Ei kaikkien tarvitse lentää tai ajaa autolla.
Minua on alkanut ärsyttää valitus siitä, että ilmastotoimien vuoksi kaikki kallistuu eikä ole enää varaa lennellä etelään tai ajella huvikseen bensamoottorilla.
No voi voi.
Oletteko ajatelleet sitä, että ei kaikkien tarvitse matkustaa lomille tms. Ja että massaturismi ilmiönä on aika vastenmielinen ja kulttuurisesti tyhjä. Samoin ajelu halvoilla japanilaisilla autoilla, jotka on ostettu käytettynä. Niillä sitten mennään jonnekin puuhalandiaan tai vesipuistoon katsomaan vangittuja pandoja tms.
Noilla toimilla ei ole mitään kulttuurista arvoa, ja ihan oikein että ne kielletään tai muuten estetään.
Kannattaa lukea esim Göran Schildtin kirja I Odysseus kölvatten ja Pirkko Lindbergin SOS Tuvalu. Molemmissa matkaa tehdään vesitse, toisessa purjeveneellä Kreika saaristossa ja toisessa rahtilaivalla Tyynellemerelle kuukausien ajan. Sellainen on oikeaa kukttuurisesti arvokasta matkailua, jota fiksut ja koulutetut tekevät. Muut viivat sitten lukea heidän kirjojaan ja ammentaa niistä kukttuuria ja sivistystä.
Toivon, että jokaiselle lentomatkalle laitetaan 1000 euron haittavero. Se karsii turhaa massaturismia.
Kommentit (7)
Ja miksi matkailu ja kulttuuri ovat sinun mielestäsi jotenkin toisiinsa yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi matkailu ja kulttuuri ovat sinun mielestäsi jotenkin toisiinsa yhteydessä?
Eivät olekaan jos joku menee Kanarialle lojumaan rannalla. Mutta kyllä esim minun ja perheeni kuukauden matka Italiaan oli hyvinkin kulttuurinen kokemus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olekaan jos joku menee Kanarialle lojumaan rannalla. Mutta kyllä esim minun ja perheeni kuukauden matka Italiaan oli hyvinkin kulttuurinen kokemus.
Ap
Harrastan molempia, enkä luovu matkailusta ikinä.
Elokapina pois palstalta. Ei jatkoon. 0/5
Vierailija kirjoitti:
Elokapina pois palstalta. Ei jatkoon. 0/5
Miksi?
Ap:n valtamerimatkailu on sitä parempaa matkailua.
Sori typot, kirjoitan tätä mun iPhonella, ja sormi laatarissa : )
Ap