Suomi Soi Official
Uusi suomalainen musiikkiohjelma Suomi Soi alkaa Nelosella ja Ruudussa perjantaina 5.5. kello 20.
Ohjelmassa kuullaan ulkomaalaisia hittejä suomeksi käännettynä sekä koskettavia tarinoita.
Ohjelmassa on kumminkin haastava ongelma. Osalle kappaleista on saatu esitysoikeudet vain liveohjelmaan ja osa kappaleista tullaan kuulemaan myös Ruudun tallenteella.
Mitäs olette mieltä? Kannattaako koko ohjelmaa esittää kun osan kappaleista kuulee vain tv-esityksessä? Samalla keskustelua ohjelmasta ja artisteista.
Mukana olevat artistit: Samuli Putro, Jonna Tervomaa, Pate Mustajärvi, Olavi Uusivirta ja Mira Luoti.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/eff04886-976b-40f4-94fb-922c751…
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olavin versio Hanoi rocksin Don´t never leave me :stä oli ekana.
Tarkoittanee seuraavasta jaksosta, jonka pystyy näkemään jo ruutuplussasta.
Eikä tarkoita. Tuli tän viimeksi telkussa näytetyn jakson alussa. Ei ole muiden vika, jos et itse hoksannut katsoa ohjelmaa alusta asti..
Vierailija kirjoitti:
Aika laiskaa Patelta valita kappale (Synnyimme lähtemään), jonka on jo äänittänyt joskus 90-luvulla.
Mut mitä hittoa, hän oli ihan selvästi (hehe) pienessä soosissa, silmistä näki ja puheesta kuuli, verrattuna johonkin aiempaan jaksoon?! Siksi ehkä lakkikin silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olavin versio Hanoi rocksin Don´t never leave me :stä oli ekana.
Tarkoittanee seuraavasta jaksosta, jonka pystyy näkemään jo ruutuplussasta.
Eikä tarkoita. Tuli tän viimeksi telkussa näytetyn jakson alussa. Ei ole muiden vika, jos et itse hoksannut katsoa ohjelmaa alusta asti..
No kyllä minä vaan tarkoitin uusinta Ruutuplus-jaksoa, eli jaksoa 6/6, kuten jo kahdesti sanoin :D.
Lopeta se jankkaaminen ja keskity vaikka treenaamaan luetun ymmärtämistä :)
Vierailija kirjoitti:
Oi, oli niin suloinen hetki, kun Putro paljasti ihastuneensa Jonna Tervomaahan.
Mutta miksi pitää mennä televisioon tekemään tällainen paljastus, jos sitä ei ole aiemmin kertonut edes Tervomaalle? Vaikea suhtautua tähän todella avoimeen Putroon, kun haastatteluissa on ainakin aikaisemmin pyrkinyt välttelemään yksityiselämästään puhumista.
^ Oli kyllä kieltämättä vähän cringe.
Voisin kuvitella, että myös toiselle osapuolelle kiusallinen.
Vierailija kirjoitti:
^ Oli kyllä kieltämättä vähän cringe.
Voisin kuvitella, että myös toiselle osapuolelle kiusallinen.
Mitä tekee suomenkielisten käännöskappaleiden keskustelussa keinotekoiset englanninkieliset sanat? Etkö löytänyt suomenkielistä sanaa vai luuletko olevasi nokkela? Sitä sinä et ole lähelläkään.
Minä en luule olevani yhtään mitään.
Sinä taas et tiedä olevasi vähän yksinkertainen 🙂.
Hittoako siinä riitaa haastat, eikö ole parempaa tekemistä? En huomannutkaan, että jossain oli määritelty tässä keskustelussa kielletyt sanat.
Vierailija kirjoitti:
Minä en luule olevani yhtään mitään.
Sinä taas et tiedä olevasi vähän yksinkertainen 🙂.
Hittoako siinä riitaa haastat, eikö ole parempaa tekemistä? En huomannutkaan, että jossain oli määritelty tässä keskustelussa kielletyt sanat.
Mihinkäs tämä yksittäinen puuskahtelu liittyy?
Tunteen purkaus suli kuin jäätelö asfaltille, kun se ei tavoittanut enää vastataistelijaa.
Jonna jossain neurolepteissään?
Miran tulevat tanssiliikkeet kauhistuttavat jo.
Putro jaksaa höpöttää.
Paasonen paras ja Olavi.
Pate ois voinut jäädä autotalliinsa.
Mitä, nythän Mira yllätti. Ja tansahtelukin meni rytmiinsä. Ei voi kun kiittää.
Tämä viimeinen jakso on heikompi kuin edelliset.
Mua vähän kiinnosti tää ohjelma, mutta jäi kuitenkin kattomatta. Vähän katoin sitä jaksoa, jossa oli Eternal Flame. Siitä oli tehty joku ihan oma käännös, koska olen karaokessa vedellyt sitä ihan eri sanoilla.
Lopputeksteissä listattiin vain kourallinen biisejä ja ohjelma kuitenkin ilmeisesti kestää toista tuntia. Se kärsiikin sitten musiikkiohjelmien perussynnistä: liikaa kälätystä ja liian vähän musiikkia. Ei minua kiinnosta loputtomat lätinät ja vitsailu, sitä varten menisin katsomaan ihan oikeaa koomikkoa. Musiikkiohjelmia haluan katsoa musiikin vuoksi ja voidakseni loilottaa itse mukana, jos osuu tuttu kipale. Että ehkä en menettänyt mitään, kun jäi välistä.
Toivottavasti ei tule uusia jaksoja
Kaikki miesartistit on paskoja!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miesartistit on paskoja!
Ja sikoja!
Eikö Olavilla ollut omaa biisiä viimeisessä jaksossa ollenkaan? Ja Putrolla sitä edellisessä? Onko näitä selitetty missään?
Vierailija kirjoitti:
Samulilta ihan kelpo esitys. Olavi ja Samuli parhaat.
Samaa mieltä. Harvoin katson musiikkiohjelmia, tästä joka jakson. Tykkäsin heidän vaatteistaankin, ja tietysti myös hyvien esitysten osalta. Jotenkin ounastelinkin, että epäsovinnaista vaatetusta kauhistellaan, minusta se oli virkistävä poikkeus. Kiitos jos luette itse.
Olen arvellutkin, että Olavi ja Putro ovat varmaan kavereita. Itselläni ei kyllä ole tapana vittuilla ja tehdä kiusaa kavereille, joten tämä vaan korostaa käsitystäni Putron vittumaisuudesta ihmisenä.
Vastenmielistä.