Metsästäjä ampui kaveriaan luullessaan linnuksi
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on yksinkertainen psykologinen selitys. Aina kun katsomme jotain kohdetta, osa havainnosta on aivojen itse rakentamaa. Aivot täydentävät kuvaa. Esim. joskus muovikassi kaukana hangella näyttää ihan jäniksestä. Kun menen lähelle, huomaan, että se on muovikassi. Näin metsästäjälle voi käydä, että kasvojen ja liikkeen yhdistelmä näyttää linnulta, koska aivot ovat jo virittäytyneet eläinten havainnointiin. Siksi punaiset vaatteet ovat tärkeitä.
Noin 8 % miehistä on puna-vihersokeita. Kun tällainen on siellä haulikon toisessa päässä, ei punaisista vaatteista ole mitään hyötyä.
Testataanko tätä jos tähtää metsästäjätutkintoon?
Mistäs sen muuten tietää, josko punainen vaatekaan auttaa. Humalainen hullu toiveajattelee sen metson kulmakarvoiksi.
Metsästys on enenevässä määrin senioreiden harrastus.
Montako vuotta ampujalla mittarissa ja kuinka monta senttiä taskuun unohtuneissa rilleissä paksuutta?
Vierailija kirjoitti:
Tähän on yksinkertainen psykologinen selitys. Aina kun katsomme jotain kohdetta, osa havainnosta on aivojen itse rakentamaa. Aivot täydentävät kuvaa. Esim. joskus muovikassi kaukana hangella näyttää ihan jäniksestä. Kun menen lähelle, huomaan, että se on muovikassi. Näin metsästäjälle voi käydä, että kasvojen ja liikkeen yhdistelmä näyttää linnulta, koska aivot ovat jo virittäytyneet eläinten havainnointiin. Siksi punaiset vaatteet ovat tärkeitä.
"Mutta herra tuomari setä, kyllä minä ihan oikeasti luulin sitä flamingoksi."
Onkohan noi alapeukuttajat niitä paukuttelijoiden kavereita :D
Normaalia perussuomalaista toimintaa. Kännissä metsälle ja ammutaan mitä ja mihin sattuu.
Herran jestas!
Ollaan just lähdössä pyöräilemään puolison kanssa.
Ei taatusti mitään punaista päälle!
Vierailija kirjoitti:
- Minä olen Matti. Älä saatana ammu!
- Turpa kiinni sorsa. En usko
*PUM*
Ai kauheeta! Kännykkä tippui bussin lattialle kun purskahdin nauruun.
Elokuvat ovat realistisia tämmöisissä käännekohdissa. Jos joku ampuu kaverin vahingossa metsästysretkellä, "vahinko" osoittautuu joka kerta vääjäämättä murhaksi.