Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaiset eivät relaa

Etana
03.05.2023 |

Olen esihenkilö kymmenelle työntekijälle. Yritän saada porukkaani relaamaan ja sietämään keskeneräisyyttä. Itse olen työelämän konkari enkä hoputa tiimiäni.
Lukuisia kertoja olen yrittänyt opettaa porukkaa pitämään lakisääteiset tauot ja hellittämään. Yritän estää porukkaa uupumasta ja rikkomasta itseään ylenmäätäisellä ahertamisella. Meidän alalla ei kukaan ole hengenvaarassa eikä meidän tarvi tehdä ylitöitä. Keskinkertainen suoritus riittää.

Ärsyynnyn, kun töissä juostaan ja lietsotaan kiireen tuntua. Oikein äidytään kauhistelemaan työn määrää, joka on kuitenkin jaettavissa usealle päivälle. Tarjoudun tekemään alaisteni töitä, että saisivat enemmän omaa aikaa, mutta marttyyreina hääräävät päivät lähes ilman taukoja. Ylitunnolliset kiltit tytöt.
On kai niin kivaa pitää itseään turhantärkeänä. Minusta ihmisen maailma on tosi pieni, jos työ näyttelee tärkeintä osaa elämässä.

Niin usein syytetään piiskaavia pomoja, mutta miksi ei osata iloita leppoisasta johtamistavasta, jonka myötä työt tulisivat tehtyä panikoimatta ja omaa kiirettä alleviivaamatta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kaltaisiasi esihenkilöitä on 1/100. Sen takia teistä ei puhuta.

Vierailija
2/6 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on ollut monia esimiehiä ennen sinua, joten on vaikea opetella pois piintyneistä asenteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä alasta. Jos vaikka pitemmät projektintyyppiset tehtävät auttaisivat tekijöitä ymmärtämään mahdollisuuden suunnitella oma aikataulunsa. Tai sitten siellä on hopottajia seassa, joilla on auktoriteettia. Tai halutaan vaan kilpailla.

Työnjohtaja johtaa työtä.

Taukojohtaja taukoja.

Vierailija
4/6 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, oletko varmasti täysin kartalla työtehtävien laajuudesta ja määrästä? Minulla on pomo, joka on mielestään rento jne. kuten kuvailit itseäsi. Hänellä on kuitenkin täysin epärealistinen käsitys työtehtäviin kuluvasta ajasta. Siis ihan täysin, tyyliin että joku iso projekti saadaan viikossa tehtyä alusta loppuun, vaikka oikeasti siihen kuluisi vähintään kuukausi. Hän ei myöskään ymmärrä, miten paljon aikaa alaisilta kuluu muihin (turhiin) työtehtäviin, kuten raportointiin.

Vierailija
5/6 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokinhan teillä on nyt tuossa kommunikaatiossa pielessä.

Vierailija
6/6 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vaan tykkää vöyhöttää ja se tarttuu.

Osa taas ei tykkää pitää taukoja. Mm. Minä.

Laita vapaa työaika.