Onko ok jos vahingossa ns. töksäyttää jotain mikä loukkaa toista?
Vaikka hajamielisyyksissään tai väsyneenä stressaantuneena tms.? Onko se ok ja ymmärrettävää vai paheksutteko sitä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vammainen täällä vähän väliä tehtailee näitä onko ok aloituksia?
Ikävää jos kaikki keskustelut eivät miellytä Teitä. Valittavissa on kaiketi kuitenkin Teitä miellyttäviäkin keskusteluja, eikä Teitä epämiellyttäviä keskusteluja ole pakko avata ja kommentoida.
No katoppas, siinähän se vammainen onkin.
Keskustelu vaikuttaakin kiinnostavan Teitä aika lailla, kun olette edelleen täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaisessa mielentilassa helposti sanoo pahoja. Pitää vaan silloin ymmärtää olla puhumatta, vaikka sitten miten puhumaan patisteltaisiinkin.
Pointti löytyi! Miksi on sellainen mielentila että puhuu mitä sattuu tai töksäyttää? Psyykkiset ongelmat! Aina pitää pyytää anteeksi ja muuttaa tapansa. Kenenkään ei tarvitse sietää jatkuvia hölynpölyjä jotka selitellään omilla valheilla ja sairaudella. Tämä on yleistä varsinkin nykyisin.
Tai sitten ihminen on silloin aidoimmillaan ja sanoo miten ne asiat on kiltteilemättä. Ihminen voi myös olla oikeasti Paha.
Oman käyttäytymisen hallitseminen. Ei sen puutetta selitellä vösymyksellä tai kännillä. Jos noissa tilanteissa loukkaa toista ihmistä, näyttää vain todellisen luonteensa, eli sen sijaan, että myöntäisi tilanteen olevan itselle ylivoimainen, hyökkää toiseen ihmiseen, tarkoittaa sitä ettei pysty tunnistamaan omia rajoitteitaan vaan näkee toisen olevan syypää!
Toisissa vika. Omassa itsessä ei mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaisessa mielentilassa helposti sanoo pahoja. Pitää vaan silloin ymmärtää olla puhumatta, vaikka sitten miten puhumaan patisteltaisiinkin.
Ei vaan pitää puhua ja olla rehellinen mutta ei alkaa valittaan. Se ei auta eikä saa syytellä muita koska monesti ei kehdata olla itsestä rehellinen. Ilkeyksiä pitää olla sanomatta mutta pitää selvittää miksi olet ilkeä?
Totta kai on. Kuka meistä nyt täydellinen olisi.
Jos asian tajuaa itse, niin aina voi pahoitella.
Jotkut paheksuu, jotkut loukkaantuu iäksi, jotkut antaa anteeksi ja jotkut ottaa huumorilla alun perinkin. Näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Voit päättää vain omasta reagoinnistasi, et muiden.
Vierailija kirjoitti:
Oman käyttäytymisen hallitseminen. Ei sen puutetta selitellä vösymyksellä tai kännillä. Jos noissa tilanteissa loukkaa toista ihmistä, näyttää vain todellisen luonteensa, eli sen sijaan, että myöntäisi tilanteen olevan itselle ylivoimainen, hyökkää toiseen ihmiseen, tarkoittaa sitä ettei pysty tunnistamaan omia rajoitteitaan vaan näkee toisen olevan syypää!
Toisissa vika. Omassa itsessä ei mitään vikaa. Niin-eli sinussa ei ole mitään vikaa, vaan kaikissa muissa, koko maailmassa on, etkä kykene käsittelemään eteesi tulevia ristiriitatilanteita, kun kaikki ei menekään kuten haluat? On kyllä sairaalloisen itsekeskeinen maailmankatsomus. Uutinen: sinä ja herkät loukkaantuvat tunteesi eivät ole maailman napa-käy joskus vihervasemmistokuplasi ulkopuolella.
Minulle on kerran käynyt näin, vieläkin hävettää. Kerroin ystävälle tarinaa, jonka lomassa aivan vahingossa ajattelemattomuuttani sanoin asian, joka varmasti loukkasi häntä. En kerro sitä oikeaa tapausta, mutta se oli tyyliin "se nainen työskentelee ihan kamalassa työssä jossain kirjastolla", missä ystävänikin työskentelee.
En tiedä miksi vedin esimerkiksi asian, joka päti myös ystävääni. Tajusin sen toki heti, etenkin ystäväni nihkeästä ilmeestä. Menin kuitenkin niin puihin, etten osannut sanoa mitään! En jotenkin voinut selittää parhain päin enkä edes pahoitella, sillä silloin olisin myöntänyt sanomani. Olin mato, ja vain vaihdoin aihetta. Puolustuksekseni minulla ei ole sanoa mitään muuta, kuin että olin vähän humalassa.
Emme ole puhuneet tästä mitään koskaan myöhemmin. Sen verran paljon asia painaa, että ehkä haluan tähän joskus palata ja pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan "itsehillinnästä". Tajuatteko, mitä se jatkuva omien negatiivisten tunteidensa sisään patoaminen ja teeskennelty ystävällisyys eli suomeksi valehtelu tarkoittaa? Se tarkoittaa masentumista, alistumista, kynnysmattona oloa, ahdistusta jota lääkitään päihteillä, kiusatuksi joutumista jne. Aikuisten ihmisten pitää kestää se, että kaikki eivät ole nuoleskelemassa hänen per..ettään ja jatkuvasti hymyilemässä vaan sanovat asiansa suoraan niillä taidoilla ja kyvyillä joita sillä hetkellä on käytettävissä. Tarkoituksellinen ilkeys on eri asia, mutta jos ihminen on kerta kaikkiaan täysin loppu, univelkainen,jokin trauma taustalla,vaikea kuormittunut elämäntilanne jne. on täysin ymmärrettävää,ettei kykene olemaan toisille ystävällinen. Sen mahdollinen töksäyttäjä osannee myös itse toiselle selittää ja pyytää anteeksi JOS on jotain anteeksipyydettävää. Tämä mielistelyn ja ylivarovaisuuden kulttuuri Suomessa tuottaa todella paljon mielenterveysongelmia ihmisille, aikaansaa seläntakana puukottamista, juoruilua, kateutta, kostamista jne. Miettikää vähän pidemmälle ja ottakaa itse vastuu siitä, miten reagoitte henkilöön,joka ei toimikaan juuri kuten te lumihiutaleet suuressa omahyväisyydessänne haluaisitte-kukaan ei pakota olemaan tekemisissä ihmisten kanssa,joista ette pidä.
Anteeksi nyt vain mutta minä en ole väsyneenä ilkeä. Sanon että olen väsynyt ja katsotaan myöhemmin tms. Miksi väsynyt purkaa huonoa oloa muihin? Pitää ottaa vastuu omista ongelmista. Jos on päästänyt ittensä niin syvälle niin pitää hakea apua. Ei se auta että on ilkeä muille. Ja anteeksi pitää pyytää ja sitten lopettaa tai en ainakaan sellasia ihmisiä jaksa. Ajatelkaa muitakin ja muiden tunteita. Lapsetkin kärsii kun aikuiset on ilkeitä ja kiukuttelee kun lapset.
Riippuu mikä aihe ja voi itse toisella kerralla näpäyttää yhtä loukkaavasti hmmm vahingossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan "itsehillinnästä". Tajuatteko, mitä se jatkuva omien negatiivisten tunteidensa sisään patoaminen ja teeskennelty ystävällisyys eli suomeksi valehtelu tarkoittaa? Se tarkoittaa masentumista, alistumista, kynnysmattona oloa, ahdistusta jota lääkitään päihteillä, kiusatuksi joutumista jne. Aikuisten ihmisten pitää kestää se, että kaikki eivät ole nuoleskelemassa hänen per..ettään ja jatkuvasti hymyilemässä vaan sanovat asiansa suoraan niillä taidoilla ja kyvyillä joita sillä hetkellä on käytettävissä. Tarkoituksellinen ilkeys on eri asia, mutta jos ihminen on kerta kaikkiaan täysin loppu, univelkainen,jokin trauma taustalla,vaikea kuormittunut elämäntilanne jne. on täysin ymmärrettävää,ettei kykene olemaan toisille ystävällinen. Sen mahdollinen töksäyttäjä osannee myös itse toiselle selittää ja pyytää anteeksi JOS on jotain anteeksipyydettävää. Tämä mielistelyn ja ylivarovaisuuden kulttuuri Suomessa tuottaa todella paljon mielenterveysongelmia ihmisille, aikaansaa seläntakana puukottamista, juoruilua, kateutta, kostamista jne. Miettikää vähän pidemmälle ja ottakaa itse vastuu siitä, miten reagoitte henkilöön,joka ei toimikaan juuri kuten te lumihiutaleet suuressa omahyväisyydessänne haluaisitte-kukaan ei pakota olemaan tekemisissä ihmisten kanssa,joista ette pidä.
Nämä sisään päin kääntyjät ja hiljentyjät ja itseänsä patoavat sairastuvat psyykkisesti. Heidän on haluttava tehdä muutoksia ja toimia oikein. Psyykkinen sairaus ei ole masennus. Menee sekaisin asiat koska nämä ihmiset selittelevät ja valehtelevat jopa lääkäreille. Siksi he väittävät olevansa esim. masennuksessa vaikka oikeasti voivat vain jostakin syystä huonosti. Nää pitäisi ymmärtää . Ihan kamalaa kun näitä saa varoa joka paikassa!
Mitä masentuneet ja ahdistuneet ihmiset "valehtelevat" lääkärissä? Monellako vastaanotolla olet ollut kuuntelemassa? Ymmärrätkö lainkaan,mistä masennus pohjimmiltaan kertoo? Psyykkinen sairaus ei ole masennus, wtf? Lauseessasi ei ollut mitään järkeä. Mitä muutoksia esim. traumoista kärsivän ihmisen tulisi tehdä ja miten niin "toimia oikein"? Hohhoijjaa, taattua mammapalstaa taas.
Jos minä olen väsynyt yms. Yms. enkä jaksa puhua mutta toinen kärttää siitä huolimatta, niin kyllä siinä toisessakin vähän syytä on. Kenelläpä nyt ei hermot palaisi jankkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Aikuisen ihmisen pitää pystyä kontrolloimaan omia puheitaan, jos ei ole mitään tourettea.
Jos ei kovin hyvin tunne toista osapuolta, AINA on loukkaantumismahdollisuus. Toiset loukkaantuu ja toiset nauraa kömmähdyksille ja kolmas ei edes huomaa mitään tapahtuneen.
Lausahduksen "oletpa säteilevä" voi ottaa niin monella tavalla.
Älä jauha kakkaa. Selityksen makua. Kyllä sitä vithuilua voi selutellä sillä että otat itseesi vaikka halusinkin loukata sinua. Kyllä sen puhetavan tunnistaa mutta on paljon ihmisiä joita ei vois vithuakaan kiinnostella ja sit on niitä jotka ei puolusta koskaan ketään mutta ilkeät kyllä tukee toisiaan. Sinä aloitit ja olit hänelle ilkeä niin minäpä jatkan. Aivan syvältä tällänen käytös. Onneksi oppivat kun saavat koulutusta näpäytysten muodossa. Sitten tulee itku. Voi ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain mutta minä en ole väsyneenä ilkeä. Sanon että olen väsynyt ja katsotaan myöhemmin tms. Miksi väsynyt purkaa huonoa oloa muihin? Pitää ottaa vastuu omista ongelmista. Jos on päästänyt ittensä niin syvälle niin pitää hakea apua. Ei se auta että on ilkeä muille. Ja anteeksi pitää pyytää ja sitten lopettaa tai en ainakaan sellasia ihmisiä jaksa. Ajatelkaa muitakin ja muiden tunteita. Lapsetkin kärsii kun aikuiset on ilkeitä ja kiukuttelee kun lapset.
Et sitten lukenut mitä kirjoitin tai sisälukutaito on heikko? Kuten totesin: mielistelyn ja vaikenemisen kulttuuri, jossa on seliteltävä ja sössötettävä tuntemattomille omia asioitaan, jos on vähänkään huonolla tuulella. Pohjois-korea, maailman onnellisin psyykenappeja ravinnokseen käyttävä, alkoholisoitunut, nuorison huumeongelmissa johtavan paratiisin lammaskansa. Juu, puhutaan melko eri tason asioista, kuin pienestä väsymyksestä nyt tässä-miksi kommentoit jos et ymmärrä mitä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen väsynyt yms. Yms. enkä jaksa puhua mutta toinen kärttää siitä huolimatta, niin kyllä siinä toisessakin vähän syytä on. Kenelläpä nyt ei hermot palaisi jankkaamiseen.
Niinpä, minä ainakin kunnioitan toisten rauhaa ja henkilökohtaista tilaa enkä väkisin tuppaa mihinkään. Rumastihan siinäkin saa korvilleen jos väkisin tunkee etuovesta sisään vaikkei toinen haluaisi päästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti löytyi! Miksi on sellainen mielentila että puhuu mitä sattuu tai töksäyttää? Psyykkiset ongelmat! Aina pitää pyytää anteeksi ja muuttaa tapansa. Kenenkään ei tarvitse sietää jatkuvia hölynpölyjä jotka selitellään omilla valheilla ja sairaudella. Tämä on yleistä varsinkin nykyisin.
Tai sitten ihminen on silloin aidoimmillaan ja sanoo miten ne asiat on kiltteilemättä. Ihminen voi myös olla oikeasti Paha.
Tottakai hän on aidoimmillaan koska on psyyk. sairaus joka vastavuoroisesti tuo esille hänet. Tällaiset ihmiset eivät ole hyviä vaan pahoja ja valitettavasti tekevät paljon pahaa eli ovat pahoja. Jopa sitten tunnekylmimpiä. Sori jos osui. Hahhah.
Ei ole ok. Aina voi ja kannattaa pyytää anteeksi vilpittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Ja nämä sairastuvat ja pahenevat kun eivät tee muutoksia koskaan. Eiköhän tämä näyttelijoiden maailmankuva jo riitä. Kiitos että olet rehellinen!
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Kuka meistä nyt täydellinen olisi.
Jos asian tajuaa itse, niin aina voi pahoitella.
Inhimillistä kyllä mutta jos ei ymmärrä se tarkoittaa ettei ole ihan terve. Yleensä se ettei ymmärrä tarkoittaa esitän että en ymmärrä koska valehtelen ja olen epäterve eli sairas. Monet vielä nauttivat tästä toiminnastaan joka taas kertoo hyvin epäterveestä psyykkisesti sairaasta ihmisestä. Ei ole tervettä nauttia kiusaamisesta ja pahan tekemisestä sekä aiheuttamisesta. Se on sadismia. Näin.
Nämä sisään päin kääntyjät ja hiljentyjät ja itseänsä patoavat sairastuvat psyykkisesti. Heidän on haluttava tehdä muutoksia ja toimia oikein. Psyykkinen sairaus ei ole masennus. Menee sekaisin asiat koska nämä ihmiset selittelevät ja valehtelevat jopa lääkäreille. Siksi he väittävät olevansa esim. masennuksessa vaikka oikeasti voivat vain jostakin syystä huonosti. Nää pitäisi ymmärtää . Ihan kamalaa kun näitä saa varoa joka paikassa!