Propral lääke, kokemuksia
Sain ne rinta-alan kipuihin. Auttoi ehkä niihin, mutta päässä tuntuu ikävältä, jos kuvailen, niin kuin huonossa kännissä, josta haluaa eroon.
Minkälaisia haittavaikutuksia teillä onnollut? Annos 10 Mg mulla.
Kommentit (16)
On kyllä aika pieni annos tuo sinun määrä, ei pitäisi paljon haittavaikutuksia tulla. Toki se on yksilöllistä. Onko verenpainetaso ok, onko tehty verenpaineen vuorokausi seuranta?
Eihän pulssi mene liian matalaksi? Jos on matala verenpaine, niin se voi tehdä päätuntemuksia myös.
Mulla oli alkuun propral runsaaseen lisälyöntisyyteen, vaihtoivat tilalle bisoprololin, joka oli sittemmin itselleni tehokkaampi.
Mutta ei minulla ollut propralista mitään haittavaikutuksia.
Mulle määrättiin paniikkikohtausten ennaltaehkäisyyn ja lieventämiseen, ei haittavaikutuksia
Tuntui kun olisi liikkunut käsijarru päällä, mäkiä ei pystynyt kävelemään kuin laahustamalla. Auttoi kyllä ahdistuskohtauksiin.
Ap: mulla on verenpaine hyvässä tasossa, n., 115/75.
Minulla jännitysreaktioihin määrättynä auttoi mutta sivuvaikutuksena aiheutti alakuloisuutta.
Kummallista. Minullakin oli tuollaista 10mg annoksella aluksi. Nykyään 40mg eikä tunnu missään. Olisko se kuinkin vain psykosomaattista oireilua. Tuo 10mg on matala annos.
Mulla migreeniin, päässä heittää ottamisen jälkeen niin ettei voi liikkua. Ei ole auttanut migreeniin, ennemminkin pahentanut.
sain jännittämiseen nuorempana, en muista oliko haittavaikutuksia, ei ainakaan dramaattisia
Kerran sain ko. lääkettä, koska edessä elämäni pahin trauma, en ollut tyytyväinen sen tuomaan olotilaan. Ihan leijuin, todella epätodellinen olo, vei kaikki tunteet pois, ei ollut aivan sitä mitä hain. Ei enää koskasn Propralia, ei sopinut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle määrättiin paniikkikohtausten ennaltaehkäisyyn ja lieventämiseen, ei haittavaikutuksia
Sama
Vierailija kirjoitti:
Kerran sain ko. lääkettä, koska edessä elämäni pahin trauma, en ollut tyytyväinen sen tuomaan olotilaan. Ihan leijuin, todella epätodellinen olo, vei kaikki tunteet pois, ei ollut aivan sitä mitä hain. Ei enää koskasn Propralia, ei sopinut minulle.
Sekoitat varmaan johonkin muuhun lääkkeeseen. Propral tasaa sykettä ja laskee verenpainetta.
Jännitykseen syöty vuosikymmeniä ja hyvin toimii. Ei sivuvaikutuksia
Vierailija kirjoitti:
Propa ei ole mikään mielialalääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat varmaan johonkin muuhun lääkkeeseen. Propral tasaa sykettä ja laskee verenpainetta.
En todellakaan sekoita,
Propral 40 mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propa ei ole mikään mielialalääke.
Onko joku niin sitten väittänyt, herää Pahvi-Pelle, olet itse mut-potilas ja luulet, että muutkin ovat. Mitä syöt, diapamia varmaan?
Käy uudestaan lääkärissä ja kerro siellä nuo oireesi.