En mennyt töihn enkä ilmoittanut, tapahtuuko tästä jotain
Kyseessä nollasopimus enkä muutenkaan halua tehdä tuolla töitä enää. Siskoni teki itsemurhan eilen enkä kerta kaikkiaan jaksanut soittaa minnekään, ei kiinnostanut. Hoitoala kyseessä.
Kommentit (21)
Riippuu ihan työnantajasta. Kannattaa varmaan kuitenkin ilmoittaa, että on tässä nyt aika paha paikka, tuletko huomennakaan ja että selvität asianlaidan myöhemmin.
En ole menossa muuten tuonne enää, oli vaan tämä vuoro sovittu
Kun isä kuoli yllättäen, laitoin työkaverille tekstiviestin että välitä tieto pomolle. Olin viikon pois selvittelemässä juoksevia asioita ja päätäni, ei tullut seuraamuksia vaan mitä lämpimimmät osanotot.
Jos jaksat vauvapalstalle kirjoitella, niin olisit kyllä jaksanut laittaa tekstiviestin töihinkin ettet ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksat vauvapalstalle kirjoitella, niin olisit kyllä jaksanut laittaa tekstiviestin töihinkin ettet ole tulossa.
Tää tapahtui yöllä. Kello on nyt 11:14. Klo 6:30 aamulla olin vielä kaiken keskellä.
Tapahtuu, mutta tuollaisessa tilanteessa tuskin tulee potkuja. Eikö kukaan soittanut töistä? En ole jättänyt menemättä töihin mutta kerran työpaikallamme sattui aika iso virhe työlistojen suhteen ja minua odotettiin töihin vapaapäivänäni. Olin mieheni kanssa yhdessä tapahtumassa ja puhelin oli tunteja äänettömällä ja takin taskussa narikassa. Kun vihdoin pääsin takaisin puhelimen ääreen niin töistä oli soitettu monta kertaa ja miestänikin oli jo tavoiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää tapahtui yöllä. Kello on nyt 11:14. Klo 6:30 aamulla olin vielä kaiken keskellä.
Yllättävän nopeasti kuitenkin priorisoit av-palstan kaiken keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu, mutta tuollaisessa tilanteessa tuskin tulee potkuja. Eikö kukaan soittanut töistä? En ole jättänyt menemättä töihin mutta kerran työpaikallamme sattui aika iso virhe työlistojen suhteen ja minua odotettiin töihin vapaapäivänäni. Olin mieheni kanssa yhdessä tapahtumassa ja puhelin oli tunteja äänettömällä ja takin taskussa narikassa. Kun vihdoin pääsin takaisin puhelimen ääreen niin töistä oli soitettu monta kertaa ja miestänikin oli jo tavoiteltu.
Tapahtuu mitä? Ja kuten sanottua olen nollasopparilla enkä halua tehdä tuonne enää vuoroja muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu mitä? Ja kuten sanottua olen nollasopparilla enkä halua tehdä tuonne enää vuoroja muutenkaan.
Jos potkutkin on ihan se ja sama, miksi edes avasit ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri sen kysymiseen että onko tuo ainut seuraus? Jos on niin aivan yhdentekevää
Palstalle kirjoittelevana tiedät itsekin, ettei mennyt oikein olla ilmoittamatta. Mutta jos tämä on elämän sisältö, nii ei muuta ku sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Et varmasti olekaan menossa tuonne enää, kun eivät ota jos jätät ilmoittamatta ettet mene. Kun läheinen kuolee on yks päivä palkallista vapaata, jos on ilmoittanut ja olisi työvuoro. Mutta vaikka sinulla on nyt on läheinen kuollut, niin aikuinen ihminen osaa kyllä ihan itse ilmoittaa, ettei näin kävi. Siellä on odotettu sinua töihin ja olet noin lapsellinen ettet edes ilmoita. Luuletko tosiaan saavasi kovin helpolla enää töitä ? Työnantajat kyllä toisensa tuntevat ja kysyvät jatkossakin minkälainen työntekijä olet. Muutaman minuutin homman takia pilasit elämäsi vuosiksi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri sen kysymiseen että onko tuo ainut seuraus? Jos on niin aivan yhdentekevää
Joo, siis jos tulee potkut, ne tulee vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmasti olekaan menossa tuonne enää, kun eivät ota jos jätät ilmoittamatta ettet mene. Kun läheinen kuolee on yks päivä palkallista vapaata, jos on ilmoittanut ja olisi työvuoro. Mutta vaikka sinulla on nyt on läheinen kuollut, niin aikuinen ihminen osaa kyllä ihan itse ilmoittaa, ettei näin kävi. Siellä on odotettu sinua töihin ja olet noin lapsellinen ettet edes ilmoita. Luuletko tosiaan saavasi kovin helpolla enää töitä ? Työnantajat kyllä toisensa tuntevat ja kysyvät jatkossakin minkälainen työntekijä olet. Muutaman minuutin homman takia pilasit elämäsi vuosiksi eteenpäin.
Jees jees näillä mennään
Normaaliälyinen ihminen ois ilmoittanut asiasta pomolle. Vähän tyhmempi ihminen kyselee vauvapalstalta.
Eikö sun mutsis ole opettanut sulle elämän perusasioita?
Totta hitossa tuollaisesta pitää ilmoittaa työpaikalle.
Sorry for your loss.
Laita nyt edes sinne viesti, että teillä on ollut järkyttävä kuolemantapaus perheessä, etkä siksi voinut ilmoittaa itsestäsi aiemmin. Vaikka et aikoisi mennä tuonne myöhemmin, yksi viesti ei voi olla liikaa vaadittu.
Se on lopputili.Ei tarvitse enää tulla töihin.Kiitos ja näkemiin -pomo-
Ap osanottoni mutta pakko kommentoida että tuo on valittavan yleistä nykyään ja kyllä maine leviää työantajien kesken. Itsekin hoito alalla työskentelevänä en ymmärrä että jätetään tulematta ja ilmoittamatta. parhaat kehuvat kun vihdoin saadaan kiinni ettei huvittanut tulla. aina jätetään toiset myös pulaan ja joku juotuu tekemään pitkän päivän tai jopa jäämään yöstä aamuksi auttaan.
Kyllä, sinut irtisanotaan välittömästi.