Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle määrättiin ketipinoria nukkumiseen

Vierailija
23.04.2023 |

Kokeilin ja kyllähän se auttoi, mutta en herännyt kelloon ja myöhästyin töistä. Käskettiin mennä nukkumaan yhdeksältä. Se oli myös päiväsaikaan esiintymis jännitystä varten.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää sairauslomaa muutamaksi päiväksi, kun aloittaa uuden lääkityksen uniongelmiin. Ei varmaan kovin vaikeaa muutenkaan ole unettomuutesi, kerran pystyt töissä käymään.

Vierailija
2/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi lääke eli neurolepti kyseessä, en ihmettele yhtään ettet ollut lääkkeen otettuasi tolkuissadi.

Vaikka nukahtamisongelmiin käytettävät annokset on 25-50mg, niin neurolepti on neurolepti vaikka sen voissa paistaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettavilla lääkkeillä nyt tuppaa olemaan sellainen vaikutus, että nukuttaa. Ketipinor varsinkin lopettaa yöheräilyt. Kannattaa ottaa illalla hyvissä ajoin, ettei lääke turruta uudestaan uneen aamuherätyksen aikaan.

Vierailija
4/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvamaksa ja metabolinen oireyhtymä tulee tuolla lääkkeellä kaupanpäälliseksi.

Vierailija
5/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljonko sinulle määrättiin, mutta itse otin vähemmän kun määrättiin. Suunnittelin myös nukkumisen siten, että lääkkeen ottamisesta puoli tuntia siihen kun menen nukkumaan ja vähintään 8 tuntia aikaa nukkua.

Tuo lääke pelasti elämäni, sain traumaattisen kokemuksen jälkeen vihdoin nukuttua ja muutaman viikon käytön jälkeen unirytminkin takaisin, niin ettei lääkettä enää tarvittu säännöllisesti.

Vierailija
6/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa selville milloin lääke otetaan ja mikä vaikutus. En oo tarvinnut unilääkkeitä koskaan, heräsin seitsemän aikaan ja ajattelin että kohta nousen ja heräsin n 9.30. 

Vierailija
7/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen valmistaja ei hyväksy ketipinorin käyttöä unilääkkeenä.

Euroopan lääkevirasto ei ole antanut lupaa että ketipinoria käytetään unilääkkeenä.

Vierailija
8/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorin kans kannattaa olla todella varovainen, jostain syystä lääkärit ei ole, ne määrää tätä ERITTÄIN vahvaa psykoosilääkettä myös lieviin haasteisiin, kuten haasteet nukahtamisessa. Se muuttaa persoonallisuutta ja sammuttaa tunteita, kuin sammuttaisi aivot ja sielun. Käsittämätöntä kuinka yleistä sen määrääminen on ilman mitään psykoosi tmv vakavia haasteita.

Vierailija
9/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke aloitettu 2007.Ensin oli 500mg/päivä nyt 300mg/päivä.

Pitkäaikainen käyttö on tehnyt minusta yksinäisen erakon.-Ketipinor zompie-

Vierailija
10/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika läppä tuo kun joskus sanotaan että se auttaisi ahdistukseenkin. Tekee niin tasan niillä joilla on bipoa tms. ja yleensä isommalla annoksella, muilla ahdistus vain pahenee (siinä vaiheessa kun pöhnä alkaa haihtua tulee monelle semmoinen pms:aa muistuttava olo eli kiukuttaa ja masentaa.)

Vierailija
11/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä paljonko sinulle määrättiin, mutta itse otin vähemmän kun määrättiin. Suunnittelin myös nukkumisen siten, että lääkkeen ottamisesta puoli tuntia siihen kun menen nukkumaan ja vähintään 8 tuntia aikaa nukkua.

Tuo lääke pelasti elämäni, sain traumaattisen kokemuksen jälkeen vihdoin nukuttua ja muutaman viikon käytön jälkeen unirytminkin takaisin, niin ettei lääkettä enää tarvittu säännöllisesti.

Juuri noin. Itse otan noin klo 20 ( 2x25mg) ja menen sänkyyn usein lukemaan heti 21 jälkeen.

Lääke on ollut pelastus. Aiempi pienen pieni mirtaz toi tokkuraisen olon ja lihotti. Tämä ei oo niitä aiheuttanut. Ei pidä tuomita , jos lääke toimii kuin on odotus. Olen huomannut, että kokeilemalla löytyy yleensä kullekin sopivin.

Vierailija
12/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh821 kirjoitti:

Ketipinorin kans kannattaa olla todella varovainen, jostain syystä lääkärit ei ole, ne määrää tätä ERITTÄIN vahvaa psykoosilääkettä myös lieviin haasteisiin, kuten haasteet nukahtamisessa. Se muuttaa persoonallisuutta ja sammuttaa tunteita, kuin sammuttaisi aivot ja sielun. Käsittämätöntä kuinka yleistä sen määrääminen on ilman mitään psykoosi tmv vakavia haasteita.

Kyllä. Edes semmoista pikkuasiaa eivät kerro että se koukuttaa monet pahasti fyysisesti. Et enää kykene nukkumaan ilman ainakin jos jatkuvasti vetelee. Se on tosiaan käsittämätöntä ettei riskeistä puhuta, annetaan ymmärtää että tosi hyvä ja turvallinen lääke on. Oman kokemuksen myötä luotto lääkäreihin meni aivan täysin. Nimenomaan edes se pitäisi jokaisen tietää että jos toleranssi väsyttävään vaikutukseen tulee, _älä_ nosta annosta vaan pidä tauko. Siinäkin saattaa jo huomata että ilman ei kykene nukkumaan enää lainkaan. Tuossa vaiheessa mulle sanottiin vaan että nosta annosta.

Vierailija
13/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tulee? Olen käyttänyt jo monta vuotta bipoon ja nukkumiseen 200 mg illalla. En ole lihonut tms.

Vierailija
14/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kyllä itselläni tuo vaikka alkuun jouduinkin pikkuhiljaa nostamaan maksimiannokseen (4 tablettia) jotta sain unta. Mg määrää en muista. Ei ollut vaikeuksia herätä aamulla, mutta jotenkin tokkurainen oli seuraavan päivän. Kun unet oli saatu kuntoon aloitin säännölisen liikunnan, sekä terapian ja 4 vuoden jälkeen olo on todella hyvä.

Vierailija
15/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh821 kirjoitti:

Kyllä. Edes semmoista pikkuasiaa eivät kerro että se koukuttaa monet pahasti fyysisesti. Et enää kykene nukkumaan ilman ainakin jos jatkuvasti vetelee. Se on tosiaan käsittämätöntä ettei riskeistä puhuta, annetaan ymmärtää että tosi hyvä ja turvallinen lääke on. Oman kokemuksen myötä luotto lääkäreihin meni aivan täysin. Nimenomaan edes se pitäisi jokaisen tietää että jos toleranssi väsyttävään vaikutukseen tulee, _älä_ nosta annosta vaan pidä tauko. Siinäkin saattaa jo huomata että ilman ei kykene nukkumaan enää lainkaan. Tuossa vaiheessa mulle sanottiin vaan että nosta annosta.

Ei missään muissakaan lääkkeissä se mene niin, että lääkärit luettelee koko haittavaikutuslistan läpi! KAIKISSA lääkkeissä on pitkä lista mahdollisia haittavaikutuksia ihan perus Buranasta alkaen.

Monia tuntuu niin kovasti harmittavan se, ettei ketipinoria sen valmistajan mukaan suositella unettomuuteen. Mutta unohdatte kokonaan MEIDÄT, joille se on ollut valtava pelastus unettomuuteen. Ja hyvinkin monia lääkkeitä käytetään muuhunkin kuin niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen. Jos se auttaa potilasta, niin mitä sitten?

Vierailija
16/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan vaarallista on ottaa jatkuvasti 12,5 mg per yö. Apteekissa

ovat vähätelleet vaarallisuutta, kun olen siitä kysynyt. Lääkäriin en ole päässyt pariin vuoteen, ovat uusineet reseptin Kannan kautta. Minulle on määrätty 25 mg per ilta, mutta otan vain puolet siitä ja nukun sillä yleensä hyvin.

Vierailija
17/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lihomalla. Sinä varmaan omasta kokemuksestasi höpäjät, pullervo. Eihän kaikki heittäydy sohvalle sipseillä elämään.

Vierailija
18/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti tosi pahojen haittavaikutusten lääke, se on psykoosilääke vaikka sitä pienemmillä annoksilla määrätään moneen muuhunkin ongelmaan. Kannattaa miettiä onko sitä järkevää syödä jos ei ole psykoottisten oireiden kaltaisesta ongelmasta kyse. Tiedän, että unettomuus voi olla ihan hirveä vaiva, mutta sinuna keskustelisin lääkärin kanssa siitä olisiko muita sinulle sopivia lääkkeitä. Ketipinoria ei pitäisi määrätä kevyin perustein.

Vierailija
19/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan vaarallista on ottaa jatkuvasti 12,5 mg per yö. Apteekissa

ovat vähätelleet vaarallisuutta, kun olen siitä kysynyt. Lääkäriin en ole päässyt pariin vuoteen, ovat uusineet reseptin Kannan kautta. Minulle on määrätty 25 mg per ilta, mutta otan vain puolet siitä ja nukun sillä yleensä hyvin.

Ihan hyvin voit ottaa määrättyä pienemmän annoksen jos se kerran toimii, niin minäkin teen. Otan yleensä vain puolikkaasta puolet. Mun käsittääkseni siinä ei ole muuta haittaa kuin se, että kun niitä pillereitä lähtee halkaisemaan niin se suojaava pinta on poistettu. Ja se taas johtaa siihen että se vaikuttaa nopeammin kuin pitäisi. Sen kun ottaa huomioon niin ei mitään hätää.

Vierailija
20/39 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 5mg vie tajun. Miten voi ottaa 200-500mg? Siis niinku miten?!?!

Kaikki leptit on myrkkyjä eikä kukaan ole noilla parantunut.

PKV lääkkeitä, eli laillistettuja huumeita.

"Anna sen lääkkeen toimia sun puolestasi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän