Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea toimistosiivous pitää sisällään?

Vierailija
24.04.2023 |

Otsikossa se kysymys olikin :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullin imemistä ja pillun nuolentaa.

Vierailija
22/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toimistosta. On avokonttoreita, yksittäisiä toimistohuoneita jne. 

Osassa on imuroitavia (kokolattia)mattoja, toisissa pelkkä paljas lattia. Tuolien siirtelyä voi olla jonkin verran. Yleensä tasopyyhintä, kosketuspinnat pyyhitään, lattia pyyhitään. Asiakkaan tavaroihin ei saisi koskea, jollei siihen ole annettu erityistä lupaa.

Palvelusopimuksesta selviää, mitä siivous pitää sisällään. 

Perussiivoukseen kuuluu tarkempi siivous kuin ylläpitosiivoukseen (mm. yläpölyjen pyyhintä, mahdollisesti lattian vahaus tai hoitokiillotus, ikkunoiden peseminen jne.) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimistosiivoukseen kuuluu vessojen pesu, keittiön hanan ja altaan pesu, pöytien pyyhintä (myös työpöydät niiltä kohdilta kuin voi pyyhkiä, tavaroita ei "saa" siirtää), mattojen imurointi, roskisten tyhjennys, lattian moppaus. Ei tiskejä, ei ikkunoita ellei sitä erikseen tilata. 

Toimistojen vessat on kyllä usein aika siivottomat, ainakin miesten jäljiltä. Toki naisestkin voivat ripuloida, mutta miesvaltaisissa toimistoissa on kyllä aika eri siisteystaso kuin naisvaltaisilla. 

Vierailija
24/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä sopimuksessa sanotaan. Yleensä nyt ainakin lattian imurointi ja moppaus, roskiksien tyhjennys, pöytien ja muiden tasopintojen esim. hyllyjen päällisten pyyhintä, vessojen ja mahdollisten pukuhuoneiden siivous ja paperi- ja saippua-annostelijoiden täyttö. Joissakin keittiötä ei tarvitse siivota, joissakin tarvitsee. Jotkut täyttävät ja tyhjentävät itse tiskikoneen, joissakin paikoissa ei. Mutta siivoustöistä yleensä siistiä ja suht helppoa.

Vierailija
25/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kysymys vielä, että eihän toimiston työntekijät ole yleensä silloin paikalla, kun toimistoa siivotaan?

Haluaisin välttää ihmiskontakteja niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
26/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalueet on mitoitettu niin, että per huone on aikaa tyhjentää roskakori ja sitten on aina näitä toimistotyöntekijöitä, jotka jemmailevat jotain klemmareita jonnekin, että oletko siivonnut kunnolla. :-D

Vierailija
27/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalueet on mitoitettu niin, että per huone on aikaa tyhjentää roskakori ja sitten on aina näitä toimistotyöntekijöitä, jotka jemmailevat jotain klemmareita jonnekin, että oletko siivonnut kunnolla. :-D

Ihanko oikeasti ihmiset jemmailevat jotain klemmareita?

Vierailija
28/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Rappusiivouksessa 5 centin kolikoita aulamattojen alle ja tulitikkuja peilien päälle.

Vierailija
29/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Rappusiivouksessa 5 centin kolikoita aulamattojen alle ja tulitikkuja peilien päälle.

LOL

Vierailija
30/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL

Älä ikinä aliarvioi ihmisten typeryyttä.

Vierailija
31/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sopimuksesta ja mistä maksetaan.

Joskus kuuluu pelkkä imurointi, jossakin tapauksessa pestään lattiat jne. Siivousliike ja palvelunostaja tekevät tarkan suunnitelman mitä tehdään ja missä ajassa ja siitä maksetaan.

Vierailija
32/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kuuluu roskisten tyhjäys, vessan pesu ja jos sieltä on loppunut pyyherulla niin sen vaihto, keittiön siistiminen (tasojen, välitilan & kaapinovien pyyhintä, tiskit koneeseen + pesu päälle & koneen tyhjäys, roskiskaapin pyyhintä), lattioiden imurointi ja kostealla pyyhintä, alle 160cm vapaiden tasojen pyyhintä sekä ovien ja peilien pyyhintä näkyvistä tahroista.

Käytännössä minun ei tarvitsisi keräillä kahvikuppeja työpöydiltä (tai mistä milloinkin, vessastakin...) eikä imuroida työtuoleja, mutta olen nekin tehnyt.

Työpöydiltä pyyhin tosiaan vain tyhjät alueet, koska joka nippelin & paperin nostaminen n.20 tasolta veisi tuhottomasti ylimääräistä aikaa, josta ei makseta. 

Nämä ovat tietysti asioita, joista sovitaan erikseen tai usein on joku lista siivouskaapissa, että mitä sopimukseen kuuluu.

Kiitos oikein kattavasta vastauksesta!

Nautin erityisesti pintojen pyyhkimisestä ja ikkunoiden pesusta, joten yritän keksiä siivoustöitä, joissa olisi paljon noita elementtejä. Vessan pesua vihaan, mutta oletan, että toimistoissa harvemmin ripuloidaan ja oksennellaan pitkin seiniä.

Olin nuorempana kakkostyönä siivoamassa erään pankin konttoria. Nenäänsä siivoojalle nyrpistelevät pankkivirkailijat paskoivat joka päivä yhden vessanpytyn sekä sisä- että ulkopuolelta. Lattialla lainehti virtsa, terveyssiteet löytyi lattialta. Pukuhuoneen seiniin oli kirjoiteltu huulipunalla ja kaikki roska oli heitelty lattialle.

Miespuolinen pankinjohtaja osasi tervehtiä ja käyttää vessaa.

Vierailija
33/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sitten hakea ihan vaan ikkunanpesijäksi

Vierailija
34/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ylennyksen joskus, et juo viinoja pomon työpöydän laatikosta 😁

Vierailija
35/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kuuluu roskisten tyhjäys, vessan pesu ja jos sieltä on loppunut pyyherulla niin sen vaihto, keittiön siistiminen (tasojen, välitilan & kaapinovien pyyhintä, tiskit koneeseen + pesu päälle & koneen tyhjäys, roskiskaapin pyyhintä), lattioiden imurointi ja kostealla pyyhintä, alle 160cm vapaiden tasojen pyyhintä sekä ovien ja peilien pyyhintä näkyvistä tahroista.

Käytännössä minun ei tarvitsisi keräillä kahvikuppeja työpöydiltä (tai mistä milloinkin, vessastakin...) eikä imuroida työtuoleja, mutta olen nekin tehnyt.

Työpöydiltä pyyhin tosiaan vain tyhjät alueet, koska joka nippelin & paperin nostaminen n.20 tasolta veisi tuhottomasti ylimääräistä aikaa, josta ei makseta. 

Nämä ovat tietysti asioita, joista sovitaan erikseen tai usein on joku lista siivouskaapissa, että mitä sopimukseen kuuluu.

Kiitos oikein kattavasta vastauksesta!

Nautin erityisesti pintojen pyyhkimisestä ja ikkunoiden pesusta, joten yritän keksiä siivoustöitä, joissa olisi paljon noita elementtejä. Vessan pesua vihaan, mutta oletan, että toimistoissa harvemmin ripuloidaan ja oksennellaan pitkin seiniä.

Olin nuorempana kakkostyönä siivoamassa erään pankin konttoria. Nenäänsä siivoojalle nyrpistelevät pankkivirkailijat paskoivat joka päivä yhden vessanpytyn sekä sisä- että ulkopuolelta. Lattialla lainehti virtsa, terveyssiteet löytyi lattialta. Pukuhuoneen seiniin oli kirjoiteltu huulipunalla ja kaikki roska oli heitelty lattialle.

Miespuolinen pankinjohtaja osasi tervehtiä ja käyttää vessaa.

Oikeasti? Tuohan on järkyttävää.

Vierailija
36/38 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko sitten hakea ihan vaan ikkunanpesijäksi

Valitettavasti niitä ikkunanpesijän paikkoja ei oikein ole auki.

Vierailija
37/38 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojanakin ollut kirjoitti:

Toimistotilojen ja niihin kuuluvien sosiaalitilojen, kuten wc:n ja keittiön siivoamista, sekä tiskausta.  Pöytien pyyhintää, imurointia, moppausta, roskien vientiä jne. Saattaa kuulua myös ikkunoiden pesua tai lattioiden vahausta.

Meillä käyvä siivooja ei tiskaa eikä laita edes astioita koneeseen. Ikkunanpesu tai lattioiden vahaus tilataan ihan erikseen tarvittaessa. Meillä ei myöskään kaikkia tiloja siivota viikoittain vaan esim. kerran kuussa. Eli on hyvin paljon kiinni siitä, mitä kyseisen yrityksen ja siivousfirman sopimukseen on määritelty.

Vierailija
38/38 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus 20v sitten yhden päivän siivoamassa toimistoja. Piti lattiat kuivapyyhkiä ja mopata ja tyhjentää roskikset ja pyyhkiä ovenkahvat. Olis ollu ihan ok jos olisi rauhassa saanut tehdä mutta tunsin että olin koko ajan tiellä joten en enää mennyt ja jatkoin pelkästään iltasiivoojana. En muutenkaan olisi voinut tuota tehdä kuin satunnaisesti, olin silloin opiskelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi