En koskaan vaihda multia, kasvini kukoistavat
Toisen ketjun innoittamana.
En siis vaihda multia. Lisään jos vähenee ja lannoitan keväästä loppukesään. Mun viherkasvit ja kukat kukoistavat ja voivat loistavasti. Ongelmana lähinnä, että tahtovat kasvaa liian isoiksi. Sitten hävitän ja ostan uusia.
Olen sitä mieltä että multakauppiaat ovat keksineet vaihtamisen.
Parvekekukatkin istutan vanhoihin multiin, lisään vain lannoitteet. Saan vuosittain kehuja upeista kukista.
Kommentit (8)
Riippuu täysin kasvista. Minäkin pidän marraskuunkaktukseni samassa mullassa ja lisään vain vähän multaa ja ovat kukkineet monta kertaa vuodessa näin jo yli 20 vuotta samassa ruukussa, mutta toiset kasvini tarvitsevat kyllä mullanvaihtoa.
En vaihda minäkään.
Rapsuttelen vähän päältä vanhoja pois ja uutta tilalle.
Kyllä ne uuden mullan ravinteet valuu sinne juuristoon.
Joskus laitan ravinteita kasteluveteen keväällä ja kesällä.
Kauniisti kukoistavat!
Mää kakkaan aina kasvieni juurille niin kukoistavat.
Anopinkielet alkoivat kitua, kun olivat olleet samoissa mullissa kolme vuotta. Vaihdoin alku vuodesta uudet mullat, niin nyt taas kukoistavat. Joten en usko ap:n tarinoita.
Sama juttu. Olen huomannut, että muovikukat ja -köynökset ovat todella helppohoitoisia.
Mäkin mietin tota mullanvaihtoasiaa. 2 vuotta vanhat kasvit, en oo vaihtanu kertaakaan multia, enkä lannoittanu. Ihan hyvin näyttää voivan. Pitäiskö tehdä jotain vai ei, arvon.
Minö en halua hävittää kasvejani jos kasvavat isoiksi.