Minulle määrättiin ketipinoria nukkumiseen
Kokeilin ja kyllähän se auttoi, mutta en herännyt kelloon ja myöhästyin töistä. Käskettiin mennä nukkumaan yhdeksältä. Se oli myös päiväsaikaan esiintymis jännitystä varten.
Kommentit (39)
Minulle myös määrättiin Ketipinor unettomuuteen, vaikka oikeasti nukun mielestäni ihan ok. Lääkäri vain ei löytänyt mitään muuta syytä väsymykseen, joten veikkasi syyksi huonoa unen laatua.
En lopulta sivuvaikutusten vuoksi ole ottanut montaakaan pilleriä siitä 100 kpl:n purkista. Joka kerta tuli uusia jänniä sivuvaikutuksia ja viimeisin -säpsähtely, nykiminen ja silmien räpsähtely - säikäytti jo aika lailla.
Mieluummin otan Diapamia, joka on ahdistukseen määrätty. Siitä en saa mitään sivuvaikutuksia. Reseptiä kuitenkin uusitaan niin nihkeästi, etten turvaudu siihen kovin usein.
En tajua miksi psykoosinestolääkkeitä määrätään unettomuuteen, jos unettomuuden syy ei siis ole psykoosi.
Ei psykoosit hoidu millään 12,5 mg tai 25 mg annoksilla. Näillä pienillä annoksilla hoidetaan nimenomaan unettomuutta.
Mulla jo kohta 10 v ketipinoria 600 mg depot sekä 200 mg normi iltaisin. Hypomaaninen bipo. Näillä lääkityksillä olen työkykyinen. Otan jo alkuillasta n klo 18, niin väsymys ei haittaa aamulla.
Ketipinorista riittää 25mg puolikas tabukin nukkumiseen. En kyllä itse moista pas kaa nukkumiseen vetäisi.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi psykoosinestolääkkeitä määrätään unettomuuteen, jos unettomuuden syy ei siis ole psykoosi.
siksi koska se väsyttää pienellä annoksella mutta monilla juurikin myös päivätkin menee koomassa.
Sain struuman Ketipinorista parikymppisenä.
Mulla ei toiminut, nukahdin kyllä hyvin, mutta heräilin pitkin yötä.
Todella yleinen ja toimiva lääke uniongelmiin, koita ottaa vaan aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toiminut, nukahdin kyllä hyvin, mutta heräilin pitkin yötä.
Isompi annos, ei kaikille riitä joku 25mg, itse otin noin 100mg iltaisin ku vielä piti käyttää, nyt uniongema on helpottunut itsestään kun ollut vähemmän stressaava elämäntilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan vaarallista on ottaa jatkuvasti 12,5 mg per yö. Apteekissa
ovat vähätelleet vaarallisuutta, kun olen siitä kysynyt. Lääkäriin en ole päässyt pariin vuoteen, ovat uusineet reseptin Kannan kautta. Minulle on määrätty 25 mg per ilta, mutta otan vain puolet siitä ja nukun sillä yleensä hyvin.
Ei varmasti ole mitenkään erityisen vaarallista, kun lapset/nuoret käyttävät kanssa näitä pienillä annoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan vaarallista on ottaa jatkuvasti 12,5 mg per yö. Apteekissa
ovat vähätelleet vaarallisuutta, kun olen siitä kysynyt. Lääkäriin en ole päässyt pariin vuoteen, ovat uusineet reseptin Kannan kautta. Minulle on määrätty 25 mg per ilta, mutta otan vain puolet siitä ja nukun sillä yleensä hyvin.Ei varmasti ole mitenkään erityisen vaarallista, kun lapset/nuoret käyttävät kanssa näitä pienillä annoksilla.
Lääkäriltäkö kuulit?
Ketipinor tuhoaa aivokudosta ja pienentää aivojen tilavuutta. Googleta "quetiapine brain damage"
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor tuhoaa aivokudosta ja pienentää aivojen tilavuutta. Googleta "quetiapine brain damage"
Ja ei ole eroa vetääkö 1200mg vai 50mg??
Tässä nyt on kaikenlaista lässytystä ketjussa, mutta niin aina kun lääkkeistä puhutaan.
Omat kokemukset Ketipinorista:
-auttaa nukkumiseen aika hyvinkin, mutta aamulla on kuula jumissa. Kahvi auttaa huomattavasti. Samoin ei tosiaan kannata napata sitä pilleriä joskus 23 aikoihin koska sitten on pää aamulla kuin märkä pahvilaatikko
-lisää ruokahalua huomattavasti. Mula näkyi painon nousuna kun lääkettä käytin
-esiintymisjännitykseen tuo ei ole lääke. Propral on oikea lääke
Mitä nopeammin päätät lopettaa ketipinorin käytön, sitä parempi. En kadu mitään enempää kuin sitä, että sorruin tähän lääkkeeseen erokriisin ja siitä johtuneen unettomuuden takia. Vuoden käytön jälkeen kesti viikko tolkulla päästä lääkkeestä eroon vaikka ei muka aiheuta vierotusoireita. Totta hitossa se aiheuttaa kun olet totuttanut aivosi nukkumaan vaan lääkkeillä. Älkää ikinä sortuko tähän!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vaikutti auttavan ainakin pakkomielteisiin ajatuksiin ja käytökseen. Nyt ne on taas palaamassa kun lääkkeen lopetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh821 kirjoitti:
Ketipinorin kans kannattaa olla todella varovainen, jostain syystä lääkärit ei ole, ne määrää tätä ERITTÄIN vahvaa psykoosilääkettä myös lieviin haasteisiin, kuten haasteet nukahtamisessa. Se muuttaa persoonallisuutta ja sammuttaa tunteita, kuin sammuttaisi aivot ja sielun. Käsittämätöntä kuinka yleistä sen määrääminen on ilman mitään psykoosi tmv vakavia haasteita.
Kyllä. Edes semmoista pikkuasiaa eivät kerro että se koukuttaa monet pahasti fyysisesti. Et enää kykene nukkumaan ilman ainakin jos jatkuvasti vetelee. Se on tosiaan käsittämätöntä ettei riskeistä puhuta, annetaan ymmärtää että tosi hyvä ja turvallinen lääke on. Oman kokemuksen myötä luotto lääkäreihin meni aivan täysin. Nimenomaan edes se pitäisi jokaisen tietää että jos toleranssi väsyttävään vaikutukseen tulee, _älä_ nosta annosta vaan pidä tauko. Siinäkin saattaa jo huomata että ilman ei kykene nukkumaan enää lainkaan. Tuossa vaiheessa mulle sanottiin vaan että nosta annosta.
Ei missään muissakaan lääkkeissä se mene niin, että lääkärit luettelee koko haittavaikutuslistan läpi! KAIKISSA lääkkeissä on pitkä lista mahdollisia haittavaikutuksia ihan perus Buranasta alkaen.
Monia tuntuu niin kovasti harmittavan se, ettei ketipinoria sen valmistajan mukaan suositella unettomuuteen. Mutta unohdatte kokonaan MEIDÄT, joille se on ollut valtava pelastus unettomuuteen. Ja hyvinkin monia lääkkeitä käytetään muuhunkin kuin niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen. Jos se auttaa potilasta, niin mitä sitten?
Näin on! En ole koskaan nukkunut ja muistan lapsuudestani kuinka väsynyt olin aina ja heräilin öisin monta x. Arvatkaapa vaan niitä seurauksia opinnoissa ym....
Mikään unilääke ei tehonnut niin, että siitä olisi ollut hyötyä normaaliin arkeen/ päinvastoin kyllä! Pää tokkurassa ja usvassa kaiken päivää.
Mulla tämä lääke on muuttanut persoonallisuutta tyynemmäksi ja harkitsevammaksi.
Joskus käytin Ketipinoria unettomuuteen mutta en käyttäisi enää. Ketipinorin määräys unilääkkeenä on ns. off label.