Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: ostatteko lapsenne kummeille joululahjoja?

30.11.2006 |

Mietimme, kuuluuko meidän ostaa lapsemme kummeille joku joululahja, kun he ostavat lapsellemme lahjan, vastavuoroisesti siis? He ovat kavereitamme, mutta aiempina jouluina emme ole lahjoja vaihtaneet.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan ei osteta lahjoja aikuisille, paitsi ihan lähisukulaisille. Itse kummina en odota saavani lahjoja kummilapsiltani.

Vierailija
2/10 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempina vuosina siis ollaan viety kummeille jonkinlaiset kukkaistutukset.

Tänä vuonna ajateltiin " korvata" tuo kukka jonkilaisella kynttilällä . Jokaisella noita kukkia on kai muutenkin ihan tarpeeksi, niin ajateltiin, että kynttilä on kiva " korvike" . Ja meinattiin vielä, että jos ostaa tollasen marmorikynttilän, niin siitähän tulee kukanmallinen poltettaessa...

Kyllä minusta on kiva, että lapsi muistaa kummiaan jouluna. Tosin jokainen vanhempihan tekee oman ratkaisunsa ja itse emme esim saa kummitytöltä mitään jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme hanki lahjoja kuin omille lapsille, kummilapselle ja isovanhemmille. Olemme sopineet mieheni että minun sisarusten kanssa, ettei lahjoja osteta toisillemme. Vietämme joulun muuten yhdessä heidän kanssaan ja se tuntuu merkittävimmältä. Enemmän panostetaan omien lasten lahjoihin.

Vierailija
4/10 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päätänyt, että muistamme kummeja jotenkin. Itselläni on neljä kummilasta ja niistä kaksi ei muista minua edes joulukortilla. Toiselle näistä olen pelkkä tavarantoimittaja, joulukuun alussa tulee tekstiviesti mitä pitää ostaa lahjaksi. Kummipoikaani näen kerran tai kaksi vuodessa, viime joulunakin kummipojan vanhemmat hakivat lahjan minun työpaikalta. En saanut minkäänlaisia onnitteluja edes oman vauvan syntymän johdosta. Tylsää!

En odota kummilapsilta (vanhemmilta)erityisiä huomion osoituksia, mutta tietynlainen kohteliaisuus tai hyvä käytös olisi sentään suotavaa. Tämän takia haluan muistaa kummeja pienellä lahjalla.

Vierailija
5/10 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta lasten kummeille varsinaisia lahjoja, mutta muistamme heitä henkilöstä riippuen jollain eli joulukahvilla, suklaalla, glögillä, kukalla tms. Tänä jouluna esikoinen on askarrellut kanssani joulukoristeet omille ja pikkuveljensä kummeille. Jos jaksan, tästä voi tulla vaikka perinne, meillä oli kivaa ja koristeet on aika hienoja.

Vierailija
6/10 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitamme joulukuussa kummeille pitkän kirjeen, jossa kerrotaan mitä lapsellemme kuuluu, mistä nykyään tykkää, ketkä parhaat kaverit sinä vuonna, mitä tykkää puuhata yksin/kavereiden kanss/sisarusten kanssa yms. Siitä on tykätty kovasti. Laitamme mukaan lapsen käden ja/tai jalanjäljen (tehdään paperille sormivärillä) ja lapsemme piirrustuksi (2-3 kpl) ja jotain itse askarreltua esim. viime vuonna painettiin kädenjälki patalappuun. Annettiin sellainen paketti kummeille. Kovasti tykättiin.

Vierailija
7/10 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä sisarukse kummeina ja olemme ostaneet heille aina ennenkin. Omien kummilasten vanhemmat ovat joka joulu muistaneet myös meitä kummivanhempia. Itselleni riittäisi esim kummilapsen kuva kehyksissä, eli ei sen kummempaa tarvitse laittaa.. Kukin tavallaan :)

Vierailija
8/10 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjojenvaihtamis-tapa oli jo ennen kummiutta. Me ostamme neljästä kummista kolmelle lahjat, koska näin teimme jo ennen lapsien syntymääkin (kaksi kummia on sukulaisia, joten jo tästäkin syystä). Yleensä annamme kaikille kummeille lapsista kerhokuvan tms. joulun aikaan.

Vierailija
9/10 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kummeina ovat sisareni ja hänen miehensä, joiden kanssa on lahjoja vaihdettu ennenkin. Itselläni on kaksi kummityttöä ja hekin muistavat minua joka joulu. Nykyään kun ovat jo isompia niin usein saan jotain hienoa itse tehtyä, mikä kyllä lämmittää mieltä.

Vierailija
10/10 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummien syntymäpäivinä ja jouluna ainakin kortilla, puhelinsoitolla tai lasten piirrustuksilla. Äskettäin tein esikoisen kummille valokuva-albumin johon olin lapsen kuvakokoelman lisäksi kirjoittanut tapahtumia ja lapsen kehityksen käännekohtia mm. koulunaloituksesta yms.

Minusta muistamisen pitää olla molemminpuolista mutta muistamiseen on monta tapaa.