Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italiassa matkustaneet! Paras kaupunki mielestänne?

Vierailija
03.05.2023 |

Ketään paikalla?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Bari tuttu paikka?

Vierailija
22/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa kymmeniä kertoja matkustaneet ja siellä 13 vuotta asuneet sukulaiseni, olisivat halunneet asumaan Albengaan. Eivät kuitenkaan päässeet sinne, koska sieltä ei löytynyt asuntoa ( tai olisivat olleet ihan törkyhintaisia).

Mutta kovasti ovat Albengaa aina hehkuttaneet, vaikka pitivät myös Sanremosta mihin sitten päätyivät. 

Lomaillut monta kertaa Albengassa mutta pidän enemmän naapurikaupunki Alassiosta.

Muuten Italian kaupunkeja on mahdoton laittaa järjestykseen, niin erilaisia ne on!

Oma "kotikaupunki" Asti on kiva, ympärillä ihania kyliä/pikkukaupunkeja, viiniä ja tryffeleitä. Rakastan mm Torinoa, Parmaa, Bolognaa, Montepulcianoa, Ferraraa, Palermoa ja Cefalua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa on oma tunnelmansa, Fontana Di Trevin luona tuntuu, että Marcello Mastroianni voisi kävellä vastaan.

Sirmione Gardan suunnalla on linnoituksineen pieni, mutta kaunis. Gardajärven rantakaupungit kannattaa kiertää autolla. Tunnelitiet ovat Mussolinin rakennuttamat.

Firenze oli pettymys, liikaa turisteja ja jonoja.

Vierailija
24/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kehun. Olen ollut: Rooma, Venetsia, Riccione, Firenze, Vatikaani, Cefalu. Uudestaan voisin mennä Roomassa käymään

Vierailija
25/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kehun. Olen ollut: Rooma, Venetsia, Riccione, Firenze, Vatikaani, Cefalu. Uudestaan voisin mennä Roomassa käymään

No, Vatikaanissa kai bussin sisällä lähinnä.

Vierailija
26/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monta kertaa Italiassa. Paras kaupunki on Kemi.

Vierailija
27/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt. Upea maisema merelle. Vanhanaikainen, kuin ajassa mentäisiin taaksepäin. Viehättäviä rakennuksia.

Vierailija kirjoitti:

Onko Bari tuttu paikka?

Vierailija
28/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kardinaali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? Ei Vatikaanissa ole busseja.

En ole edellinen mutta olen ollut Vatikaanin museoissa ja puutarhassa.

Vierailija
29/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele paras.

Parhaita ovat minusta Assisi, Bologna, Firenze, Siena, Lucca, Pienza ja monet muut toscanalaisen pikkukaupungit

Napoli on hieno, ruman kaunis ja Rooma ikuinen kaupunki.  

Ja tietenkin Pompeiji, toki hieman erikoisella tavallaan Italian "paras" kaupunki.  

Vierailija
30/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa kymmeniä kertoja matkustaneet ja siellä 13 vuotta asuneet sukulaiseni, olisivat halunneet asumaan Albengaan. Eivät kuitenkaan päässeet sinne, koska sieltä ei löytynyt asuntoa ( tai olisivat olleet ihan törkyhintaisia).

Mutta kovasti ovat Albengaa aina hehkuttaneet, vaikka pitivät myös Sanremosta mihin sitten päätyivät. 

Lomaillut monta kertaa Albengassa mutta pidän enemmän naapurikaupunki Alassiosta.

Muuten Italian kaupunkeja on mahdoton laittaa järjestykseen, niin erilaisia ne on!

Oma "kotikaupunki" Asti on kiva, ympärillä ihania kyliä/pikkukaupunkeja, viiniä ja tryffeleitä. Rakastan mm Torinoa, Parmaa, Bolognaa, Montepulcianoa, Ferraraa, Palermoa ja Cefalua.

Nyt, kun sanoin, aloin epäillä, että olikohan tuo heidänkin toiveasuimisto sittenkin Alassio. Saattaa hyvinkin olla nyt, kun tarkemmin mietin

Vierailija
31/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän enemmän Albengan vieressä olevasta Alassiosta. Toki asunnot on törkyhintaisia rantakadulla mutta 200 000 e löytyy jo kivoja taloja 5km säteellä

Vierailija
33/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. Eniten nähtävää. 

Vierailija
34/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kardinaali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Olen käynyt Pietarin kirkossa ja Sikstuksen kappelissa. Upeita paikkoja. 

Vierailija
35/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cinque Terren pikkukaupungit. Firenze. Venetsia. Palermo. 

Vierailija
36/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York.

Vierailija
37/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kardinaali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Olen käynyt Pietarin kirkossa ja Sikstuksen kappelissa. Upeita paikkoja. 

Ai niin mäkin eli ei vain turistibussin sisällä. Muistan paikkojen nimet. Niin kauan aikaa, että ei muista. 

Olen monumentti hullu ja haluaisin nähdä Pisan tornin.

Onko kukaan käynyt sisällä asti?

Vierailija
38/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bari

Vierailija
39/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras kyyti oli Bolognan maggara, ihana karvakäsi ja paksu pitkä maggara

Vierailija
40/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on kauniita hyvin säilyneitä  vanhoja pieniä kaupunkeja kuten Urbino ja Assisi. Taidetta ja arkkitehtuuria.

Italialaiset linja-autot ovat edullisia siistejä ja ilmastoituja. Kannattaa varata aikaa ja kierrellä kaupungista toiseen tai tehdä päiväretkiä jostain vähän isommasta kaupungista kuten Pesaro.

FIrenze ja Venetsia ovat kauniita ja sopivan pieniä kävelyretkiin mutta turistien valtava määrä latistaa tunnelmaa.

https://www.napsu.fi/matkailu/uutiset/lumoavan-kaunis-assisi-unescon-su…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi