Alan olla äärimmäisen kyllästynyt siihen, että aina pitää olla tavoitettavissa
Enkä puhu edes työnantajasta, vaan perheestäni ja puolisostani (ei asuta yhdessä). Ihmetellään, jos en vastaa alle 2 tunnissa WhatsApp-viestiin. Laitan puhelimeni joka arkipäivä äänettömälle klo 16 jälkeen, koska silloin työaika päättyy, eikä tarvitse olla pomon tavoitettavissa. Raskasta, kun siitä suututaan ja pahoitetaan mieli, jos ei vastaa minuuteissa viesteihin. Lähden usein kävelylle iltaisin, enkä todellakaan jaksa kuunella sitä jatkuvaa puhelimen piipitystä taskussa.
Mutta se ei riitä nyky-yhteiskunnassa. Pitää olla tavoitettavissa 24/7. Joskus tekisi mieli heittää toi älyluuri järveen ja osta joku vanha nokia.
Ihmisistä on tullut hirveän kärsimättömiä näiden kaikkien WhatsAppien, Telegrammien ja mitä näitä nyt on ansiosta.
Ja älkää haukkuko minua boomeriksi. Olen 23-vuotias mies.
Kommentit (3)
Ei tarvitse olla. Kyllä he tottuvat. Vähän rotia nyt, mies.
No, teistä ei tämän "tavoittamattomuuden" vuoksi sentään ole tehty lastensuojeluilmoitusta, kuten meistä. Onnea!
Älä ole. Usko pois, se onnistuu kyllä. Varsinkin sukulaisilta se vaatii totuttelua ja siitä seuraa nurinaa, mutta se on mahdollista.
Itse vastaan heti vain lapseni ja puolisoni viesteihin. Kaikki muut saavat odottaa ja he ovat kyllä tottuneet siihen, että en vastaa heti. Lapseni on jo täysi-ikäinen ja omillaan asuva, joten hänenkään viesteihin en enää välttämättä vastaa 24/7, hän tietää kyllä, että en ole hereillä keskellä yötä tms.