausuntaeroa, vaan yksi kirjain vaihdettiin toiseksi, koska siinä muodossa oli kyseisessä maassa ilmeisesti yleisempi (?).

Äkkiä siihen tottui, enkä jaksanut pahemmin välittää. Lausun nykyäänkin herkästi nimeni "englanniksi ääntäen" (joo, kv-työyhteisö), jotenkin suomalainen lausuminen töksähtää muun puheen seassa, joten ei mun parane yhtään kritisoida muiden lausumista. Aivan sama, kunhan käy selville kenelle/kenestä puhutaan :)

Vierailija
4/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataan nimenlausuntaa tai opetetaan lausumaan oikein. Tai sitten se on se. Tai toinen ei hoe nimeä.

Vierailija
5/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjataan nimenlausuntaa tai opetetaan lausumaan oikein. Tai sitten se on se. Tai toinen ei hoe nimeä.

Olen huomauttanut asiasta, mutta ei ole muuttanut kirjoitusasua. Tänään mainitsin uudestaan, luulen, että joko lukihäiriö tai sitten ei todellakaan vaan huomaa missä virhe on. Menee kirjaimet uo - ou.

Suomi ->soumi jne. Onpa joskus mennyt kollega jouni sekaisin eräällä toisella, kun oli juoni. Naurahdin.

Vierailija
6/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan provo, mutta siltä se tuntuu etenkin kun asiasta huomauttaa. En kyllä tiedä onko hällä motiivia, joten ehkäpä kyseessä on vain väärinkäsitys

Vierailija
7/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallista loukkaamista tai halveksuntaa.

Vierailija
8/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa kun oma nimeni ei ole edellytetty ytimekäs ja helppo. Ulkomaalaiset ääntävät sen yleensä pieleen, en koe tätä loukkaavana.

He kyllä ääntävät usein 'väärin' myös kollegoideni lyhyempiä ja helpompia nimiä, en usko että kollegatkaan loukkaantuvat. Joka kielitaustalta tulevat ääntävät nimet hieman eri tavalla.

Vierailija
9/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt työelämässä henkilöön joka toistuvasti kirjoitti sukunimeni väärin eri yhteyksissä. Muutaman kerran hänelle siitä jaksoin mainita mutta sitten annoin olla. Kokeilin itse häneen samaa ja aloin kirjoittaa hänen etunimensä väärin. Ja siitähän hän suorastaan suuttui :D No, kyseessä oli muutenkin niin inhottavan oloinen ihminen että jääköön hän omaan arvoonsa.

Vierailija
10/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun nimeäni ollaan sanottu väärin ihan pienestä pojasta saakka. Tietyt ihmisryhmät niin niillä on joku pakonomainen tarve lausua nimeni väärin, minä sanon että nimeni sanovat väärin ihmiset jotka ovat rasisteja

Palaa kotimaahasi?

Vierailija
11/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala sanoa kun oma nimeni ei ole edellytetty ytimekäs ja helppo. Ulkomaalaiset ääntävät sen yleensä pieleen, en koe tätä loukkaavana.

He kyllä ääntävät usein 'väärin' myös kollegoideni lyhyempiä ja helpompia nimiä, en usko että kollegatkaan loukkaantuvat. Joka kielitaustalta tulevat ääntävät nimet hieman eri tavalla.

Entä kirjoitusasussa?

Vierailija
12/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt työelämässä henkilöön joka toistuvasti kirjoitti sukunimeni väärin eri yhteyksissä. Muutaman kerran hänelle siitä jaksoin mainita mutta sitten annoin olla. Kokeilin itse häneen samaa ja aloin kirjoittaa hänen etunimensä väärin. Ja siitähän hän suorastaan suuttui :D No, kyseessä oli muutenkin niin inhottavan oloinen ihminen että jääköön hän omaan arvoonsa.

Kokeilin samaa! Kirjoitin hänen nimensä väärin useasti, muttei ollut moksiskaan eikä nähnyt ongelmaa mistään. Tämän tyypin kollega tajusi kun mainitsin ja muistaa nimeni oikein edelleen.

Tällä henkilöllä vielä erityisen hankala nimi jonka minä kyllä osaan kirjoittaa oikein!

Vierailija
13/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tottunut tähän, sukunimi on saksalainen ja se todella lausutaan eri tavalla kuin kirjoitetaan.

Vierailija
14/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin tottunut tähän, sukunimi on saksalainen ja se todella lausutaan eri tavalla kuin kirjoitetaan.

buu na zi ra sisti

Vierailija
15/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaa kotimaahasi?

Olen yrittänyt mutta heti kuin on jotain säästettävää millä mennä mallikkaasti asumaan ulkomaille niin kallonkutistajat pilaavat minun ekonomian enkä halua lähteä suomesta hiki otsassa niin että suomessa asiani ovat sikinsokin jos palaan jokupäivä kotimaastani, vaikka tosin Suomi on kotimaani myös.

Nämä kallonkutistajat eivät tsemppaa ihmisiä, he eivät mene suoraan asiaan esimerkiksi siinä että pitääkö värikoodeissa olevia perunoita pestä tai ei, he sisäsiitoisesti tsemppavat vain omiaan ja he lähettävät muukalaisia siihen kohteeseen tai talouteen joka kiroaa myös tämän kommentin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän