Sopisiko Elina Valtonen puolustusministeriksi?
Hesarin jutun perusteella tuntee kiinnostusta alaan.
"Kun Valtonen vuonna 2014 nousi varasijalta kansanedustajaksi, hän toivoi ensisijaisesti pääsevänsä puolustusvaliokuntaan.
Toive ei toteutunut, vaikka hän yritti esittää asialle hyvät perustelut.
Valtonen on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja tietotekniikan diplomi-insinööri. Tietotekniikan jatko-opintoja tehdessään Valtonen johti tutkimusryhmää, joka teki Puolustusvoimien teknilliselle tutkimuslaitokselle panssarivaunujen taisteluita simuloivan ohjelmiston.
Mutta se ei riittänyt avaamaan ovea puolustusvaliokuntaan. Sinne Valtonen pääsi vasta vuonna 2017, mutta vain puolen vuoden pätkäksi. Jatko-opinnot jäivät kesken."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009517787.html
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ehkä sopii mutta paremmin sopisi ulkoministeriksi. Petteri itse on vähän orpana pääministeriksi mutta tuskin hän astuu sivuun. Persut vielä hallituskumppaniksi niin tuskin tulee 4 vuoden kautta. Se on kahdessa vuodessa uudet vaalit.
Sen takia sinipuna (Kok + SDP + RKP + KD) olisikin parempi koko vaalikauden kestävä hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä että onko käynyt armeijan. armeijaa käymätön henkilö ei ole sovelias puolustusministeriksi.
En tiennytkään, että olen pätevä puolustusministeriksi, koska olen käynyt armeijan.
Ei muuta kuin CV:tä lähettämään.
Kannattaa mainita miten RK3, RK4 ja RK5 ammunnat menivät, mikä oli Cooperin testin tulos ja montako yötä tuli vietettyä metsässä hyvässä seurassa.
Ei muuta kuin CV:tä lähettämään.