IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi
Kommentit (9493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehyn Rytkösen vinkeä näkemys lasten seksualisoinnin kritiikistä:
"Sinä ja minä olemme kasvaneet Veskun Tyyne-roolia katsellen. Meidän lapsemme ovat nähneet Aku Hirviniemen Marja Tyrnin ja torttujen kastumisen. Missä paheksuntasi oli silloin? Kirjoituksesi on hyvin vaarallinen ja vihamielinen. Olen hyvin pahoillani, Cristal. Dragfobia on valikoivaa."
"Sanot, että drag palvelee pedofiileja. Ajatteletko samoin Veskusta, Aku Hirviniemestä, Pirkka-Pekka Peteliuksesta jne?"
https://twitter.com/millaryt/status/1649704563581022209
Ihan kuin Rytkönen ei olisi ymmärtänyt lukemaansa, vaan tuli kiire hyvesäteillä.
Olisko ero siinä, että vesku oli aikuinen kuten kait hirviniemi ja peteliuskin omalta osaltaan? Eikä jokainen mieskoomikko mekossa taida olla ihan drag:ia?
Eikä drag ole mitenkään elimellinen osa lgb-maailmaa, eivätkä drag ja trans ole rinnasteisia. Isoa osaa homoseksuaaleista drag ei kiinnosta pätkääkään. Dragin ongelmallisten piirteiden kritisointi ei ole lgb-ihmisten kritisointia ryhmänä, vielä vähemmän mitään transien kansanmur haan kiihottamista.
Tässä keskustelussa suurin osa liittää kaikki seksuaalivähemmistöt ja jeihin liittyvät ilmiöt samaan pataan ja tuominnut kaikki friikeiksi ym. Sen tähden täällä on todella vaikea käydä mitään rakentavaa keskustelua mistään aiheisiin liittyvää. Ja lisäks kaikki, ihan kaikki, ovat vihervassareita, jotka eivät älyä tuomitä kaikkia.
Oletko sinä muka ollut rakentava ja halunnut ymmärtää muiden tulokulman aiheeseen?
No kysymyksesi asettelu on niin asenteellinen, et ihan sama mitä vastaan. Et loppujen lopuksi tiedä, olenko osallistunut mitenkään.
Johda esimerkilläsi ja näytä, kuinka eri mieltä olevien kanssa toimitaan asiallisesti ja kunnioittavasti? Yleensä parasta johtamista on omalla esimerkillään johtaminen. Muiden huono käytös ei ole lupa omalle huonolle käytökselle. Kun demonisoitte jonkun transfoobikoksi tai persunazzikonsuksi, niin eihän hän ole teille enää ihminen.
No itse en ole noin toiminut tai ketään nimittänyt. Enkä ymmärrä tätä asetelmaa te vs. me. Ihmisiä kaikki olemme, miksi emme kohtele toisiamme siten. Olen kertonut joitain esimerkkejä omasta elämästä. Ja saanut sit vähemmän rakentavia kommentteja vastaukseksi. Syytöksiä vihervassarifemakuudesta jne. Ei ole omat asiallisuudet saaneet asiallista vastaanottoa.
Aihepiiri itsessään on kiinnostava ja tässä mielestäni on eri kerroksia, ei ole ihan mustavalkoista. Mutta asiallinen keskustelu ei ota kierroksia, kun se tyrmätään ykspuoleisella tyrmäysasenteella. Harmi.Eli Ariell sai asiallista palautetta äitiydestään, ulkonäöstään, mielenterveydestään ja ammatillisesta osaamisestaan? Jos jotain tässä maailmassa pitää välttää, niin transien mielenpahoittamista biologisilla tosiasioilla, tai helvetti repeää. Silloin ei ole toimeentulokaan turvassa ja kannattaa varautua tappo- ja raiskausuhkauksiin, doxxaamiseen, mustamaalaamiseen ja suoraan valehteluun. Suomessahan naisten oikeuksia puolustavan järjestön perustajien henkilötiedot levitettiin nettiin suunnilleen saman tien, kun yhdistys oli perustettu. Ja kaikkihan tietävät, kuinka tasapainoisia seuraajia Trantifa-aktiiveilla on.
Kyllä tässä kuviossa on tasan yksi ääripää ja se ei ole biologisten tosiasioiden toteajat eivätkä naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksien puolustajat.
Eli on ok tyrmäyä kaikki asiallinen keskustelu asiattomuuksilla, koska jotkut ovat olleet id*ootteja Siniä kohtaan? Ja samalla sit haukkua kaikki, jotka mullään tasolla on trans-aatteen puolella, siihen samaan suohon, jossa nää uhkailijat ym. ovat? No täässä sit soppa valmis, metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Turha siis edes yrittää mitään asiallista.
Transpuolella tuntuu olevan aika vähän tätä maltillisuutta, mutta sitäkin enemmän uhriutumista, riehumista, mollaamista ja uhkailua. Olihan teille todella vaikea kritisoida drag-lapsi-dokkarin kuvaamaa ilmiötä, käsittelytapaa ja esityspaikkaa. Cristal Snow'kin veti kunnon kilarit, vaikka kukaan ei ollut kieltämässä aikuisten drag-harrastusta.
En ole vastuussa kaikkien transihmisten sanomisista. En edes tiedä, mitä on missäkin sanottu. Idiotismi on idiotismia, oli aate mikä hyvänsä. Kannatan transihmisten oikeutta elää sitä elämää, jonka tuntevat omakseen. Enkä hyväksy, että heitä kutsutaan friikeiksi ym. En tietenkään kannata yhdenkään häiritsijän päästämistä miesten tai naisten pukkariin, enkä lasten käyttöä missään, mikä ei ole heidän ikätasolleen sopivaa.
Ylilyönnit kaikessa julkisessa keskustelussa on ylilyöntejä ja sitä tapahtuu aina kaikilla osapuolilla. Se on rumaa, tyoerää ja jopa pelottavaa, eikä ikinä johda mihinkään hyvään. Ihan sama, mitä mieltä on niiden ylilyöntien takana.Enimmäkseen onkin kritisoitu itsemäärittelyä lieveilmiöineen, lasten transiuttamista, homoseksuaalien eheyttämistä ja nyt viimeisimpänä lasten sekoittamista dragin aikuismaailmaan. Friikkijutut kannattaa jättää omaan arvoonsa, käytännössä ne ovat aina aktivistien näppiksiltä. Suurimmalle osalle on ihan yksi lysti, mitä aikuinen tekee keholleen ja elämälleen transkontekstissa.
Voi olla aktivistien näppiksiltä tai sitten ei. Mistä sinä sen tiedät? Niiden trollien joukossa sinä nyt kuitenkin valitset keskustella, vaikutat olevan hieman enemmän sinne heidän leiriin kallellaan, etkä tuomitse mitään friikkipuheita. Niin onko kovin ihme jos sutkin tulkitaan osaksi sitä joukkoa? Sinä luulet keskustelevasi asiallisesti noista aiheista ja todellisuudessa tää keskustelu on jotain ihan muuta.
Ja sinä et halunnut tulla yhdistetyksi transaktivistien joukkoon ja nyt olet itse tulkitsemassa muita täyttä häkää :D Heippa.
Heippa vaan! Tässäkin ketjussa on useampi kommentoija, eli kommenttisi ei osunut nyt. Olis niin pal helpompaa, jos keskityttäis enemmän aiheeseen, kuin kirjoittajiin. Mut se ei taida enää onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On laumaeläimillä tätä ns. sukupuolettomuutta. Niissä alfat ovat lisääntyjiä, ja muut lauman jäsenet sit ei niinkään. Esim. uroksilla (lukemani mukaan, ei ole tähän hätään lähdettä) voi tulla nisistä maitoa, jos pennut jostain syytä jäisivät muuten ilman. On kuulemma ihan ihmisurostenkin nisistä tullut maitoa. En tiedä syytä tähän. Lisäksi laumoissa ne ei-alfaurokset eivät kehity yhtä urosmaisiksi. Näin voi käydä myös koiraperheissä, joissa on yks selkeä alfauros, toinen uros kehittyy feminiimisemmäksi.
Toi maitojuttu on valhe, koirajuttu samoin. Nimim. googletustaitoinen koirakasvattaja.
Sitä oon miettinyt, et jos luonnossa kaikki on tarkoituksenmukaista, miksi miehillä/uroksilla on nisät?
Samasta syystä kuin häntäluut ja varpaat ja ties mitä. Nyt on argumentit aika pussin pohjalta jo. =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.
Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.
Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.
No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.
Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?
Siksi että tämä on keskustelupalsta, jossa voi jakaa ajatuksia.
Ei haittaa jos pidät foobikkona, en aio kutsua miehiä naisiksi siltikään.Minä en koskaan kutsu ketään heidän sukupuoli-identiteetin mukaan(tai edes sen, mikä käsitys minulla siitä on). Yksinkertaisinta on kutsua nimellä ja antaa ihmisten olla, miten kokevat.
Kiitos. Olen syntynyt naiseksi ja koen itseni naiseksi. Olen nainen. Olen synnyttänyt ja tulen kokemaan vaihdevuodet. Olen aito nainen. En cis-nainen, joten älkää kutsuko minua siten.
Sinulle hyvä nimitys olisi Synnyttäjä.
Biologisesti olen nainen, joka pystyy synnyttämään. Ja olenkin synnyttänyt viisi lasta. Eli puhutaan naisista ja miehistä. Naisen nimittäminen synnyttäjäksi on yhtä alentavaa kuin miehen nimittäminen siittäjäksi. Lasta ei pelkästään synnytetä vaan lapsi kasvaa pienestä ja usein epävarmastakin alusta pikku hiljaa äidin mahassa. Äiti kantaa omassa kehossaan uutta elämää, ihmettä. Ja lapsi tuntee syntyessään äitinsä sydämensykkeen ja äänen ja nämä rauhoittavat lasta sen ollessa avuton vauva.
Lapsen saaminen on aina lahja ja lapsen synnyttämistä suurempi asia on lapsen kasvattaminen. Sen tekevät yhdessä vanhemmat, useimmiten äiti ja isä, joskus kaksi äitiä tai kaksi isää, joskus jopa isovanhemmat.
Minä taas nainen, joka ei ole synnyttänyt, enkä enää menstruoikaan menopaussin läpikäytyäni. Näin ollen on todella kätevää, että meillä on termi, joka kattaa edellisen lisäksi myös kaltaiseni tapaukset:"Nainen" on tuo termi.
Lainaamaasi tekstiin viitaten, ei se cis-naisen lapsen synnytys mikään ihme eikä lahja ole vaan täysin tavanomaista biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On laumaeläimillä tätä ns. sukupuolettomuutta. Niissä alfat ovat lisääntyjiä, ja muut lauman jäsenet sit ei niinkään. Esim. uroksilla (lukemani mukaan, ei ole tähän hätään lähdettä) voi tulla nisistä maitoa, jos pennut jostain syytä jäisivät muuten ilman. On kuulemma ihan ihmisurostenkin nisistä tullut maitoa. En tiedä syytä tähän. Lisäksi laumoissa ne ei-alfaurokset eivät kehity yhtä urosmaisiksi. Näin voi käydä myös koiraperheissä, joissa on yks selkeä alfauros, toinen uros kehittyy feminiimisemmäksi.
Toi maitojuttu on valhe, koirajuttu samoin. Nimim. googletustaitoinen koirakasvattaja.
Sitä oon miettinyt, et jos luonnossa kaikki on tarkoituksenmukaista, miksi miehillä/uroksilla on nisät?
Samasta syystä kuin häntäluut ja varpaat ja ties mitä. Nyt on argumentit aika pussin pohjalta jo. =D
No eihän se ollut mikään kannanotto?? Vilpitön pohdinto. Aika vainoharhaista tulkintaa nyt. Toki oli ohi aiheen, se unohtu mainita.
Kumpaa sukupuolta se Sini pesuaine nyt sitten on?
Sen kyllä huomaa, kun transaktivistit saapuvat ketjuun iltapäiväkerhosta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntäluu voi ollakin joku jäänne, en tiedä, mut kyl varpailla on ihan olennainen tehtävä nykyihmiselle. Menetäpä yks, niin ymmärrät. Sama, kuin toteis et kädet ja jalat on jäänne jostain.
Eikä häntäluu ole mitenkään sukupuosidonnainen, kuten nisien tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia on vain kaksi kuinka ennen ollaan tultu toimeen kahdella ei se siittä miksikään muutu valehtemalla itselleen että on jotain muutakin
Tuleeko sukupuolia lisää kasvi- ja eläinmaailmaankin? Mitä tulee uroksen ja naaraan tai heteen ja emien lisäksi?
Sit on vielä merihevoset...En ole ajatellut näitä kylläkään muunsukupuolisiksi, vaan että luonnossakin sukupuolet ovat moninaisempia, kuin mitä yleisesti ajatellaan.Jaaha, päästy taas meeihevosiin. Aika pientä ympyrää tämän gendersakin jutut pyörii, samat virren veisuut joilla yritetöän tehdä fiktiosta faktaa.
Kaikilla nisäkkäillä on 2 sukupuolta.
Se että laumaeläimillä on hierarkia (myös meillä ihmisillä, muuten ei homma toimi) , ei tee yhdestäkään lauman jäsenestä eri sukupuolta, mitä se oikeasti on.
Kaikilla on laumassa oma paikkansa ja tehtävänsä.
Semmoista se elämä on.Hyvin sanottu. Ja itse asiassa merihevosuroksen rooli ei ole yhtään sen moninaisempi kuin ihmisuroksen. Vaikka se toimii eri lailla kuin ihmisuros, niin merihevosuroksen roolissa ei ole paljon valinnanvaraa. Se synnyttää poikaset, koska se on sen biologinen rooli, ei siksi, että olisi kehodysforian takia päätynyt siihen, että haluaa synnyttää.
Siksi onkin outoa, että synnyttävät transmiehet kutsuvat itseään merihevosisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa sukupuolta se Sini pesuaine nyt sitten on?
Läskipää hyvä miettii hetken että kumpikos synnyttää, mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Uppis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassuhan tuo ulostulo oli. Miksi ihmeessä? Tiesi aiheuttavansa kohun ja tiesi, että todella monella tuollainen tuo tuskaa. Itsemurhaluvut ovat valtaväestöön verrattuna koholla, mikä kertoo sisäisestä tuskasta. Et en oikein tajua, että miksi tällaisissa asioissa härkitään heikommassa asemassa olevia.
Toivottavasti itsemurhat on vähentynyt wokeilun myötä. Tietääkö joku onko?
Itseasiassa lienevät lisääntyneen, koska epävarmuus, toivottomuus, epätoivoisuus lisääntyy, ja itsemurhia tekee yhä nuoremmat, koska heitä vaaditaan liikaa. Esim. pitäisi päättää oma sukupuolensa, toisin kuin isä ja äiti, roolimallit joihin voi aina luottaa, suurimmassa osassa tapauksia. Eikä sillä ole mitään väliä, koska kukaan ei oikeasti välitä, koska ne lapset ovat vain groomauksen kohde, vapaata riistaa aikuisille p*rvoille.
Meillä täällä todellisuudessa, realistien parissa homma menee niin, että jos asiasta ei tehdä suurta numeroa, aika parantaa liki 100% sukupuolestaan epävarmoista, ja heistä huikea valtaosa päätyvät homoseksuaaleiksi aikuisiksi. Suunnilleen jokainen lapsi kokee epävarmuutta sukupuolestaan ja seksuaalisesta suuntautumisestaan, koska se on osa kehitystä ja puberteettia. Jos tähän ei puututa, 96 % sopeutuu alkuperäiseen sukupuoleensa ja 4% on niitä, jotka oikeasti tarvitsevat hoitoa. 96% joukosta noin 80% päätyy homoseksuaaleiksi, loput tyytyvät olemaan heteroita jne. Miksi puhutaan kuin kaikki 100% sukupuolestaan jne. epävarmoista tulisi pakottaa hoitoon ASAP, kun 96% paranee itsestään muutamassa vuodessa? Siksi, että tämä on bisnes amerikasta, ei ole vähäisintäkään tarkoitusta auttaa näitä nuoria, on vain tarkoitus tehdä rahaa, muodostaa jatkumo, jossa nämä jokaisessa elämänsä vaiheessa pettymykseen ja itsemurhaan asti saavat esittää mitä haluavat esittää.
Aina kun tyrkytetään sukupuolenkorjausta nuorelle, käytännössä sanotaan, että sinä olet parempi jos sinut steriloidaan ja siirretään pois geenipoolista, sinusta tehdään hylkiö joka ei kelpaa heteroille, ei homoille, ei transuille,, Esim. Pöljyyden emämaassa USA:ssa on jo paljon paheksuttu sitä, että heteromiehet haluavat deittailla vain syntyperäisten naisten kanssa. Voi tåtä ihmettä kummaa, henkilön henkilökohtainen preferenssikö saa päättää ketä hän deittailee? Kuka olisi uskonut, että tässä mennään näin pitkälle....odotas....khm....näinhän se on aina mennyt, todellisuudessa. Homot deittailee homoja, lesbot lesboja jne. ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi ympärillä pyörivät lumihiutaleet ja maailmanpelastajat..
Tuli tämä Hesarin kommentti mieleen, tavisheterot ja homot ovat nykyään passé, pitää olla extra speshul:
"Mitä sukupuolen moninaisuuteen tulee, kävimme läpi nyt 12-vuotiaan lapseni kanssa vähemmistöasioita sitä mukaa kun kysymyksiä tuli. Jo hyvin varhainkin, koska uskon ikätasoiseen kasvatukseen enkä mihinkään haikaratarinoihin. Ei ollut mitään ongelmaa.
Nyt vuosia myöhemmin tyttäreni on itkenyt minulle esim. sitä, että hän ei tiedä, mikä on suuntautumiseltaan, kun kaverit painostavat olemaan esim. bi- tai panseksuaali ja hän pelkää olevansa hetero. Hetero kun ei tyttöjen joukossa ole in, eikä kukaan tyttäreni kavereista hetero olekaan. Yksi on transseksuaali, yksi panseksuaali, yksi bi ja yksi lesbo.
Eiköhän moninaisuuskasvatus ole mennyt niin perille kuin vain voi, kun tulos on tämä."
Jo 12-vuotiaat miettivät pronomineja, mitä sukupuolta ja seksuaalisuutta pitäisi edustaa ollakseen in ja hot muiden nuorten silmissä. Sinänsä identiteettikipuilu kuuluu nuoruuteen, mutta kun siihen lisätään transtuputus, blokkerit, hormonit ja amputoinnit, niin jälki voi olla hyvin rumaa. Ole siinä sitten maskuliininen peruslesbo irtileikatuilla rinnoilla, kun ei se transmaskuliinius ollutkaan se oikea juttu.
Täytyykö sitä oikeasti jo 12-vuotiaan tietää, että onko turri, trans, aseksuaali vai pan. Kuka tarvitsee tällaista tietoa? Vanhempien olisi hyvä olla kärryillä lapsen käyttämistä somekanavista ja katsotuista tiktokeista ja kaverienkin kiinnostuksista. Ihmisellä on koko elämä aikaa tutkailla ja selvitellä suuntautumisiaan ja mieltymyksiään. Lapset voisi jättää rauhaan Setan transtyöpajoilta ja pronominipinssien askartelulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.
Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.
Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.
No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.
Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?
Siksi että tämä on keskustelupalsta, jossa voi jakaa ajatuksia.
Ei haittaa jos pidät foobikkona, en aio kutsua miehiä naisiksi siltikään.Minä en koskaan kutsu ketään heidän sukupuoli-identiteetin mukaan(tai edes sen, mikä käsitys minulla siitä on). Yksinkertaisinta on kutsua nimellä ja antaa ihmisten olla, miten kokevat.
Kiitos. Olen syntynyt naiseksi ja koen itseni naiseksi. Olen nainen. Olen synnyttänyt ja tulen kokemaan vaihdevuodet. Olen aito nainen. En cis-nainen, joten älkää kutsuko minua siten.
Sinulle hyvä nimitys olisi Synnyttäjä.
Biologisesti olen nainen, joka pystyy synnyttämään. Ja olenkin synnyttänyt viisi lasta. Eli puhutaan naisista ja miehistä. Naisen nimittäminen synnyttäjäksi on yhtä alentavaa kuin miehen nimittäminen siittäjäksi. Lasta ei pelkästään synnytetä vaan lapsi kasvaa pienestä ja usein epävarmastakin alusta pikku hiljaa äidin mahassa. Äiti kantaa omassa kehossaan uutta elämää, ihmettä. Ja lapsi tuntee syntyessään äitinsä sydämensykkeen ja äänen ja nämä rauhoittavat lasta sen ollessa avuton vauva.
Lapsen saaminen on aina lahja ja lapsen synnyttämistä suurempi asia on lapsen kasvattaminen. Sen tekevät yhdessä vanhemmat, useimmiten äiti ja isä, joskus kaksi äitiä tai kaksi isää, joskus jopa isovanhemmat.
Minä taas nainen, joka ei ole synnyttänyt, enkä enää menstruoikaan menopaussin läpikäytyäni. Näin ollen on todella kätevää, että meillä on termi, joka kattaa edellisen lisäksi myös kaltaiseni tapaukset:"Nainen" on tuo termi.
Lainaamaasi tekstiin viitaten, ei se cis-naisen lapsen synnytys mikään ihme eikä lahja ole vaan täysin tavanomaista biologiaa.
No on se minulle ollut ihme ja lahja, et kaksi luojan luomaa oon maailmaan saattanut. Samalla, kun on maailman luonnollisin asia, on maailman ihmeellisin. Sen jälkeen ihmeellisintä ollut oman koiran saamat pennut, kun ei ees tiedetty kantavan. Uusi elämä on aina suuri ihme, eikä yleisyydestä riippumatta muuksi muutu.
Osittain tämän takia tuntuu ihan käsittämättömältä, kuin rumasti ihmiset toisistaan puhuu. Erimielisyydet ja näkemyserot eivät ole mikään oikeutus niille. Oomme kaikki olleet pieniä ihmeitä joskus, milloin meistä tulee kamalia otuksia, joilta puuttuu täysi kunnioitus toista elämän ihmettä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa, kun transaktivistit saapuvat ketjuun iltapäiväkerhosta :D
No onpas taas, hm...asenne. En oo huomannut yhdenkään aktivistin täällä olevan. Hyvin maltillista ollut heidän puoleltaan. Rumia kommentteja ei ole näkynyt.
Onko joku transaktivisti tai drama queen ehtinyt tuomitsemaan Ukkolan saamat uhkaukset ja tappouhkaukset? Kannattaako pidättää hengitystä, vai kantaako Ukkola nyt sitä sananvastuuta?
"It doesn't happen... until it happens"
"Second 'Drag Queen Story Hour' Reader in Houston Exposed as a Convicted Child Sex Offender"
https://www2.cbn.com/news/us/second-drag-queen-story-hour-reader-housto…
"It doesn't happen... until it happens again and again"
Twitter just removed all the links to articles about Pedo Drag Queens I posted in a Thread. I'll post them all again, here.
Vihervasemmiston mielestä lapsille sopivia näkymiä:
https://twitter.com/ilovepreserves/status/1650428194657382400?cxt=HHwWg…
Vierailija kirjoitti:
Onko joku transaktivisti tai drama queen ehtinyt tuomitsemaan Ukkolan saamat uhkaukset ja tappouhkaukset? Kannattaako pidättää hengitystä, vai kantaako Ukkola nyt sitä sananvastuuta?
Eikö tää kannattais selvittää sieltä Ukkolan foorumilta? Vai oikeastiko odotat, et tänne joku satunnainen tulee jotain puolustaa? Itse en Ukkolan sivuilla käy, koska en pidä hänen tarkoitushakuisesta vastakkain asettelustaan. Minkään asian kohdalla. On ihan itse myöntänyt, et hakee reaktioita ja on itse ehkä 75% asian takana.
Titityy: "Itse olen seurannut muutamina vuosina drag-satutuokioita Pridessä. Esiintyjänä on ollut hahmo, joka on jakkupuvussaan, maltillisessa kampauksessaan ja valkoisina hehkuvissa hampaissaan muistuttanut pikemminkin amerikkalaista isoäitiä kuin seksiä tihkuvaa aikuisviihde-esiintyjää."
Todellisuus: https://twitter.com/ilovepreserves/status/1650428194657382400?cxt=HHwWg…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia on vain kaksi kuinka ennen ollaan tultu toimeen kahdella ei se siittä miksikään muutu valehtemalla itselleen että on jotain muutakin
Tuleeko sukupuolia lisää kasvi- ja eläinmaailmaankin? Mitä tulee uroksen ja naaraan tai heteen ja emien lisäksi?
Sit on vielä merihevoset...En ole ajatellut näitä kylläkään muunsukupuolisiksi, vaan että luonnossakin sukupuolet ovat moninaisempia, kuin mitä yleisesti ajatellaan.Jaaha, päästy taas meeihevosiin. Aika pientä ympyrää tämän gendersakin jutut pyörii, samat virren veisuut joilla yritetöän tehdä fiktiosta faktaa.
Kaikilla nisäkkäillä on 2 sukupuolta.
Se että laumaeläimillä on hierarkia (myös meillä ihmisillä, muuten ei homma toimi) , ei tee yhdestäkään lauman jäsenestä eri sukupuolta, mitä se oikeasti on.
Kaikilla on laumassa oma paikkansa ja tehtävänsä.
Semmoista se elämä on.Hyvin sanottu. Ja itse asiassa merihevosuroksen rooli ei ole yhtään sen moninaisempi kuin ihmisuroksen. Vaikka se toimii eri lailla kuin ihmisuros, niin merihevosuroksen roolissa ei ole paljon valinnanvaraa. Se synnyttää poikaset, koska se on sen biologinen rooli, ei siksi, että olisi kehodysforian takia päätynyt siihen, että haluaa synnyttää.
Niin ja kun merihevonen ei ole edes nisäkäs, niin en ymmärrä millä logiikalla kaivellaan kalalajista yhtymäkohtia transisteluun.
Eikä merihevosetkaan mitään transeja ole, vaan ihan normaaleja merihevosia. Jätetään edes merihevoset genderöinniltä rauhaan.