Kohtaamiseni teinien kanssa tänään
Tässä on sama muoto, vaikka kyseessä on kaksi teiniä kadulla eikä asiakaspalvelijoita: Auktoriteetti - peittely verukkeella - toisen sosiaalisen aseman laskeminen
Kaksi teiniä vastaili mustaihoiselle teinille, joka sanoi heille: Et silti voi sanoa minulle tuollaista. Teini vastaili, en minä ole mitään sanonut.
Pysäköin samojen teinie viereen myöhemmin. He katsoivat lastensuojelu pn kiellettävä -autoani virnuillen.
Astuin autosta ja varauduin pilkkaan. En kävellyt auton siltä puolelta, jossa he seisoivat vaan kiersin.
Poika sanoi: "Hieno auto".
Hieno auto oli veruke sille, että pitävät itseään minun yläpuolella. Nuoren virne jatkui. Jos olisin tyhmä, sanoisin, eikö olekin. Silloin astuisin ansaan.
Kävelin heidän eteensä ja tiputin vahingossa avaimeni. Poika sanoi, hei, sun avain tippu. Nostin avaimen.
Näytin vakavaa naamaa. Sanoin, mitä te virnuilette täällä?
Minä tässä vain ihailtiin sun autoas. Keltanen on kiva väri.
Älä valehtele. Pyyhkikää toi virne naamaltanne. Te holhoatte minua.
Eikä holhota. Me vain ihailtiin sun autoa.
Ja kun tiputin avaimen, sanoitte, että tiputit avaimen. Heitin avaimen maahan tahallaan.
Poisa sanoi, hei, sä tiputit sun avaimen.
Sanoin, että älä sano minulle, että mä tiputin avaimen.
Pojat hiljenivät, mutta jatkoivat virnettä. Kun kerran virne jatkuu, tätä tulee lisää.
Äskenkin kiusasitte sitä mustaihoista teiniä, joka kävi sanomassa teille, ettette voi puhua hänelle noin.
Ei. Nyt olet erehtynyt henkilöstä. Poika veti katseen vakavaksi.
Te kiusaatte täällä muitakin ihmisiä.
Hain tilaukset sisältä ja pojat virnuilivat leveästi minulle. Menin seisomaan heidän eteensä ja katsoin vakavasti molempia vuorotellen.
Poika sanoi, älä nyt rupee. Virne jatkui, kun menin autooni.
Poika huuteli perään, hei sun laukku on auki! Aja varovasti.
Kommentit (10)
Mitä ihmettä juuri luin? Suomea, kyllä, mutta en ymmärtänyt koko tekstistä pätkääkään.
Täysikuu! Kaikki valopäät aktivoituvat..
Olipa omituinen teksti. Vaikutti psykoottiselta, ja kuitenkin siinä oli oma sisäinen logiikkansa. Noinhan niitä kohtaan pitäisi käyttäytyä, sitä ne hakevat jos normaaleja ovat, vastustusta.
Sääli vain, että osa hakee vain ihan tilaisuutta käydä päälle, joten ei tee mieli antaa normaalia palautetta.
Kyllä elämä käy raskaaksi jos kaikkeen tarttuu mitä kuulee.
Ei ole loogista tekstiä, en ymmärrä mitään!
Kyllä mäkin varmaan virnuilisin, jos näkisin keltaisen -lastensuojelu on kiellettävä-auton🧐
Wtf?