Ottaisitko kierukan pois?
Mulla ikää 50v,parisuhde päättyi ja toiverna olla loppuelämä yksin. hormoonikierukka ollut n 7v, veikkaan että se on vaikuttanut muhun negatiivisesti. haluaisin sen pois, mutta toisaalta on ollut kiva kun ei ole ollut menkkoja.
Kommentit (6)
Hormonikierukka + estrogeenigeeli on paras tapa toteuttaa vaihdevuosien hormonikorvaushoito.
Olen miettinyt ihan samaa eli ottaisinko kierukan pois (46 v). Kumppania eikä irtosuhteita ei ole eikä ole suunnitelmissakaan. Toisaalta on kiva ettei ole kuukautisia. Toivoisin myös kokemuksia miten hormonikierukan poistatus on vaikuttanut esim tunne-elämään? Jos pidän kierukan, helpottaako se vaihdevuosioireita niin paljon ettei tarvitse hormonikorvaushoitoa?
Useampi gynari sanoi jo nuorempana, että kannattaa pitää hormonikierukka kun auttaa vaihdevuosioireisiin. Olen pitänyt ja pidän niin pitkään kuin gynari sanoo, että kannattaa. Ei ole pahemmin vv-oireita.
Ei sulla montaa vuotta niitä menkkoja enää tule olemaan. Ehkä ne on jo loppu? Ja saathan aina uuden kierukan jos toteat että on mahdotonta elää kuukautisten kanssa.