Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko Suomeen kodittomia.

Vierailija
27.04.2023 |

Voiko oikeistohallitus leikata niin asumistuen kuin toimeentulotuen sen lisäksi että jäädyttää indeksit. Voiko yksinäiset, työttömät ja yhteiskunnan vähävaraisimmat oikeasti päätyä sillan alle asumaan?
Jätetäänkö kaikista köyhimmät hoitamatta kun terveydenhuolto yksityistetään?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin käy koska ei ole työttömillä varaa maksaa vuokraa kohta enää. Ei vuokrat alene vaan tuet alenee. Asumistuki alenee varmaan 50 euroa, työttömyystuki alenee 100 euroa ainakin per kk.

Vierailija
42/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lisää uusia asuntoja ilmaiseksi asuville suuriin kaupunkeihin on vasemmiston ratkaisu. Kyllä kaikki järjestyy, kun talous kasvaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, nyt  keskustelette tilanteesta vasemmistohallituksen jälkeen. Tuskin paljon huonommaksi muuttuu.

Tätä samaa kurjistumistako olisitte halunneet jatkossakin?

Kyllä yhteiskunta on aina pitänyt huolen niistä, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Jos maailman tilanne ei parane, niin ei siihen mitään kummempaa korjausta tule lähiaikoina, olipa hallituksessa kuka tahansa.

Espanjassa on tietyilla alueilla ollut lämmintä 40 astetta, kaikkien aikojen huhtikuun ennätys.

Eli ruuan hinta ei näytä laskevan lähivuosina.

Kauraahan meilllä kasvaa omasta takaa ja perunaa.

Arhinmäkikin haukkuu Orpoa, vaikka hävisivät vaalit Marinin taktisen äänestyksen takia.

Vierailija
44/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa joukkoon tummaan kirjoitti:

Kokoomuksen märkä päiväuni "työvoimapulasta" jatkanee entistä linjaa vasurien jäljiltä.

Sekin on omiaan aiheuttamaan lisää kurjuutta.

Eläkkeisiin on tullut korotuksia: 1.1.2020, ,1.1.2022 ,1.8.2022 ,1.1.2023

Eläkkeisiin tulee leikkauksia; 2023, 2024,2025,2026

Tai sitten ei, takautuvasti kun ei itsemaksettua etuutta voi leikata.

Vierailija
45/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksinäinen ihminen vailla tukiverkostoja. Mulla on tarkkaavaisuushäiriö ja syöpä. Asun yksin suht edullisessa kaupungin asunnossa ja hoitotaho on lähellä joka on ollut korvaamattoman tärkeää säännöllisten hoitojen kannalta ja rahaa ei mene matkoihin erikoissairaanhoitoon. Oon aika järkyttynyt ja mietin miten tästä selvitään. Toivottomuus.

Vierailija
46/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä kirjoitti:

Kyllä niin käy koska ei ole työttömillä varaa maksaa vuokraa kohta enää. Ei vuokrat alene vaan tuet alenee. Asumistuki alenee varmaan 50 euroa, työttömyystuki alenee 100 euroa ainakin per kk.

Lontoossa työssäkäyvätkin asuvat kimppakämpissä, jossain Pälkäneellä työtön voi asua omakotitalossa. Miksi suomalaisen työttömän subjektiivisiin oikeuksiin kuuluu asunto työpaikkojen vieressä, jos ei edes aio töihin?

Vierailija
47/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo sitten ottaa nää kodittomat.

Vierailija
48/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki maamuumit on kodittomia tullessaan kunnes valtio/kunnat asunnon osoittaa, mutta tullessaan kodittomia toki ovat

Häh? Minun työnantajalleni töihin tuleville ei ole valtio tai kunta asuntoa osoittanut, vaan ovat ihan itse sellaisen hankkineet.

Vierailija
49/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmotivaationi tulee laskemaan paljon enemmän.

T. Työssäkäyvä joka saa asumistukea

Vierailija
50/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodittomien leirejä alkaa nousta Helsingin keskustaan, mutta onneksi rahat on kanavoitu sisäiseen turvallisuuteen niin poliisi voi vaikka väkivalloin hajoittaa nuo leirit 😌

No ne työttömät asuvat nyt kivoissa kaksoissa siellä keskustassa, onhan se kamalaa, kun joutuu muuttamaan halvempaan kämppään Herttoniemeen. Ymmärrän, miksi ryhtyvät taisteluun kurjan elämänsä puolesta.

Ai nyt on sentään Herttoniemi sallittua aluetta? Teidän haaveena tähän asti on ollut häätää työttömät vähintään Keski-Suomeen asti.

Kukahan niihin keskustan asuntoihin muuttaa kun tuo Herttoniemikin on aika kallis työssä käyville?

Puolastani saavat jäädä tyhjilleen, suurin osa on yksityisten ihmisten omistuksessa.

Vierailija
51/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me kantisnaisetkin aletaan pian asioida kaupassa monikäyttöisten romanihameiden kanssa :--)

Vierailija
52/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksinäinen ihminen vailla tukiverkostoja. Mulla on tarkkaavaisuushäiriö ja syöpä. Asun yksin suht edullisessa kaupungin asunnossa ja hoitotaho on lähellä joka on ollut korvaamattoman tärkeää säännöllisten hoitojen kannalta ja rahaa ei mene matkoihin erikoissairaanhoitoon. Oon aika järkyttynyt ja mietin miten tästä selvitään. Toivottomuus.

Minä auttaisin heti jos saisin sinuun jonkun yhteyden. 

Vierailija
53/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuet laskevat, niin eipä enää kiinnosta työskennellä, kun sillä ei elä. Harkitsen muuttavani takaisin vanhempien nurkkiin näin kolmikymppisenä sinkkuna ja nostavani toimeentulotukea, niin ei mene asumiseen rahaa.

Vierailija
54/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näin päättelet. 

Vierailija
55/56 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä auttaisin heti jos saisin sinuun jonkun yhteyden. 

No täytyy sanoa että sinun kaltaisesi ihmiset ovat harvassa. Huomaan että omat ajatukset menevät tähän hysteriaan ja pelko ottaa vallan jo ennalta ja olettaa pahinta. Miten pärjää

ilman tukiverkostoja jos joutuu esimerkiksi asunnosta luopumaan. Mutta ei muidenkaan hyväntahtoisuuden varassa voi loputtomiin elää. Olen siis pysyvästi työkyvytön.

Kiitos sinulle.

Vierailija
56/56 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up