Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla keuhkokuume yleisenä haittana astma- ja keuhkoahtaumalääkkeessä!?

Jos saisin nyt valita, en aloittaisi tupakointia
28.04.2023 |

Onko täällä ihmisiä, joille tullut pahempia haittoja, kuten keuhkokuume Bufomixista (inhahoitava lääke)? Sitä kirjoitettiin minulle lievään keuhkoahtaumaan hoitamaan keuhkojani eli lievää tulehdusta ja limaa poistamaan.

En ole vielä uskaltanut aloittaa lääkettä. Keuhkoahtaumani on lievä enkä halua, että lääkkeestä aiheutuisi suurempaa haittaa kuin on siitä mahd. saatava hyöty, ja erityisesti keuhkokuume, mitä lääkeselosteen mukaan ilmaantuu yleisesti, enintään 1:lle kymmenestä potilaasta (liian monelle minusta, ja mietityttää, mikä siinä rokotteessa altistaa keuhkokuumeelle). Lääkäri suositteli pneumokokkirokotusta suojaamaan, mutta THL:n sivujen rokotetietojen mukaan sen antama suoja näyttää aika rajalliselta. Mitä ihmettä tässä uskaltaa tehdä? Jos keuhkoja voi hoitaa, toki sen tahtoisin tehdä, mutta en todellakaan halua altistaa itseäni suurelle keuhkokuumeriskille. Jossain lehdessä oli, että tämä lääke voisi olla avuksi koronainfektiossakin, mikä ilahdutti, mutta eipä lohduta siinäkään, mikäli saa keuhkokuumeen.

Ketuttaa, että piti alkaa aikoinaan vetämään röökiä. Nyt jo lähes 20 v. polttamatta, mutta sitä ennen vedin n. 30 vuotta 5 savuketta/pv. Melko pienellä tupakkamäärällä päivää kohden tämän sairauden siis voi jo saada. :/ Tämä keuhkoahtauma on ollut minulla ilmeisesti jo vuodesta 2003 lukien. Silloin huomasin, että hengästyn liian helposti ja hengittäminen ei ollut niin kevyttä kuin nuorena. Välillä piti ihan istua etukenossa, jolloin oli kevyt hengittää ja nukuinkin mahallaan samasta syystä. Siitä taas tuli niskan huonon asennon vuoksi hirveät päänsäryt... Nyt olen ilmeisesti jo tottunut olemaan vähän huonossa hapessa, mutta kyllä nopea hengästyminen on ikävää. - Jos tupakoit, kannattaa lopettaa se pahe kokonaan!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sen rokotteen ja aloitat lääkkeen, ihan kuten lääketieteen ammattilainen on sinulle suositellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän