Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnitymisvuotoa vai omituiset menkat?

29.04.2023 |

Otsikko antaakin jo osviittaa aiheeseen.

Minulla oli kuukautiskalenterin mukaan tulossa ovulaatio noin kp 19, mitä en uskonut, koska ajattelin että ei se nyt niin myöhään voisi olla (kiertoni on yleensä 28-30pv, niin oletin että ovis olisi aiemmin.)

No, kuitenkin kp 20 tikutin hyvin vahvan viivan ovistestiin, mutta en ollut aivan varma pystyikö sen tulkitsemaan plussaksi. Viiva oli aikalailla yhtä vahva kun testin oikeanpuoleinen viiva, mutta olin skeptinen koska olin varma että ovis meni jo, ja en kerennyt tikuttamaan sitä. Sain tikutettua vain kp 19 lähtien ja tuo kp 20 oli vahvin viiva minkä sain.

Tämän jälkeen jatkoin elämääni normaalisti, kunnes piti alkaa menkat.

Oli kp 30, kun aamusta lähtien aloin kokemaan erilaisia pistäviä ja repiviä kipuja vasemmassa munasarjassa, ja nippailuja ympäri alavatsaa. Olin turvonnut kuin maapallo, mutta vuotoa ei tullut.
Illalla kuitenkin tulkitsin menkat alkaneeksi, koska sain vessapaperiin vaaleanpunaista, kirkasta limaa. Vuoto ei edelleenkään alkanut kunnolla.

Aamulla heräsin sitten runsaampaan veriseen vuotoon, ja olin että ok, nyt ne tulee rytinällä. No tätä normaalin tyylistä menkkavuotoa jatkui vain 2 päivää koko ajan vähentyen, jonka jälkeen menkat loppui käytännössä kuin seinään, ja nyt tulee taas vaaleanpunaista kirkasta limaa, mutta kivut pysyvät.

Kivut lähtevät yleensä ensimmäisen päivän jälkeen, mutta nyt tunnen lantion välissä nippailuja ja alaselässäni on koko ajan kovaa painetta/kipua. Nännit on edelleen kipeät. Tämä on todella omituista, koska vuoto loppui jo 2 päivää sitten (lukuunottamatta sitä limaa).

Tein sitten huvikseni ovulaatiotestin, koska ajattelin että alan nyt tosi ajoissa testaamaan tämän kierron.
Ovistesti onkin nyt todella vahvoilla viivoilla, miksi? Onko minulle tulossa nyt jo ovulaatio, vai olenko raskaana?

Rupesin sitten laskemaan, että mikäli ovis oli oikeasti silloin kp20, niin nämä minun menkathan voisi olla kiinnittymisvuotoa?

Kommentit (6)

1/6 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia tällaisesta?

-ap

Vierailija
2/6 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tällaiseen hätäilyyn ja sekoiluun. Odotat siihen päivään kun menkkojen pitäisi alkaa ja teet testin jos menkkoja ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde tällaiseen hätäilyyn ja sekoiluun. Odotat siihen päivään kun menkkojen pitäisi alkaa ja teet testin jos menkkoja ei kuulu.

Siis luitko aloitustani ollenkaan? Minullahan tuli ne "menkat", mutta mietinkin tässä että oliko ne oikeat kuukautiset vai kiinnittymisvuotoa.

-ap

Vierailija
4/6 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko raskaustesti mitään. Turhaa arvuuttelua.

Vierailija
5/6 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks raskaustumisesta pitää tehdä hirveä tikkushow. Elää niinku ennenki ja testaa sitten kun menkat myöhässä.

Vierailija
6/6 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla tai sit ei. Raskaustestillähän tuo selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi