Lahja 70- vuotiaalle ukille?
Ei tule ideoita yhtään mieleen. Rahaa käytettävänä 20¿, kun näin joulunalla mennyt tuhottomasti.
Kommentit (18)
Mökillä on aina hyvä olla joku opus, mistä voi bongata linnun tai tarkastaa minkä elukan jäljet löytyy.
Hän on lahjakas piirtäjä eli nuo nro. 19 ehdottamat taiteilijan tarvikkeet ei ollut huono idea ollenkaan.
ap
(suomen dekkariseuran lehti) jos vaikka pitäis dekkareista ja viimeisenä se ikuinen englantilainen hedelmäkakku, ja pullo Bristol creamiä.
Hän oli työssään " kuvienmuokkaaja" ja nykyisin eläkkeellä hifistelee lastenlasten ja lastenlastenlasten kuvia uuteen uskoon.
Tuo albumi on tosi hyvä idea, mutta aika ei taida enää riittää sen kokoamiseen :(
ap
silloin kun sairastaa tai muuten vain jotain paikkaa järkee ja kolottaa.
Pitää kysyä sitä photo shoppia mummolta. Jos ukilla ei olekkaan uusinta versiota niin siinä hyvä kimppalahjaidea.
ap
Hänellä on jo nimikkomukeja yms...
ap
n. 16-20 euroa, tasku akvarelliväri laatikko, Windsor& Newton, samassa hintaluokassa. Riedelin viivilasit, kahdenpakkauksessa, Decanter myy.
Joku voisi tykätä hyvästä kirjasta, lahjakortti hyvään ruokaravintolaan, tai vielä parempi, jos vaikka itse veisitte syömään ulos. Tai kiva pusero tai jokin muu vaatekaappale. Tai jonkin hyvän suomalaisen artistin CD, esim. Eino Grönin tangokipaleita tai muuta mieleistä. Minusta suklaarasiat on niin tavanomaisia ja niistä ei jää mitään ' pysyvää' , ajatuksena kylläkin kiva.
tai lahjakortti hierontaan/jalkahoitoon (ei kyllä taida se 20 euroa riittää)
Jos kyseessä on ihminen jolla on jo kaikkea, niinkuin tuon ikäiset monesti on niin joku hoito, hieronta tms. olis varmaan hyvä.
Kuvaus ukista; Reipas, terve(eli kävelykeppiä ei tod. tarvitse), juro jököttäjä, lenkkeilee, tekee viinejä itse, mökkeily on lempipuuhaa ja tietokoneella kuvien muokkaaminen.
Matkusteluakin inhoaa ja teatterit ja elokuviin meno ei tule kysymykseenkään.
ap
Ehkä hänelle riittää vaan muistaminen - ajatuksella tehty kortti. Mun isovanhemmat tykkää siitä, että lauletaan onnittelulaulu ja joku muu heidän suosikkilaulunsa, kun mennään synnttärikahveille.
Mun ukin kanssa aloitin hänen 75- vuotis syntymäpäivänään muistelualbumin tekemisen. Olen kysellyt ukilta hänen elämäntarinaansa, olen ottanut tarinaa nauhalle ja kirjoittanut " parhaita paloja" erityisesti tarkoitusta varten ostettuun albumiin. Albumiin on myös kerätty tärkeitä kuvia vaarin elämästä - selitysten kera. Todella mielenkiintoinen ja mukava tapa viettää yhdessä aikaa. Olen saanut aivan uuden näkökulman vaarin ja mummon elämänkaareen tämän albuminteon myötä.
Mitä sun ukki tekee niillä kuvilla, joita värkkää? Keksi niihin liittyen jotain. Minusta on aivan turhaa väkisin ostaa jotain turhaa, jos ei kerran tule mitään sopivaa mieleen.
Me ostamme ukille tietokoneeseen muistitikun. Vie kuvia valokuvaliikkeeseen korpulla eli saa nyt siirtyä käyttämään muistitikkua. Muita ideoita:
-käsinkudotut villasukat
-askelmittari
-Valittujen palojen tilaus (en tosin tiedä mitä maksaa, mutta edes muutama kuukausi)