Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esihenkilöksi vastoin oman pomon tahtoa

Vierailija
28.04.2023 |

Minut valittiin osastoni esihenkilöksi oltuani sitä ennen reilun vuoden talossa. Osastolla oli siihen saakka toiminut epävirallinen kuvio, jossa esimieheni suosikkitiimiläinen käytännössä hoito tiimiesihenkilön virkaa, mutta hänelle ei tätä esihenkilöpositiota sitten virallisesti annettukaan.

Tilanne on nyt selvästi se, että oma esimieheni, aluejohtaja ja tämä tiimin epävirallisena päänä häärinyt henkilö käyttätyvät molemmat kuin minua ei olisikaan tehtävässä. He sopivat asioita ohitseni, pomoni ei kerro mitä tehtäviä rooliini kuuluu eikä osoita minkäänlaista tukea tehtävässäni. HR on kädetön, vaikka tiedostaa ongelman -eivät suuremmin puutu isojen johtajien tekemisiin koska oma positionsa heiluu silloin- , ja asioista keskustelu oman esimieheni kanssa ei ole auttanut.

Pomoni väittää, että on minut itse halunnut positioon ja siksi siihen nimittänyt, mutta silti kohtelee minua kuin en olisi esihenkilö, eikä hän delegoi minulle tehtäviä tai päätösvaltuuksia. Osan osastomme tuotteista hän haluaa pitää vaim omassa päätösvallassaan, ja organisaation virallista ohjeistusta rooleista ja tehtävänjaoista hän ei noudata.

Kellään kokemusta asiasta tai ajatuksia, onko muuta tehtävissä kuin äänestää jaloillaan?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan