Nettikirppis pohdintaa..
Etsiskellessäni lapsille urheiluvarusteita mm. Torista ja fb kirppiksiltä olen törmännyt nyt muutamaan otteeseen ilmoituksiin jossa maininta tuote x menee roskiin/kierrätykseen x ajan kuluessa, jos ei mene kaupaksi ja hinta oli tässä yhdessäkin 50€, ei siis mikään parin euron kampe kyseessä. Eräässä näistä ilmoituksista oli vielä erikseen maininta poistan tinkimisviestit välittömästi vastaamatta niihin. :D
Mikä tällaiseen ilmoitteluun on motiivina? Miksi tuo pitää kirjoittaa myynti-ilmoitukseen. Haluaisin ymmärtää.
Näen tämän jos kyse on vaikka vanhasta tilaa vievästä, hankalasti säilytettävästä huonekalusta kyse ja se on ns. Annetaan statuksella. Silloin jos se on tarkoitus saada pois nurkista tiettyyn aikaan mennessä ja viedään vaikka kaatopaikalle, niin kiinnostuneen on hyvä tietää ettei aikaa ole liiaksi.
Haluaisin suosia kierrätystä ja varsinkin jos tavara on hyvässä kunnossa lähes uuden veroinen niin ihan mielelläni siitä järkevästi maksankin, mutta ei kyllä lisää ostohaluja jos myyjä ilmoittaa laittavansa tuotteen mielummin roskiin.
Jotenkin ymmärrän, että jos ei olla valmiita maksamaan ihan käypää ja kohtuullista kierrätyshintaa jostain hyvästä tuotteesta, ei ole minun velvollisuuteni myydä sitä pilkkahintaan. Hyvinkin saatan viedä mieluummin kierrätykseen, en ehkä roskiin kuitenkaan. Voi siis olla, että myyjä vain kyllästynyt rasittaviin tinkaajiin. Itse yritin myydä kerran 5 eurolla hyvää, useamman kympin arvoista, lähes uutta yölamppuparia. Ei tullut kauppoja, kun en periaatteessa suostunut myymään hinnalla 4,50, joten annoin mieluummin ilmaiseksi naapurille, joka ilahtui. Joku raja näissä tinkimisissäkin.