Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon tulisi ansaita kuukausitasolla, että käteen jäisi 2500€ vähennyksien jälkeen? 20% veroprosentti + työeläkemaksut.

Vierailija
20.04.2023 |

Aivan järkyttävä verotus ja yritän miettiä miten jäisi käteen edes se 2500e kun teen kahta työtä.
Varmaan ainakin 3500€ täytyy kuukausitasolla tienata. Siitä menee 700€ veroja + työeläkemaksut.
Pakko se on vaan tehdä. Jospa tämä verotussysteemi edes vähän helpottaisi jossain vaiheessa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla veroprosentti vain 20 jos käteen jää 2500€. Eikä voi vaan laskea veroprosenttiaan, vaan se kostautuu loppuvuodesta aika huikealla prosentilla sitten.

Mulla on tänä vuonna tulorajana 60 000€ ja veroa menee 22% + muut. Normaalisti (esim. viime vuonna) tienaan 3800€/kk, josta jää käteen vähän vajaa 2800€ veron + veroluontoisten maksujen jälkeen. Eli normaalina vuonna veroprosentti 19. Joten miksei voisi olla noilla tuloilla "vain" 20%? Niin, ja siis viime vuodelta sain vielä 800€ palautuksiakin.

Vierailija
22/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jospa tämä verotussysteemi edes vähän helpottaisi jossain vaiheessa."

Det kommer inte att ske i Finland, där en allt större procent av befolkningen är pensionärer och en allt mindre procent av befolkningen jobbar, medan befolkningsmängden ökar.

Som det är idag, beskattar Finland mest på jorden då alla obligatoriska avgifter och punktskatter inkluderas. Utöver det lånas det ca. 10 md € från utlandet årligen. Det är 15 -20 % ovanpå det man själv, genom världens högsta skatter, lyckas skrapa ihop.

Ni lever massivt över era tillgångar så det lönar sig definitivt inte att vara en av dem som betalar kalaset. Bättre att förtjäna, hålla 90 % av sina förtjänster och konsumera dem någon annanstans.

Finländarna är de som i högsta utsträckning väljer att bosätta sig någon annanstans än i hemlandet inom hela EU och med dagens beskattning kommer det att förbli så.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mulla on brutto 2300€ ja käteen jää 2100€.

Olin vanhempainvapaalla, joten alhainen veroprosentti. Kesän (3kk) lomailen työttömänä, jolloin voin pitää alhaisen tuloveroprosentin jälleen syksystä alkaen.

Vierailija
24/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani on 3 450 euroa ja saan nettona pankkitilille 2 501 euroa ja sentit päälle.

Vierailija
25/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on veroprosentti 20% + sotukulut ja saan käteen 2570 euroa joka kuukausi. Palkka on bruttona n. 3700. 

Huom. verotukseen vaikuttaa myös vähennykset, kuten matkakulut ja minä kun en kuulu kirkkoon, niin en maksa kirkollisveroakaan. Ammattiliittoon kuulun ja sen jäsenmaksu otetaan suoraan bruttopalkasta. Kannattaa tutkailla tätä sivua: https://verrattu.fi/bruttopalkka-ja-nettopalkka/

Tutustukaa ihmiset niihin veroilmoituksiinne, joita parasta aikaa luukusta tippuu ja vähennyksiinne. Mä just sain omani ja saan 20 euron mätkyt. Käyn verohallinnon sivuilla tarkastamassa prosenttiani aina, kun palkassa tapahtuu muutos, jotta välttyisin tilanteelta, jossa maksan satasia liikaa veroja tai satasia liian vähän. 

N53v. 

Vierailija
27/27 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 4000e ja käteen jää 2700e

Minulla palkka on 5000e ja käteen jää 3000e. Progressiivinen verotus onkin metka asia.