Miksi Samuli Putro sanoi että :Suomen
kirkoissa ( tietty ev. lut.)ei puhuta tarpeeksi kaikki ihmiset hyväksyvää puhetta? Siis en nyt sanatarkasti muista mutta jotenkin noin. Samuli oli jossain Ylen hartaudessa papin kanssa jutskaamassa.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
On omituista, että Suomen ev.lut. kirkkoa arvostellaan säännöllisesti ties mistä. Se on kuitenkin arvomaailmaltaan varmaan yksi maailman liberaaleimmista kirkoista. Katolisissa ja ortodoksisessa kirkossa ei tunneta edes naispappeja homopareista puhumattakaan. Itse en kuulu mihinkään kirkkoon, mutta silti ihmettelen tätä.
Ev.lutissa on useampi tiukka lahko, jotka puhuvat ikään kuin edustaisivat koko ev.lut. kirkkoa. Itse en haluaisi kuulua yhteenkään noista lahkoista, vaikka ev.lut. kirkkoon kuulunkin.
On omituista, että Suomen ev.lut. kirkkoa arvostellaan säännöllisesti ties mistä. Se on kuitenkin arvomaailmaltaan varmaan yksi maailman liberaaleimmista kirkoista. Katolisissa ja ortodoksisessa kirkossa ei tunneta edes naispappeja homopareista puhumattakaan. Itse en kuulu mihinkään kirkkoon, mutta silti ihmettelen tätä.