Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiroilevatko ihmiset nykyään enemmän?

Vierailija
27.04.2023 |

En tiedä miksi olen alkanut kiinnittää huomiota tällaiseen asiaan, mutta ihmiset vaikuttavat nykyään jollakin tavalla tosi levottomilta. Keskustelu voi olla tosi hätäisen oloista muutenkin; ei keskitytä kunnolla siihen mitä toinen sanoo, puhutaan reippaasti päälle (pahoittelematta asiaa) ja tähän vielä kirsikkana kakun päälle se, että keskustelu on alatyylistä. Paljon kirosanoja, outoa kovistelua ja muuta mikä suoraan sanottuna pidemmälle viljeltynä vaikuttaa vähän sivistymättömältä.

En nyt ole mikään hienopieru, joka hätkähtää jokaista kirosanaa. Itsekin kiroilen joskus, mutta harvoin ja tilannesidonnaisesti. Olen vain alkanut ihmetellä, että löytyykö täältä kauheasti enää ketään, joka osaisi keskustella asioista ilman, että sitä täytyy sävyttää kirosanoilla tai muilla levottomuuksilla? Oletteko te muut huomanneet tällaista asiaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu on liberaalia. Eihän sanoilla ole mitään merkitystä. Saatana on vain sana, eihän saatanaa ole olemassa.

Vierailija
2/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No v*ttu kiroilee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kele! Taas näitä saa*anan hössöttäjiä ja mielenpahoittajia.

Lopeta se kiroilu niin helpottaa.

Vierailija
4/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen huomannut.

Ihmettelen tätä vauhtipuhumista, toisten keskeyttämistä ja kiroilua. Olen nykyään aikalailla hiljaksiin, en jaksa alkaa kilpapuhumaan.

En minäkään mikään pyhäkoululainen ole etten koskaan kiroilisi, mutta ei kuulu arkipuheeseen.

En pysty enää katsomaan 90 pöivää morsiammena ohjelmaa koska amerikkalaiset puhuu näin.

Liekö tämä sitä suomalaisillakin..

Vierailija
5/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, ei ympärilläni kiroile juuri kukaan ja nekin jotka kiroilee, kiroilevat harvoin. Teininä ja parikymppisenä kuuli enemmän kiroilua ympärillään, kun osa nuorista harrasti runsasta kiroilua. 

Vierailija
6/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten sanallinen ilmaisukyky on köyhtynyt. Kirosanat  köyhdyttää kieltä.

7/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroilu on liberaalia. Eihän sanoilla ole mitään merkitystä. Saatana on vain sana, eihän saatanaa ole olemassa.

Varsinkin TV ohjelmissa vaikuttaa että kiroilua pidetään jotenkin hauskana, minusta kyllä kuulostaa vaan typerältä touhulta.

Samaa mieltä edellisen kanssa.

Vierailija
8/8 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien ja parikymppistenkin joka toinen sana on nykyään vttu ja kiljuvat toistensa päälle. Ei kaikki mutta paljon tuota näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi