Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs nettiuutiset 1.5.

Vierailija
01.05.2023 |

TE-toimiston virkailijan mielipidekirjoitus, jossa hän moittii nykyistä aktiivimallisysteemiä. Virkailijan mielestä hänellä ei ole enää aikaa hoitaa TE-toimiston työntekijöille asetettua ensisijaista työtehtävää eli keskittyä yksilöidysti työttömäksi ilmoittautuneen asiaan, virkailija ei koe voivansa hoitaa tätä ensisijaista tehtäväänsä, koska kaikki hänen aikansa menee työttömien työnhakijoiden määräaikaishaastatteluihin.

No, nyt täytyy sanoa tähän, että eipä sitä keskittymistä ollut ennen tätä nykyistä aktiivimalliakaan. EI TULLUT ENSIMMÄISTÄKÄÄN YHTEYDENOTTOA ENNEN TÄTÄ NYKYISTÄ AKTIIVIMALLIA. Että näin sitä yksilöidysti keskitytään jonkun työttömän työnhakijan asiaan.
No jaa, nyt valehtelin, ettei ensimmäistäkään, toki siinä vaiheessa kun tuli näitä kuntakokeiluja, postimies tiputti kirjeluukusta työtarjouksia kunnan työttömien hoitamiseksi keksimiin määräaikaisiin palkkatukipaikkoihin. Mutta nämä oli tehty vain sen vuoksi, että olisi osoitettavissa, että no, kunta on tarjonnut... MUTTA näiden tiimoilta kun ottivat haastatteluun: naurettiin päin naamaa, esitettiin nöyryyttäviä kommentteja, ja se viimeinen oli sitten se kun terveyskeskusken osastonhoitaja soitteli valintapäätöksiään ja sanoi: meillä ei ole sinulle mitään tarjottavaa!

KIITOS!

Vai hoidatte te siellä työkkärissä ihan noin niinkuin ihmisen asioihin oikeesti keskittyen....

Ja juu, oma-aloitteiset haut ammattikoulutuksiin, te-rahalla toteutettuihin koulutuksiin, viimeinen johon hain, siellä oli oikein valintakoetilaisuus opiskelemaan halukkaille järjestetty. Kokeen kirjallisen osion suoritin puhtaasti ja virheettömästi, lähinnähän siinä testattiin tietokoneen peruskäyttötaitoja, tekstinkäsitteyly ja niin edespäin, (toki aiemminkin on ollut jonkinlaisia valintakokeita näissä te-koulutuksissa, samoin niissä olen suorittanut tehtävät kiitettävän puhtaasti, joku alv-juttu joskus mennyt väärin, muuten kaikki puhtaasti läpi), mutta sitten haastatteluosio, siellä se kouluttajan edustaja, joka somejulkaisujensa perusteella itse on käynyt eteläisen Suomen joka ainoan ammattikouluttajan viroissa ennen kuin se on päätynyt tänne missä se nyt on, niin tämä kouluttaja hän rupeaa epäilemään minun aiemmista paikoista saamiani arvosteluja työtaidoista, epäilee toisten ihmisten antamia arvioita, ihmisten joille minä olen tehnyt töitä, niin tuo SIKA (ihan oikea sana) rupeaa esittämään epäilyjä.

Että tuollaista kohtelua! TUOLLAISTA LOUKKAAVAA KOHTELUA!
Ja arvatkaas mitä se eukko sitten haastattelutilanteen päätteeksi teki: toivotteli hyvää joulua. Haastattelu kun tapahtui joulukuun alussa.

NÄIN KOHDELLAAN IHMISIÄ VARSINAIS-SUOMESSA!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi